اخبار داغ

شور و شعف استانداری از دیدار زاهدی با روحانی!

دیدار مطالبه‌گرانه یا رِپُرتاژ استاندار

دیدار مطالبه‌گرانه یا رِپُرتاژ استاندار
دیدار استاندار کُردستان با روحانی به حدی دولتی‌ها را به شور و شعف آورد که زاهدی بر روی جایگاه سخنرانی مورد تشویق قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، دیدار زاهدی، استاندار کُردستان با رئیس جمهور در هفته گذشته به حدی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده شد که انگار پروژه‌ای عظیم در استان افتتاح شده و یا آقایان گره‌ای بزرگ مانند بیکاری را باز کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,


این تقدیر و تشکرها به شبکه‌های اجتماعی ختم نشد و روز گذشته در جریان آغاز سرشماری حضوری، طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده استاندار کُردستان پس از سخنرانی خود بر روی جایگاه ایستاد و مورد تشویق حاضرین در جمع قرار گرفت، آنهم به دلیل اینکه با رئیس جمهور دیدار کرده است!

,
,


در این قضیه دو حالت محتمل است که تا این حد دولتی‌ها را از دیدار روحانی به وجد آورده است؛ اول اینکه دولتی‌های مرکز نشین در تهران آنقدر سرگرم و درگیر تغییر و تعویض وزرا و برنامه‌های انتخاباتی برای دور آینده هستند که فراموش کرده‌اند استان‌های محرومی چون کُردستان نیز وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کنند.

,
,


و یا در حالت دوم اینکه مسئولین استانی دستاوردی برای دیدار با رئیس جمهور نداشته و این دیدار نیز همانند دیگر دیدارها و وعده‌های داده شده به مردم کُردستان تنها در حد حرف و شعار بوده و عملی در آن دیده نخواهد شد.

,
,


روحانی در این دیدار بر توسعه سرمایه گذاری، گردشگری و اقتصاد دانش بنیان به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده در کردستان تاکید کرده، این در حالی است که خود شخص رئیس جمهور در وعده‌های انتخاباتی در سال 92 این موارد را از ضعف‌های استان خوانده بود و وعده عملی شدن آنها را داده بود.

,
,


وعده تشکیل کارگروه افزایش و سرازیر کردن اعتبارات به مردم کُردستان همانا و گرفتن رای 72درصدی و فراموش کردن وعده‌ها از سوی روحانی و دولتی‌ها همانا؛ شاید بهتر بود که استاندار محترم، با روحیه‌ای مطالبه‌گرانه و با انعکاس صدای واقعی مردم کُردستان به حضور رئیس جمهور شرف یاب می‌شد که آمار 150 هزار بیکار فارغ التحصیل کُردستان را مرهمی هرچند سطحی پیدا می‌کرد.

,
,


البته بسیار دور از انتظار نیست که دولتی‌ها در کُردستان از هراس انتقادهای صریح رسانه‌ها در سال‌های اخیر به جای پیگیری مشکلات و انعکاس آن به تهران، رویکرد دفاعی به خود گرفته و به گمان اینکه قطع رابطه رسانه‌های مردمی منتقد  به جلسات استانداری می‌تواند انعکاس انتقادها و مشکلات را قطع کند؛ اما در واقع مهر تائیدی بر کم‌کاری و عدم عمل به وعده‌های خود زده‌اند.

,
,


انتهای پیام/م

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه