اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

سازمان استاندارد باید پیگیر روغن پالم موجود در مواد غذایی باشد/مردم از روغن کنجد به جای روغن سرخ کردنی استفاده کنند

سازمان استاندارد باید پیگیر روغن پالم موجود در مواد غذایی باشد/مردم از روغن کنجد به جای روغن سرخ کردنی استفاده کنند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : سازمان استاندارد باید پیگیر مرغوبیت روغن پالم موجود در مواد غذایی باشد ولی بهتر است مردم به جای استفاده از روغن سرخ کردنی از روغن کنجد با پروانه بهداشتی استفاده کنند زیرا طرز تهیه و ساخت روغن کنجد در کارخانه ها با مغازه ها متفاوت می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  کرمان۱۴۰۰ ؛ روغن پالم نوعی روغن خوراکی است که از نوعی درخت نخل که بیشتر در کشورهای جنوب شرقی آسیا وجود دارد به دست می آید؛ در این روغن میزان اسید چرب اشباع که روغنی مضر و عامل گرفتگی عروق و بیماری های قلبی و عروقی است نسبت به برخی روغن های خوراکی دیگر مانند روغن سویا، کلزا، ذرت و آفتابگردان بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرمان۱۴۰۰,

میزان اسید چرب اشباع در روغن پالم حدود ۴۶درصد است، در حالی که میزان این اسید در سایر روغن های گیاهی در حدود ۱۰درصد و کمتر می باشد. روغن پالم فاقد کلسترول است اما مصرف آن کلسترول بد(LDL) را بالا می رود.

,

از اوایل سال گذشته وجود روغن پالم در لبنیات و موادغذایی سر و صدای زیادی را به پا کرده است ؛ در حالی که آمار افزایش واردات این روغن به کشور ادامه دارد ؛ بررسی ها نیز نشان داد که از این روغن در افزایش چربی لبنیات نیز استفاده شده است.

,

سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار ” کرمان۱۴۰۰ ” در رابطه با مصرف روغن پالم در مواد غذایی گفت : روغن پالم یک روغن گیاهی با اسیدهای چرب اشباع بالا می باشد و باعث افزایش خطر بیماری های قلبی و عروقی می شود.

, کرمان۱۴۰۰,

مردم از روغن کنجد به جای روغن سرخ کردنی استفاده کنند 

,

وی افزود : معمولا ترکیب اصلی روغن های سرخ کردنی روغن پالم می باشد لذا بهتر است مردم به جای استفاده از روغن سرخ کردنی از روغن کنجد استفاده کنند .

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد : از روغن پالم علاوه بر صابون سازی در لبنیات و روغن های خوراکی و سرخ کردنی هم استفاده می شود اما نکته قابل ذکر این است که مقدار روغن پالم آن ها باید کم و از نوع مرغوب باشد.

,

سازمان استاندارد باید پیگیر مرغوبیت روغن پالم موجود در مواد غذایی باشد

,

طباطبایی در رابطه با مرغوبیت روغن پالم عنوان کرد : سازمان استاندارد باید پیگیر مرغوبیت روغن پالم موجود در مواد غذایی باشد ولی بهتر است مردم به جای استفاده از روغن سرخ کردنی از روغن کنجد با پروانه بهداشتی استفاده کنند زیرا طرز تهیه و ساخت روغن کنجد در کارخانه ها با مغازه ها متفاوت می باشد.

,

وی عنوان کرد : من به مردم توصیه می کنم برای پخت و پز مواد غذایی از روغن های زیتون ، کانولا و کلزا استفاده کنند و برای سرخ کردن هم از روغن های کنجد وزارت بهداشت استفاده کنند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان اظهار داشت : تمام کارخانه های لبنی از روغن پالم استفاده می کنند و ۲ سال پیش وزارت بهداشت اعلام کرد که مقدار پالم موجود در لبنیات از حد مجاز بیشتر بوده است لذا باید در این زمینه نظارت دقیقی صورت گیرد .

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه