اخبار داغ

فعالیت60 نفر از گروه جهادی امام علی(ع) در مناطق محروم استان همدان؛

جهادگران بسیجی؛ روز تعطیل هم نمی شناسد/اعزام تیم بسیج جامعه پزشکی تهران به روستاهای محروم تویسرکان+تصاویر

جهادگران بسیجی؛ روز تعطیل هم نمی شناسد/اعزام تیم بسیج جامعه پزشکی تهران به روستاهای محروم تویسرکان+تصاویر
مسئول گروه جهادی امام علی(ع) سازمان بسیج سازندگی تهران بزرگ از حضور تیم 61 نفره بسیج سازندگی به همدان به منظور ارائه خدمات عمرانی و پزشکی به مردم مناطق محروم استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ امروز جمعه و در آخرین روز از ماه مهر، گروه جهادی امام علی(ع) از سپاه محمدرسول(ص) مهربانی را در روستاهای مناطق محروم تویسرکان به نمایش گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

این تیم 61 نفره از سازمان بسیج سازندگی تهران بزرگ در بخش های عمرانی و بسیج جامعه پزشکی خدماتی را در مناطق محروم استان همدان انجام می دهند.

,

در حال حاضر 20 نفر از این تیم که عضو بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ هستند با همکاری بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی تویسرکان در روستای "جرا" تویسرکان مستقر شدند.

,

, ,

تیم بسیج سازندگی نیز قرار است در روستای کهنوش به درخواست سپاه ناحیه تویسرکان به ساخت یک واحد مسکونی برای خانواده شهیدی مشغول شوند و کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن روز یکشنه آینده توسط مسئول بسیج سازندگی استان همدان در این روستا به زمین زده می شود.

,

به گفته «اصغر مومیوند» مسئول گروه جهادی امام علی(ع) که از سازمان بسیج سازندگی تهران بزرگ به تویسرکان آمده است، این واحد مسکونی و یک واحد دیگر تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد.

,

, ,

وی گفت: گروه های جهادی در ساخت مساجد، مدرسه، خانه عالم و واحدهای مسکونی نیازمندان تاکنون اقدامات درخور توجهی انجام داده است و ما نیز سهم کوچکی از این همکاری ها را بر عهده داریم.

,

مسئول گروه جهادی امام علی(ع) همچنین درباره تیم 20 نفره پزشکی اظهار کرد: ویزیت و توزیع داروی رایگان دربین بیماران روستاهای جرا و  سادات آباد از اقدامات امروز ما است.

,

مومیوند افزود: در این جا علاوه بر ویزیت رایگان، غربالگری بیماران خاص نیز انجام می شود و در صورتی که بیماران نیاز به بستری و مداوا داشته باشند با معرفی آن ها به سه بیمارستان بقیه الله، پیامبر(ص) و خاتم هزینه های درمان آن ها  و حتی عمل جراحی آن ها از صفر تا 100 پرداخت می شود.

,

وی خدمات رسانی به مناطق محروم را جزیی جدا نشدنی از فعالیت های بسیج عنوان کرد.

,

«حسن حسین زاده» مدیر شبکه بهداشت تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج گروه از بسیج جامعه پزشکی تویسرکان به مناطق روستایی و محروم شهرستان اعزام شده اند و در این مناطق خدمات رایگان پزشکی و دارویی ارائه می دهند.

,

وی اظهار کرد: امروز هم با همکاری بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ به ویزیت روستاییان مناطق محروم پرداخته ایم، ضمن آنکه داروی مورد نیاز هم با تأمین از داروخانه های تویسرکان با توجه به نسخه ها رایگان توزیع کردیم.

,

, ,

«مسعود نظری» یکی از اعضای تیم پزشکی اعزام شده می گوید: سه سالی می شود که با این گروه از سوی بسیج سازندگی تهران بزرگ همکاری دارم و زکات آموخته های خود از جمله امدادگری را در مناطق محروم پرداخت می کنم.

,

وی عنوان کرد: احساس می کنم که اینجا و در این مناطق دوردست به علت عدم دسترسی کمتر اهالی روستاها به مراکز درمانی شهرها، می توانم مفیدتر باشم.

,

, ,

دکتر تیم اعزام شده هم در گفت و گویی عنوان کرد: از سال جاری همکاری خود را با بسیج جامعه پزشکی آغاز کرده ام و با حضور در مناطق محرومی که دسترسی به پزشک و دارو ندارند، ارائه خدمت می کنم.

,

وی با بیان اینکه اکثر بیماران مراجعه کننده از فشار خون و دیابت در این روستا رنج می برند، از حضور دو بیمار ضایع نخاعی هم خبر داد و گفت: این دو بیمار توان آمدن به اینجا را ندارند از این رو تیم ما برای ویزیت آنان به منزلشان مراجعه می کنند.

,

, ,

«اکبر تکلو» بهورز روستا هم گفت: ما همه روزه در اینجا از هفت و 30 دقیقه صبح تا 15 بعدازظهر خدمات بهداشتی و مشاوره ای و نه درمانی به اهالی ارائه می دهیم و حضور تیم پزشکی در روستا خبری خوشحال کننده برای روستاییان بود.

,

وی با بیان اینکه روستای جرا در حدود 770 نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: هزنیه های رفت و آمد به شهر برای روستایان از آنجا که بیشتر آن ها مسن هستند و توان رفت و آمد هم ندارند سخت است.  

,

یکی از اهالی روستا در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: باور کردن اینکه یک پزشک به روستا بیاید آن هم در روز جمعه برای ما دشوار بود و از این حیث خدا را شاکر هستیم.

,

وی با بیان اینکه رفت و آمد به شهر برای درمان هزینه بر است، اظهار کرد: بسیار پیش آمده که با دردهای خود سوخته و ساخته ایم، اما به دلیل آنکه هزینه درمان و رفت و آمد به شهر را نداشتیم بالاجبار برای درمان اقدامی انجام نداده ایم.

,

, ,

یکی دیگر از اهالی روستا نیز که دو مادربزرگ خود را برای ویزیت آورده بود، گفت: مادربزرگ های من از بیماری قند و فشار خون رنج می برند و امروز خوشبختانه با حضور این پزشکان و توزیع رایگان دارو حداقل بخشی از مشکلاتمان حل شد.

,

, ,

, ,

, ,

فاطمه زنگنه

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه