اخبار داغ

هلال احمر شهرستان بستک فاقد کمترین امکانات رهاسازی مصدوم است /احداث پایگاه امداد جاده ای ضروری است

هلال احمر شهرستان بستک فاقد کمترین امکانات رهاسازی مصدوم است /احداث پایگاه امداد جاده ای ضروری است
شهرستان بستک با توجه به 650 کیلومتر جاده مواصلاتی، فاقد پایگاه امداد جاده ای است و هلال احمر شهرستان نیز امکانات لازم برای رهاسازی مصدومان را در صحنه تصادفات ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانگیریه، سرعت یکی از مولفه‌های با اهمیت در امدادرسانی به مصدومین حوادث است که می تواند جان مصدومین را نجات دهد و پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای بین شهری جمعیت هلال احمر در حوادث جاده ای بعنوان نیروی پیشرو در صحنه حضور پیدا کرده و در جهت نجات مصدومین و آسیب دیدگان تلاش می نماید و در کاهش تلفات و خسارات جانی موثر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانگیریه,

 

,

با توجه به اینکه شهرستان بستک دارای 650 کیلومتر جاده است که 230 کیلومتر آن، راه بین شهری و 280 کیلومتر آن، راه آسفالت روستایی است ولی فاقد پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر است که با توجه به حادثه خیز بودن برخی از جاده های شهرستان، لزوم احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای با تجهیزات کامل امری ضروری است.

,

 

,

با توجه به این نکته که هلال احمر عملیات رهاسازی مصدومان را در صحنه حادثه بر عهده دارد، می توان با ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده ای و تجهیز امکانات لازم برای این پایگاهها، بسیاری از مرگ ها و معلولیت ها را کاهش داد ولی متاسفانه باید گفت: علاوه بر نبود پایگاه امداد و نجات جاده ای در شهرستان بستک، هلال احمر شهرستان نیز هیچ امکاناتی برای رها سازی مصدومان در صحنه تصادفات ندارد.

,

 

,

عبدالسلام امامی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بستک در گفتگو با خبرنگار جهانگیریه گفت: نبود پایگاه امداد و نجات جاده ای در جاده های شهرستان یکی از دغدغه های شخصی بنده است و این امر یکی از ضروریات شهرستان است و مدتهاست که مورد پیگیری قرار دارد.

,

 

,

وی افزود: هر فردی که بر اثر سوانح جاده ای دچار معلولیت می شود و یا جان خود را از دست می دهد علاوه بر اینکه به عنوان سرمایه انسانی جامعه آسیب می بیند، لطمات جبران ناپذیر عاطفی نیز برای خانواده ها بوجود می آورد.

,

 

,

امامی با بیان اینکه سه هزار مترمربع زمین برای احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای در چهارراه روستای چاهبنارد پیش بینی شده است افزود: مقرر شده زمین توسط خیر برای احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای اهدا شود.

,

 

,

وی عنوان کرد: زمین پیش بینی شده برای ساخت پایگاه توسط کارشناس استان مورد تایید قرار گرفته است و در حال طی روال اداری برای کسب مجوز احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای هستیم.

,

 

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بستک همچنین افزود: برای ساخت پایگاه نیز با یکی خیرین شهرستان صحبت شد و ما در حال حاضر منتظر کسب مجوز هستیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه