اخبار داغ

سانسور در فیس بوک به نفع اسرائیل/ حساب های ضد صهیونیسم هیچ گاه آزاد نمی شوند

سانسور در فیس بوک به نفع اسرائیل/ حساب های ضد صهیونیسم هیچ گاه آزاد نمی شوند
به دنبال حذف صفحات و حساب های متعدد در فضای فیس بوک، خبرگزاری ها و آژانس های خبری به دنبال یک فضای مناسب و بدون سانسور برای خبررسانی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»،  فیس بوک هم چنان به حذف صفحات خبرگزاری ها و فعالان عرصه خبر به جرم انتشار خبرهای مربوط به فلسطین مشغول است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
هفته گذشته مدیر صفحه PIC(مرکز اطلاعات فلسطین) گفت حداقل 10 صفحه فلسطینی در فیس بوک مسدود شده که 7 صفحه از آن ها برای همیشه حذف و 3 صفحه به طور موقف مسدود شده است.
,
او افزود زمانی که از فیس بوک دلیل آن را پرسیدیم ،فیس بوک در پاسخ نوشت حساب ما به دلیل مطابق نیودن با استانداردهای فیس بوک و رعایت نکردن آن ها برای همیشه مسدود شده است. "یحیی ابو حسن با "بهانه" خواندن دلیل فیس بوک اضافه کرد استانداردهای فیس بوک سلیقه ی است و مشخص است فیس بوک از آن ها به عنوان یک شمشیر برای حذف آنجه که اسرائیل به او دستور می دهد استفاده می کند و این مصداق واقعی سانسور است.ش
,
 
,
سانسور در فیس بوک به نفع اسرائیل/ خبرگزاری ها در جستجوی یک فضای خبررسانی بهتر
, سانسور در فیس بوک به نفع اسرائیل/ خبرگزاری ها در جستجوی یک فضای خبررسانی بهتر,
 
,
دوشنبه گذشته صفحه انگلیسی PIC ، با بیش از 200،000 لایک توسط فیس بوک مسدود شد.
,
"رامی سلام" مسئول این صفحه گفت صفحه ما بخاطر پست کردن یک ویدئو درباره فلسطین مسدود شد.البته این نخستین بار نیست که صفحات ما توسط فیس بوک و به خاطر حفظ منافع اسرائیل مسدود می شود و بارها این اتفاق افتاده است.
,
ماه گذشته نیز آژانس خبری شهاب با بیش از 6.3 میلیون لایک و نیز خبرگزاری قدس با بیش از 5.1 میلیون لایک، مسدود شد. گفتنی است این دو خبرگزاری به طور روزانه اخبار مربوط به فلسطین را منتشر می کردند.
,
 
,
سانسور در فیس بوک به نفع اسرائیل/ خبرگزاری ها در جستجوی یک فضای خبررسانی بهتر
, سانسور در فیس بوک به نفع اسرائیل/ خبرگزاری ها در جستجوی یک فضای خبررسانی بهتر,
 
,
گرچه فیس بوک قبلا در نتیجه راه اندازی کمپین FBcensorPalestine# وفشار های شدید در فضای مجازی، مجبور به عذرخواهی و آزادکردن صفحات مربوطه شد ولی هم چنان صفحاتی که در راستای اهداف اسرائیل نباشد را مسدود و حذف می کند.
,
فعالان سیاسی و فلسطینی با اشاره به اینکه فییس بوک یک فضای بسیار مهم در امر خبررسانی است در این خصوص گفتند نمی توان به خاطر این که خبرها و صفحات ما را  سانسور و مسدود می کنند این عرصه را رها کرد. ما به خبررسانی ادامه می دهیم و دوباره صفحات و حساب های جدید می سازیم تا مطمئن شویم که اخبار فلسطین به گوش همه می رسد اما در عین حال به دنبال یک فضا و بستر مناسب تر و بدون سانسور که آزادی بیان تضمین شده ای را برای همه داشته باشد نیز هستیم. این چیزی است که دنیای اخبار به آن نیاز دارد.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/رض
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه