اخبار داغ

تجمع آلاینده‌ها دید افقی کلانشهر اراک را کاهش داد

چراغ خاموش محیط زیست استان مرکزی در سه‌شنبه‌ای که گذشت/ ریه‌هایی که قربانی سفر هیئت دولت شدند

چراغ خاموش محیط زیست استان مرکزی در سه‌شنبه‌ای که گذشت/ ریه‌هایی که قربانی سفر هیئت دولت شدند
سه شنبه هفته ای که گذشت، اراک وضعیت اورژانسی از نظر آلودگی هوا گذراند. شرایطی که به واقع نیاز به اطلاع رسانی از سوی محیط زیست و اتخاذ تدابیر لازم داشت، اما سازمان محیط زیست در آستانه سفر هیئت دولت به استان مرکزی این مسئله را به اطلاع عموم نرساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا احمدی، کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: به دلیل سکون هوا و غلظت بالای آلایندها در هوای اراک، دید افقی در این شهر در روز پنج شنبه ۲۹ مهرماه به شش هزار متر کاهش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

احمدی با اشاره به اینکه پدیده غبار دید افقی را در سطح شهرستان اراک کاهش داده است اظهار کرد: در شرایط استاندار دید افقی حدود ۱۰ هزار متر است که به دلیل وجود غبار این میزان هم اکنون به حدود شش هزار متر در اراک رسیده است.

,

وی با اشاره به اینکه دید افقی در اراک در روز های چهارشنبه و سه شنبه نیز به دلیل تجمع آلاینده ها و ریزگردها کم شده بود، بیان کرد: دید افقی در روز سه شنبه ۲۷ مهرماه به حدود دو هزار متر رسیده بود.

,

کارشناس هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه این شرایط در چند روز گذشته در اراک حاکم بوده بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر این موضوع است که با توجه به رطوبت و سردی هوا روزهای آینده نیز شاهد تجمع آلاینده ها و غبار محلی خواهیم بود.

,

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که به منظور مهار آثار تخریبی این آلودگی ها، طرح جامع کاهش آلودگی برای آن تصویب شده است.

,

محصور شدن از سه سمت با ارتفاعات و مجاورت با تالاب کویری اراک از مسایلی است که بر ایستایی و ماندگاری آلاینده های هوا در اراک دامن می زند.

,

در شرایطی که دید افقی به دلیل تجمع آلاینده ها و ریزگردها در هوای کلانشهر اراک در روز سه شنبه ۲۷ مهرماه به حدود دو هزار متر رسیده بود ولی محیط زیست استان در خصوص بالا بودن میزان غلظت آلاینده ها اطلاع رسانی نکرد. این در حالیست که مرز دید افقی در شرایط عادی ۱۰ هزار متر است. حال باید دید آیا معیارها و استانداردهای تخصصی آلودگی هوا دچار دوگانگی شده است یا محیط زیست استان درگیر بازی های سیاسی؟

,

چه اینکه در آستانه سفر رئیس جمهور به استان مرکزی رسانه ای شدن آلودگی هوای به شدت روز سه شنبه تاثیر خوبی در اذهان عمومی نمی گذاشت. اما به راستی چند بیمار و سالخورده و بانوی باردار بدون اطلاع از شرایط آلودگی هوا، برای امورات خود به سطح شهر رفته و قربانی بازی های سیاسی شده اند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه