اخبار داغ

ممنوعیت فعالیت وهابیت در قزاقستان

ممنوعیت فعالیت وهابیت در قزاقستان
مقامات قزاقستان از حمایت «نورسلطان نظربایف» از طرح ممنوعیت فعالیت فرقه‌های «سلفیه» و «وهابیت» در این کشور خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان حمایت خود از طرح ممنوعیت فعالیت فرقه‌های وهابیه و سلفیه در قزاقستان را اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نظربایف همچنین گفت: حملات تروریستی‌ای که طی ماه‌های اخیر در مناطق قزاقستان به وقوع پیوست، توسط عناصر سلفی برنامه ریزی و اجرا شده بود.
,
 
,
مقامات قزاقستان اخیرا در صدد ایجاد طرح ممنوعیت و محدودیت تبلیغ و پیروی از فرقه‌های «وهابیه» و «سلفیه» در این کشور شده بودند.
,
 
,
بر اساس ادعای مقامات آستانه، فعالیت این فرقه‌های مذهبی در قزاقستان خطرناک بوده و در آینده می‌تواند برای این کشور مشکلاتی را ایجاد کند.
,
 
,
همزمان با طرح ممنوعیت وهابیت در قزقاستان، «نورلن ایرمکبایف» وزیر امور دینی و جامعه شهروندی قزاقستان نیز گفت: وهابیت و سلفی گری خطر و تهدید جدی برای امنیت این کشور محسوب می‌شود.
,
 
,
به گفته وی، وزارتخانه امور دینی و جامعه شهروندی قزاقستان در حال حاضر در صدد آماده و تهیه کردن طرحی است که تا این خطر را به تمامی مردم اطلاع رسانی کند.
,
 
,
این تصمیم مقامات قزاقستان در حالی است که برخی کشورهای منطقه آسیای مرکزی، به ویژه تاجیکستان از 3 سال پیش فعالیت این دو فرقه مذهبی را در قلمرو خود ممنوع اعلام کردند.
,
 
,
 
,
منبع:فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه