اخبار داغ

مدیرجهاد کشاورزی کاشمر خبر داد:

آغاز برداشت انار از سطح 720هکتار باغ های انار شهرستان کاشمر/ صادرات انار کاشمر به آلمان و کره جنوبی

آغاز برداشت انار از سطح 720هکتار باغ های انار شهرستان کاشمر/ صادرات انار کاشمر به آلمان و کره جنوبی
برداشت محصول انار از سطح باغ های انار شهرستان کاشمر آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر مهندس سید ابوالقاسم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر با اشاره به آغاز برداشت انار در این شهرستان گفت: برداشت انار از سطح 720 هکتار باغ های انار کاشمر آغاز شده است و با توجه به برگزاری کلاس های آموزشی-ترویجی و اقدامات به موقع  در جهت کود دهی و آبیاری باغ های انار پیش بینی می شود از هر هکتار به طور متوسط 28 تن انار برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی افزود: بیشترین سطح زیرکشت انار کاشمر مربوط به ارقام شیشه کپ، خزر و اردستانی می باشد که شیشه کپ و خزر جنبه صادراتی داشته و بیشتر به کشورهای آلمان، کره جنوبی، پاکستان، عراق و روسیه صادر می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: پیش بینی می شود از سطح مذکور حدود 20 هزار تن انار برداشت شود که با احتساب متوسط هر کیلو 15000 ریال درآمدی ناخالص بالغ بر 300 میلیارد ریال عاید باغداران شهرستان کاشمر خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: به منظور تولید محصول سالم و باکیفیت، انسکتاریوم تولیدکننده حشرات مفید (زنبور تریکو گراما) با همکاری بخش خصوصی جهت مبارزه بیولوژیکی کرم گلوگاه انار فعال می باشد که امسال در سطح 150 هکتار از باغ های انار کاشمر اجرا شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه