اخبار داغ

سپر دجله؛

پلان "د" ترکیه و وارد شدن به عراق

پلان "د" ترکیه و وارد شدن به عراق
ترکیه پلان "د" خود را برای رویدادها موصل حاضر کرد که نام آن پلان "سپر دجله" خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، منابع خبری ترکیه خبر داد: حکومت این کشور قصد دارد عناصر نظامی خود در کشور عراق را افزایش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

بر اساس این گزارش، آنکارا که اعتقاد دارد عملیات موصل بدون حضور ترکیه موفقیت آمیز نخواهد بود، به هیچ وجه در خصوص پایگاه باشیکا عقب نشینی نخواهد کرد. 

,

در نشست امنیتی و جلسه شورای وزیران که در کاخ ریاست جمهوری ترکیه انجام گرفت، تمامی موضوعات مورد بحث قرار گرفت.

,

اگر تهدیدی به پایگاه باشیکا ایجاد شود، ترکیه نیروهای خود در باشیکا را افزایش و اگر غیرنظامیان کشته شوند وارد عراق خواهد شد.

,

ترکیه به بدترین شرایط هم آماده شد

, ترکیه به بدترین شرایط هم آماده شد, ترکیه به بدترین شرایط هم آماده شد,

در نشستی که مکان، موقعیت و پلان های "الف" و "ب" ترکیه که بر حسب رویدادها عملی، مورد بحث بود، برای بدترین شرایط نیز آمادگی ها انجام شد.

,

اقدامات نظامی، دیپلماتیک و سیاسی تا آخرین بند مورد بحث قرار گرفت. 

,

بنابه گزارش خبرتُرک، اقداماتی که نسبت به سناریوها و رویدادها انجام خواهد گرفت به این صورت می باشد:

,

"تا کوچکترین جزئیات نیز از کانال های دیپلماسی و مذاکره ای استفاده خواهد شد. لکن به صورت همزمان آمادگی های دیگر نیز انجام می گیرد. در صورت وجود تهدیدی به پایگاه بسیار مهم و استراتژیک باشیکا در 12 کیلومتری موصل به جای خالی کردن آن از نظامیان تُرک، افزایش تانک و خودروهای زرهی صورت خواهد گرفت. در صورتی که در منطقه تغییر ترکیب جمعیتی، قتل عام غیرنظامیان و کوچ اجباری مردم اتفاق بیفتد، ترکیه با گروه های نظامی بزرگی که در سوریه حضور دارند، وارد عراق خواهد شد. در منطقه کشورهای زیادی پایگاه نظامی دارند و ترکیه برای حفظ امنیت خود در آنجا حضور دارد."

,

پلان "د": سپر دجله

, پلان "د": سپر دجله, پلان "د": سپر دجله,

در صورتی که تهدید تروریستی علیه ترکیه صورت بگیرد، این اتفاق از هرکه صورت پذیرد، ترکیه از حق مشروع دفاع از خود استفاده خواهد کرد. اگر گروه تروریستی کارگران کردستان از ساختار استانی تشکیل داده خود در سنجار، عملیات به سمت تلافر یا منطقه دیگر عراق شروع کند، ترکیه با استفاده حق دفاع از خود وارد عمل خواهد کرد. درگیری قومی یا مذهبی و یا اقدامی در این سوء خط قرمز ترکیه می باشد. اقدامات داعش در جهت تأثیر به اندازه درگیری یا عملیات این گروه تروریستی که موجب وحشت شود، ترکیه را به حرکت درخواهد آورد. در صورت نیاز عملیاتی مانند عملیات "سپر فرات" ترکیه در سوریه در عراق نیز انجام خواهد گرفت. اسم این عملیات نیز "سپر دجله" خواهد بود.

,

به هیچ وجه به کریدور ترور اجازه نخواهیم داد

, به هیچ وجه به کریدور ترور اجازه نخواهیم داد, به هیچ وجه به کریدور ترور اجازه نخواهیم داد,

خط قرمز دیگر ترکیه، فرار عناصر داعش از عراق و ملحق شدن آنها به عناصر این گروه تروریستی در سوریه و تهدید دست آوردها ترکیه در سوریه خواهد بود. از این تهدید روسیه هم ناراحت می باشد. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد که در صورت رویداد اتفاق شبیه به این به صورت سیاسی و نظامی وارد عمل خواهند شد. ترکیه به هیچ وجه اجازه ایجاد کریدور ترور در منطقه ای به وسعت 100 کیلومتر مربع در شمال سوریه اجازه نخواهد داد.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه