اخبار داغ

یادداشت؛

خیمه شب بازی آمریکا با عروسکی به نام "عربستان"

خیمه شب بازی آمریکا با عروسکی به نام "عربستان"
عربستان با بی شرمی تمام از بدترین نوع کشتار مردمی در یمن ابایی ندارد و ناتوانی خود را در میدان اصلی جنگ در بمباران مردم بی دفاع به رخ می کشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دلفان امروز؛ جنگ حلب وسرنوشت آن بسیاری از معادلات سیاسی،امنیتی در منطقه را مشخص خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلفان امروز,

اکنون که تسلط دولت و نیروهای مقاومت بر آن شهر قطعی به نظر می رسد، تحرکات سیاسی و رجزخانی حامیان تروریست ها بالا گرفته و خبرها حاکی از تحرکات مشکوک نظامی دراردوگاه آنان است! آن ها می خواهند با ایجاد تحرکات مصنوعی نظامی جبهه مقاومت را وادار به یک اتش بس مجدد درحلب نمایند تا یکبار دیگر فرصت تقویت و تجهیز تروریست های محاصره شده در قسمت شرقی شهر را فراهم آورند، بازی کودکانه ای که درطول ماه های گذشته چند بار آن را اجرا و هر بار  در سایه آن اقدام به تجهیز تروریستها کردند.

,

, ,

اما این بار آن ها در شرایط بحرانی قرار گرفته اند، به طوری که وزیر خارجه امریکا می گوید اگر حلب توسط نیروهای دولتی تصرف شود ما و متحدینمان ناچاریم گروه های مخالف دولت را بیشترتجهیزکنیم.

,

جدای از اینکه اینگونه گفتار ناشی از تحت فشار بودن جبهه تروریستها و حامیانشان می باشد، یک اعتراف بزرگ بین المللی است که تروریست ها دست پرورده آمریکا، غرب و متحدین منطقه ای آن ها می باشند.

,

 وزیر خارجه ترکیه به گروه تروریستی جبهه النصره پیام می دهد تا هرچه سریعتر از شهر حلب عقب نشینی کنند، تا بتوانند توان نظامی این گروه را حفظ و از متلاشی شدن آنان جلو گیری نمایند، تا در بازی های بعدی از کارت انها  استفاده کنند.  

,

در عراق ارتش بعد از ماه ها که در تدارک باز پس گیری موصل قرارداشت، سرانجام چند روز پیش با دستور نخست وزیر عراق عملیات باز پسگیری آخرین و مهمترین پایگاه داعش درمنطقه را صادر نمود.

,

, ,

دولت ترکیه پس از یک جلسه محرمانه در ریاض اعلام می کند باید در باز‌پس‌گیری موصل نقش داشته باشد، و ازاین سو عربستان می گوید نیروهای حشدالشعبی نباید در آزاد سازی موصل نقش داشته باشند.(همان نیروهایکه تاکنون ضامن امنیت و نجات عراق بوده اند) 

,

 فرمانده ناوگان آمریکا در منطقه میگوید: در هفته گذشته دو بار از ناحیه ساحلی یمن به طرف ناوهایشان موشک شیلک شده است!

,

عربستان با بی شرمی تمام از بدترین نوع کشتار مردمی در یمن ابایی ندارد و ناتوانی خود را در میدان اصلی جنگ در بمباران مردم بی دفاع به رخ می کشد.

,

اینها همه علائمی روشن از حساسیت های بوجود آمده در تحولات منطقه است، اگر دونکته کلیدی را به آن اضافه کنیم،ضرورت هوشیاری و جلوگیری از هر خطایی که ممکن است تبدیل به یک جنگ فراگیر شود را افزون می کند. 

,

 نکته اول:

, نکته اول:, نکته اول:,

 آمریکا وغرب به دلایل مختلف ازجمله فروش تسلیحات و جلوگیری از رکود اقتصادی نیازمند مناطق متشنج در جهان که آسیب امنیتی برای آنان درپی نداشته باشد،میباشند. ساده اندیشیست اگر تصور شود آن ها بدنبال صلح و آرامش واقعی هستند، اگر تا دیروز در عرصه دیپلماتیک به مبارزه با تروریسم تاکید می کردند، امروز که تروریست ها در آستانه شکستی بزرگ قرار دارند،اعلام می کنند که می خواهند از آنان حمایت کنند.

,

 نکته دوم:

, نکته دوم:, نکته دوم:,

کشورهای حامی تروریست ها بخصوص عربستان و  هم پیمانانش تمام آبرو و حیثت خود را در حمایت از تروریست ها فدا کردند،آن ها بخوبی می دانند مشروعیت خود را درمنطقه و جهان از دست داده اند و حتیک زنگ خطر ان درگنگره امریکا هم طنین انداز شد.

,

, ,

لذا تا آخرین لحظه برای نجات آبروی از دست رفته خود تلاش می کنند و تنها راه برون رفت آن ها از وضعیت موجود پیروزی تروریست ها درسوریه وعراق است، که با تحولات جدید این آرزو تحقق یافتنی نیست، به همین دلیل حکام مغرور و بی فکر آل سعود که خود را درحال غرق شدن در گردابی می بینند که خود بوجود آوردند ممکن است با تحریک کشوری همچون ترکیه قصد ورود به خاک عراق را بنماید و باعث تشدید بیشتر اوضاع منطقه گردند.

,

 به هرحال اوضاع امنیتی این روزهای منطقه بسیار حساس وسرنوشت ساز است.

,

 وعده الهی نزدیک است فتح و پیروزی از آن جبهه حق است.

,

*علی محمد نظری

, *علی محمد نظری,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه