اخبار داغ

سردار وحیدی:

عده‌ای در داخل می‌گویند داعش از آمریکا نیست/ عده ای خواستار برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند/داعش نسخه مدرن طالبان آدم‌کش است

عده‌ای در داخل می‌گویند داعش از آمریکا نیست/ عده ای خواستار برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند/داعش نسخه مدرن طالبان آدم‌کش است
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: داعش ساخته صهیونیست‌ها است و ما امروز با جریان فاسدی مواجهیم که به دنبال ایجاد جریان رهبری در اسلام هستند و همین‌ها به دنبال برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس،سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در اولین یادواره سردار شهید سرلشکر محمدناصر ناصری با عنوان «مجاهد بدون مرز» که شامگاه پنج‌شنبه در حسینیه امام خمینی(ع)برگزار شد، اظهار داشت: در ایام عاشورا به یاد سربازی از تبار عاشوراییان گرد هم آمدیم تا بیعت خود را با او و این مسیر و با ارواح پاک شهدا اعلام کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی بابیان اینکه اگر هدف انسان رسیدن به اوج استعدادها و قابلیت‌های نیکو باشد و به دنبال فعلیت بخشیدن به آن باشد ارزشمند است، گفت: شهادت نقطه اوج به فعلیت درآوردن همه فضایلی است که خداوند به‌طور بالقوه در وجود ما گذاشته است و این چیزی است که اسلام از ما می‌خواهد.

,

سردار وحیدیادامه داد: درس زندگی درس حیات، تکامل به اوج رسیدن و درسی است ک در محضر شهدا نخبه شوند، درسی که چگونه از فرش به عرش برویم تنها با درس گرفتن از شهدا ممکن است.

,

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با تأکید بر اینکه این درس بزرگ همه پاکان عالم است و سالار و سرور شهدا به همه آموخته است، عنوان کرد: شهدای ما نیز همین مسیر را رفته‌اند و خداوند فرموده کسانی ک مهاجرت کنند درراه خدا و در این راه کشته شدند حتماً خداوند با آن‌ها رزقی خواهد داد و آن‌ها را به جایگاه و منزلتی می‌رساند که راضی شوند.

,

وی تصریح کرد: هر شهید خصوصیات خود را دارد، شهید ناصری یک مجاهدی بود که هرگز درراه‌اش تردید نکرد؛ چنانچه افرادی در ایمان تردید نکردند، لحظه‌ای پشیمان نشدند، به انحراف نرفتند و باجان و مالشان جهاد کردند، خداوند به آن‌ها مهر صداقت میزند.

,

سردار وحیدی با اشاره به اینکه شهید ناصری مجاهدی بود که در این ایمان جهاد گونه‌اش تردید نکرد، بیان داشت: هیچ سستی در ایمانش نبود بلکه هرروز قوی‌تر می‌شد و این شهید، شهید مهاجر بود و این در حالی است که هجرت در آموزه‌های دینی مقام بالایی دارد.

,

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: شهید ناصری فردی بود که باصلابت عمل می‌کرد، فردی نفوذ کلام داشت و نمی‌شد جلسه با حضور فرماندهان مجاهدان افغانی باشد و همه آن‌ها شرکت نکنند و شهید ناصری این توانایی داشت که همه آن‌ها را جمع کرده و بر روی موضوعی که به نفعشان بود قانعشان کند.

,

وی با اشاره به اینکه شهید ناصری شهیدی خستگی‌ناپذیر بود، گفت: آشنا با مزار شریف و کابل و هل من و اقصی نقاط افغانستان شهید ما را به صداقت و ایمان می‌شناختند چون بسیاری از مناطق را با پای خود طی کرده بود.

,

سردار وحیدی با اشاره به حضور شهید ناصری در بحرانی‌ترین شرایط افغانستان و در دوره جهاد و هم در دوران حاکمیت طالبان، افزود: خط سیر تلاش لحظه‌ای قطع نشد و وقتی از شهدای ما و شهید ناصری می‌گوییم، درواقع از یک فرد نمی‌گوییم بلکه در ارزیابی خود جریان انقلاب را بازخوانی می‌کنیم و جریان اوج‌گیری واله‌ی را بازخوانی می‌کنیم.

,

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی بابیان اینکه قصه پر غصه افغانستان قصه پر غصه امت اسلام در جهان حاضر است خاطرنشان کرد: بعد از کودتای کمونیستی در سال 1979 ارتش شوری وارد افغانستان شد و مبارزات شدیدی را آغاز می‌کند و جریان مجاهدین مبارزه دبی امان خود را انجام می‌دهند که لازم است این موضوع را بررسی کنیم.

,

وی ادامه داد: افغانستانی‌ها در سال 1992 مقابل رژیم کمونیستی و ارتش شوروی به پیروزی می‌رسند و حال مجاهدین در کسوت حکومت ظاهر می‌شوند که دو سال بیشتر دوام نمی‌آورد و پس‌ازآن جریان طالبان باقدرت شروع می‌کند و دو نقاط مرزی افغانستان را می‌گیرد که بعد از دو سال حکومت را تحویل طالبان می‌دهند و متأسفانه در این زمان نزدیک 30 هزار نفر کشته می‌شوند.

,

سردار وحیدی با اشاره به اینکه باقدرت گرفتن طالبان، این افراد حکومت طالبان را شکل دادند، گفت: در آن زمان نخواستند حکومتی در مقابله با ایران درست کنند و بیشترین ضربه‌ها و کشته‌های این دوران از اهالی تسنن بودند و از تاریک‌ترین دوران افغانستان بود که برای درست کردن اسلامی مقابل اسلام واقعی ایران بود.

,

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه افزود: طالبان در امریکا دفتر داشت و همین جریان خشن و آدم کش که آمد و قتل‌عام در مزار شریف راه انداخت، موردحمایت عربستان امارات و پاکستان بود و درواقع همه این‌ها متحد امریکا بودند و این توطئه در افغانستان از بدترین اتفاقات تاریخ این کشور است.

,

وی تصریح کرد: شهید ما در چنین شرایطی در مزار شریف است و یک گروه خشن و غیر معتقد با ظاهر اسلامی روبه‌رو بود و اگر امروز می‌بینیم جریان مدافعان حرم بیشترین تعداد مجاهدین حضور دارند ناشی از این است ک مبارزان افغانی در آن حضور دارند.

,

سردار وحیدی بابیان اینکه جریانی که طالبان درست کرد بعد از مدتی کنترلش از دست خارج شد و افغانستان از اشغال شوری خارج و به اشغال امریکا درآمد، گفت: درس ما از افغانستان وحدت اسلام واقعی است، اسلام ناب ما از اول دشمن داشته افرادی که با امام حسین(ع) جنگیدند ظاهراً مسلمان بودند.

,

وی بیان کرد: چهره روشن نفوذ در جوانان طالبان بود و جریان طالبان ظاهراً مسلمان بودند اما بانفوذ جریان آمریکایی آن را به جریانی مبدل کردند که ضد اسلامی بود و اگر امروز داعش را می‌بینید که نسخه مدرن طالبان است و با همآن چهارچوب‌ها، اما تعجب آن است که چرا بعضی عنایت نمی‌کنند و میگویند داعش از آن امریکا نیست.

,

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با تأکید به اینکه داعش ساخته صهیونیست‌ها است، اظهار داشت: چه طور مسئله‌ای به این شفافی را که ما آن را تجربه کردیم با تردید برخی مواجه می‌شویم؟! ما امروز هم با آن مسائل مواجهیم و امروز هم به دنبال آن هستیم که با ایجاد جریانات مجهول جریان درگیری بین جهان اسلام و صهیونیست را به اسلام بکشند، ما با جریان فاسدی مواجهیم که به دنبال ایجاد جریان رهبری در اسلام هستند و همین‌ها به دنبال برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر جریانی که در افغانستان می‌دیدم را در سوریه و عراق نیز می‌بینیم زیرا جریان مقاومت جبهه یکپارچه است که از اقصی نقاط اسلام کشیده می‌شود و مجاهدان ما امروزه به جبهه مقاومت خون تزریق می‌کنند.

,

سردار وحیدی عنوان کرد: امروز بزرگ‌ترین جریان ضد استکباری جریان مقاومت است و آنچه جریان استکباری را به چالش کشیده مقاومت است که گفتمان انقلاب اسلامی است و در 6 کشور خود را نشان داده و دنیای کفر برای آن بسیج است و دنیای کفر هیچ‌گاه به اسلام ناب راضی نخواهد شد.

,

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در پایان با اشاره به اینکه شعوری که شهدا به ما می‌گوید رابطه ما با خودمان خدا و جامعه چه باشد، گفت: چگونه حقیقت وجودی خود را دریابیم و خود را باخدا تنظیم کنیم که هدف ما قرب الهی است و هر ندایی ک ما را به نسبت به سرنوشت امت اسلامی تضعیف کند ندای شهیدان نیست و انقلاب اسلامی و شهدا امروز این مهم را از ما می‌طلبد.

,

در ادامه این مراسم زهرا ناصری فرزند شهید و سعید ناصری از تمبر، نرم‌افزار شهید و کتاب گمشده مزار رونمایی کردند و تمر یادبود شریف اولین یادواره سردار سرلشکر محمدناصر ناصری با حضور سردار حمیدی و خانواده شهید رونمایی شد.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه