اخبار داغ

دولت اشک کشاورزان کردستان را درآورد/ محبتی که هیچگاه فراموش نخواهد شد

دولت اشک کشاورزان کردستان را درآورد/ محبتی که هیچگاه فراموش نخواهد شد
با آنکه ماه‌ها از فصل برداشت گندم در استان کردستان می‌گذرد هنوز تنها درصد ناچیزی از وجه گندمکاران پرداخت شده و این مسئله قشر ضعیف روستانشین استان را با مضیقه مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، اگر این رفتاری که دولت با کشاورزان می‌کند با هر قشر دیگری از جامعه انجام می‌شد بدون شک فریاد اعتراضشان گوش فلک را کر می‌کرد اما چون قشر کشاورز همیشه مظلوم واقع شده باز هم صبر و تحمل پیشه کرده و مشقت زندگی روزگار را به جان خریده اما در قبال این بی‌مهری‌ها، بی‎مدیریتی‎ها و بدقولی‌های دولت دم نمی‌زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

جدای از تعداد محدودی از کشاورزانی که به صورت فصلی در روستاها زندگی می‌کنند و بیشتر ایام سال را در شهرها به سر می‌برند اکثر کشاورزان استان کردستان ساکن روستاها هستند و از قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند که از کمترین امکانات رفاهی، معیشتی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و .... برخوردار هستند.

,

 

,

این همه کم و کاستی و محرومیت کم نیست دولت هم به به رنج‌هایشان دوچندان اضافه کرده و با آنکه ماه‌ها از فصل برداشت گندم می‌گذرد تنها 30 درصد از وجه دست‌رنج یکساله آنها پرداخت شده که آن هم حتی جوابگوی هزینه کرایه کمباین و و دیگر هزینه‌های یک کاشت و برداشت سخت و پرمشقت نیست.

,

 

,

انگار قشر کشاورز زندگی و خرج و مخارج ندارد، انگار کشاورز درد ندارد، مریضی و مشکلات و هزار و یک بدختی دیگر ندارد. اگر سری به بیمارستان‌ها و مطب های پزشکان زده شود متوجه خواهیم شد که اکثر بیماران مراجعه کننده به پزشکان از روستاها هستند و بیماریشان نتیجه زندگی سخت و بی‌امکاناتی آنها در روستاهاست. چه کسی پاسخگوی این همه بی‌عدالتی و بی‎مدیریتی است؟

,

 

,

هوشیار رضایی یکی از کشاورزان گندم‌کار شهرستان بیجار با بیان اظهاراتی اعتراض آمیز، می‌گوید: امسال فریب وعده‌های مسئولان را خوردم و اگر می‌دانستم به مانند گذشته تأخیر در پرداخت وجود دارد، گندم‌ها را با قیمت کمتری به دلالان می‌فروختم و پول آن را به صورت نقد دریافت می‌کردم. کوتاهی‌های دولت در پرداخت مطالبات کشاورزان پای دلالان را باز می‌کند.

,

 

,

طالب نجاتی یکی از کشاورزان شهرستان سنندج نیز با اشاره به عدم پرداخت بهای گندم خریداری شده توسط دولت گفت: یکی از عواملی که باعث می‌شود، کشاورزان محصولات خود را به دلالان بفروشند، نقد بودن معامله است، حال آنکه دولت همواره در پرداخت مطالبات کشاورزان کوتاهی‌های داشته و نتوانسته این اعتمادسازی متقابل را انجام دهد. از قدیم‌الایام گفته‌اند این نقد بگیر و دست از آن نسیه بردار. مطمئنم سال آینده دولت در خرید گندم با مشکل و عدم استقبال کشاورزان مواجه خواهد شد.

,

 

,

شنیده‌ها حاکی از آن است که جمعی از کشاورزان استان کردستان در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان از سوی دولت در صدد هستند تا در مقابل استانداری کردستان تجمع اعتراضی داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه