اخبار داغ

گزارشی از وضعیت واحد های صنعتی شاهرود؛

تنها 42 درصد از واحدهای تولیدی فعالیت می کنند/ بیش از 300 نفر طی چند سال گذشته بیکار شدند

تنها 42 درصد از واحدهای تولیدی فعالیت می کنند/ بیش از 300 نفر طی چند سال گذشته بیکار شدند
طی چند سال اخیر حدود 40 درصد از واجدهای صنعتی و تولیدی شهرستان شاهرود راکد و به حالت تعطیل در آمد و 42 درصد از واحدها که تا کنون ادامه فعالیت کرده و ادامه حیات داده اند با حداقل ظرفیت و تعدیل نیرو مشغول به فعالیت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود؛ شهرستان شاهرود دارای دارای 270 واحد صنعتی و تولیدی فعال و غیر فعال در زمینه های مختلف است که از این میان شرکت سیمان شاهرود، شرکت سیم و کابل مغان و شرکت توربو ژنراتور بزرگترین واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان محسوب می شوند و از این میان یکصد و 20 واحد تولیدی در شهرک صنعتی شاهرود استقرار یافته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود,

تنها 42 درصد از واحدهای صنعتی شاهرود فعالیت می کنند

, تنها 42 درصد از واحدهای صنعتی شاهرود فعالیت می کنند, تنها 42 درصد از واحدهای صنعتی شاهرود فعالیت می کنند,

طی چند سال اخیر حدود 40 درصد از واجدهای صنعتی و تولیدی شهرستان شاهرود راکد و به حالت تعطیل در آمد و 42 درصد از واحدها که تا کنون ادامه فعالیت کرده و ادامه حیات داده اند با حداقل ظرفیت و تعدیل نیرو مشغول به فعالیت هستند.

,

امیر حسینی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود در فروردین ماه 95 اعلام کرده بود که در سال 92 و ابتدای سال 93 دو هزار و 400 نفر در شهرک صنعتی شاهرود مشغول به کار بودند و اکنون تعداد بیمه شدگان شهرک صنعتی شاهرود به دو هزار و 100 نفر رسیده و بیانگر آن است که حدود 300 نفر تعدیل نیرو شده است.

,

300 کارگر طی چند سال گذشته بیکار شدند

, 300 کارگر طی چند سال گذشته بیکار شدند, 300 کارگر طی چند سال گذشته بیکار شدند,

طبق آمار منابع آگاه از حدود 300 کارگر که طی چند سال گذشته کار خود را از دست داده اند حدود 163 نفر در سال 94 با تعطیلی و رکود برخی واحدهای های صنعتی و تولیدی و یا تعدیل نیروی این واحدها شغل خود را از دست داده و به جمعیت بیکاران شهرستان اضافه شدند.

,

که در طول این مدت از بیمه بیکاری برای چند ماه تا یافتن شغل جدید استفاده کرده اند یا اینکه برای تامین گذران زندگی خود مجبور شده اند به برخی مشاغل دیگر روی آورند که برخی از این مشاغل، مشاغل کاذب است و باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای شهرستان شده است.

,

کمبود نقدینگی و باز پرداخت سود وام ها مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی

, کمبود نقدینگی و باز پرداخت سود وام ها مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی, کمبود نقدینگی و باز پرداخت سود وام ها مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی,

در گفتگو با افراد مختلف و چند تن از مدیران واحدهای تولیدی کمبود نقدینگی یکی از مشکلاتی  است که طی چند سال گذشته واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان با آن دست به گریبان اند و اعطای وام های با سود بالای 27 درصد و 30 درصد در حکم مسکّنی است شاید بتواند به طور موقت برای مدتی کوتاه بخشی از مشکلات این واحدها را برطرف کند اما از آن طرف پرداخت سود بالای این وام ها مشکل دیگری است که کام صاحبان صنایع را تلخ می کند و هر چه تلاش می کنند نمی توانند از عهده پرداخت سود بالای این وام ها بر آیند و وقتی با فشار بانک ها برای باز پرداخت سودهای بالا مواجه می شوند راهی به جز تعطیلی برای واحدهای صنعتی باقی نمی ماند.

,

معوقات فروش، عدم وجود بازار صادرات و عدم فروش اجناس

, معوقات فروش، عدم وجود بازار صادرات و عدم فروش اجناس, معوقات فروش، عدم وجود بازار صادرات و عدم فروش اجناس,

عدم وجود بازار صادرات و عدم فروش اجناس در بازار به دلیل وجود کالای مشابه خارجی که از چین وارد شده و قیمت پایین تری دارد و اجناس قاچاق یکی دیگر از مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی است.

,

معوقات فروش یکی دیگر از مشکلاتی است که واحدهای تولیدی و صنعتی شاهرود با آن دست و پنجه نرم می کنند، واحدهای تولیدی که به اجناس خود را در بازار به ازای مدت زمان مشخص فروخته اند اما پس از اتمام آن زمان یا هنوز پولی دریافت نکرده اند یا اینکه معوقات فروش آنها با تاخیر پرداخت می شود.

,

عدم استقرار ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی شاهرود

, عدم استقرار ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی شاهرود, عدم استقرار ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی شاهرود,

عدم استقرار یک ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی شاهرود یکی دیگر از مشکلات این مجموعه است.

,

علیرضا محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود پیش از این اعلام کرده بود: شهرک صنعتی خارج از محدوده خدمات شهری شاهرود است اما با این حال نیز سازمان آتش نشانی شاهرود از نظر خدمت رسانی به شهرک صنعتی مشکلی ندارد.

,

وی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی شاهرود تا کنون نیز خدمات فراوانی را به شهرک صنعتی شاهرود ارائه داده است و در چندین مورد که واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرک دچار آتش سوزی شده بودند با حضور به موقع ماموران سازمان آتش نشانی اطفای حریق و اقدامات لازم در کوتاه ترین زمان انجام شد.

,

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شاهرود در خصوص استقرار ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی شاهرود افزود: با توجه به اینکه شهرک صنعتی در محدوده خارج از خدمات شهری شاهرود است شهرک صنعتی باید برای تامین هزینه های استقرار ایستگاه آتش نشانی با شهرداری قرارداد همکاری امضا کند.

,

موارد مطرح شده تنها مواردی اندک از مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان شاهرود بود.

,

حفظ وضعیت موجود واحدهای صنعتی از اولویت های سال 95 است

, حفظ وضعیت موجود واحدهای صنعتی از اولویت های سال 95 است, حفظ وضعیت موجود واحدهای صنعتی از اولویت های سال 95 است,

معاون استاندار سمنان  و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود طی جلسات مختلف اعلام کرده بود که حفظ وضعیت موجود واحدهای صنعتی از اولویت های دولت در سال 95 است.

,

سید محمدرضا هاشمی معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان در فروردین ماه سال آمار واحدهای صنعتی شهرستان شاهرود را 266 واحد صنعتی اعلام کرده و گفت: از این تعداد واحد صنعتی 38 درصد یا راکد هستند و یا در حال ورود به رکود بوده و تعطیل محسوب می شوند.

,

وی اظهار کرد: تنها 42 درصد از واحدهای صنعتی شاهرود در حال فعالیت هستند و برخی از این واحدهای تولیدی و صنعتی فعال نیز تنها با 50 درصد توان خود در حال فعالیت هستند و تعدیل نیرو کرده اند.

,

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود افزود: اولویت کار در سال 95 حفظ وضعیت موجود واحدهای صنعتی و تولیدی است و پس از آن جذب سرمایه گذار و ایجاد و بهره برداری از پروژه های صنعتی نوین است.  

,

تنها 42 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی شاهرود فعالیت می کنند

, تنها 42 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی شاهرود فعالیت می کنند, تنها 42 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی شاهرود فعالیت می کنند,

در این میان و با این شرایط که طبق اعلام منابع رسمی تنها 42 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی شاهرود فعالیت می کنند که این تعداد نیز یا با 50 درصد توان خود در حال فعالیت هستند یا اینکه تعدیل نیرو کرده اند، مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان در اظهار نظری جالب اعلام کرده است که در استان سمنان مشکل اشتغال نداریم و تنها مشکلاتی جزئی در شرق استان وجود دارد که آن هم بر طرف خواهد شد.

,

استاندار سمنان نیز در گفتگوی خود با شبکه اطلاع رسانی مرات در ششم مرداد ماه سال جاری اعلام کرده بود استان سمنان کمترین نرخ بیکاری را دارد و طبق اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری استان سمنان از 8.4 درصد در سال 94 به 7.4 درصد در سال جاری رسیده است و تا پایان سال 95 به کمتر از پنج درصد نیز خواهد رسید.

,

واکنش تند نماینده مردم شاهرود به اظهارات مدیران استانی

, واکنش تند نماینده مردم شاهرود به اظهارات مدیران استانی , واکنش تند نماینده مردم شاهرود به اظهارات مدیران استانی ,

اما این اظهارات مدیران مرکز نشین واکنش تند سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی را در بر داشت، تا جایی که وی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در مهر ماه سال جاری از ارائه آمار غیر واقعی بیکاری توسط مدیران استانی انتقاد کرد و گفت: طبق گفته آقایان هر فردی که در طول هفته دو ساعت کار کند بیکار نیست اما جای سوال این جاست کدام فرد با دو ساعت کار کردن در طول هفته می تواند زندگی خود را اداره کند؟

,

چرا جرأت انتشار آمار بیکاری واقعی شاهرود و میامی را ندارید؟

, چرا جرأت انتشار آمار بیکاری واقعی شاهرود و میامی را ندارید؟, چرا جرأت انتشار آمار بیکاری واقعی شاهرود و میامی را ندارید؟,

حسینی شاهرودی با انتقادی صریح از مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: وقتی آمار بیکاری را اعلام می کنید چرا جرأت انتشار آمار بیکاری واقعی شاهرود و میامی را ندارید؟ بعد مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان اعلام می کند در استان سمنان مشکل اشتغال نداریم و تنها مشکل جزئی در شرق استان وجود دارد که برطرف می شود.

,

وی با ابراز گلایه که جای تاسف است فردی که خود سابقه خدمت در شهرستان شاهرود را دارد و مشکلات این شهرستان را به خوبی می داند اینگونه اظهار نظر می کند تصریح کرده بود: در حالی که باید برای مسائل کلان و مشکلات کشور وقت گذاشت 90 درصد مشکلات مطرح شده در ملاقات های عمومی با مردم در خصوص اشتغال است.

,

اظهارات اخیر استاندار سمنان در خصوص اینکه " استان سمنان کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد " موجی از اعتراضات را در بین مردم شرق استان سمنان به ویژه کاربران فضای مجازی در بر داشت که (اینجا را بخوانید...)

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه