اخبار داغ

وقتی رسانه‌ای‌ها خودشان درگیر حاشیه می‌شوند!

نمایان شدن چهره واقعی خانه مطبوعات کُردستان/اختلافات عمیق اعضاء و هیئت مدیره به فضای مجازی کشیده شد

نمایان شدن چهره واقعی خانه مطبوعات کُردستان/اختلافات عمیق اعضاء و هیئت مدیره به فضای مجازی کشیده شد
اعضای این خانه که از روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه‌ها و نشریات محلی استان تشکیل شده‌اند، گویا تازه از خواب انفعال بیدار شده و پشت پرده‌های کم‌کاری‌ها و باندبازی‌های خود را در فضای مجازی علیه همدیگر افشا می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، خانه مطبوعات کُردستان که همانند دولتی‌های بالاسری خود در امر رسانه و اطلاع رسانی در انفعال کامل به سر می‌برند، این روزها در آستانه انتخابات دور جدید وتکاپوی ثبت قانونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,


اعضای این خانه که از روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه‌ها و نشریات محلی استان تشکیل شده‌اند، گویا تازه از خواب انفعال بیدار شده و پشت پرده‌های کم‌کاری‌های خود را در فضای مجازی علیه همدگیر افشا می‌کنند.

,
,


افشاگری‌های دوسویه از سوی دوعضو خانه مطبوعات کُردستان در گروه خبرنگاران کُردستان در تلگرام در نوع خود جالب و تاسف برانگیز است که رسانه‌ها و مطبوعات کُردستان به جای هم‌اندیشی و هم‌فکری باید نظاره‌گر دعواهای شخصی اعضا و بعضاً اظهارات مغرورانه انها باشد.

,
,


نکته قابل تامل و تاسف این جریانات، ورود افراد غیرخبرنگار و غیرعضو به این خانه است که بر اساس شواهد و دیده‌ها، اکثر جلسات این خانه، دورهمی‌ها و مسافرت‌ها این افراد وجود دارند.

,
,


علاوه بر این، نحوه جذب آگهی‌های دولتی و خصوصی از طریق این خانه و تقسیم آن در بین برخی از نشریات خاص و چشم پوشی از ارتباط با تمامی رسانه‌ها – که البته خط دهی و سازماندهی دولتی‌ها بوده – نیز از دیگر پشت پرده‌های این خانه است.

,
,


دعواهای شخصی، اختلاف نظرهای بی‌مورد، برگزاری جشنواره‌های مطبوعات به نفع برخی از نشریات و رسانه‌های دولتی، بهره‌بری‌های شخصی  و جناحی، اظهارنظرهای خودستایانه خطاب به رسانه‌های منتقد، اطلاق واژه زنجیره‌ای توسط یکی از اعضای هیئت مدیره به رسانه‌های مردمی، و ... چندین و چند مورد دیگر از کم‌کاری‌ها و حرکت‌های آماتور این خانه را اگر در زیر ذره‌بین نقد قرار دهیم، خود کتابی چند صد صفحه‌ای از کلکسیون اشتباهات را به هم می‌پیوندد.

,
,


ضعف این خانه و سرگرم شدن اعضای آن به امورات غیرصنفی و غیررسانه‌ای نیز مورد تائید بازرس خانه مطبوعات کُردستان است که خود یکی از منتقدین سرسخت فعالیت‌های اعضا و روند مدیریتی آن است.

,
,


"خبات ساعدی" بازرس خانه مطبوعات کُردستان به خبرگزاری مهر گفته که "متاسفانه علیرغم نگاه ویژه مسئولان استان و مدیران دستگاه های متولی امور رسانه در استان شاهد ضعفی روزافزون در پیکره خانه مطبوعات استان هستیم و این مهم بارها در جلسات هیئت مدیره خانه توسط بازرسان بازگو شده است که اعضای هیئت مدیره توجهی به آن ندارند."

,
,


وی افزوده که علیرغم تاکید بازرسان و انتقادهای چندباره آنان و مصوبات مختلف تاکنون پس از گذشت یک و نیم سال از انتخابات هیئت مدیره پنجم خانه مطبوعات کردستان تاکنون این انتخاب ها به ثبت نرسیده و هم اکنون تمام فعالیت های مالی و اجرایی به طور عملی توسط مدیر سابق و مسئول خزانه داری سابق خانه مطبوعات در دور چهارم انجام می شود.

,
,


ساعدی گفته که با توجه به ابلاغ اساسنامه جدید خانه های مطبوعات به استان ها و انجام انتخابات هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات ایران متشکل از رؤسای خانه های مطبوعات استان ها و عدم حضور نماینده کردستان در این انتخابات باید گفت به طور قطع فعالیت خانه مطبوعات کردستان غیرقانونی بوده و باید هرچه سریعتر اساسنامه جدید اجرایی شود.

,
,


افشاگری‌ها و اختلافات عمیق اعضای خانه مطبوعات کُردستان در حالی در روزهای پایانی خود علنی شده که پیش از این و در سال‌های گذشته نیز این مشکلات وجود داشته و آنطور که گفته شده برخی از مدیران و مسئولین این خانه در پیگیری مشکلات لاپوشانی و کارشکنی کرده‌اند.

,
,


همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کُردستان به عنوان دستگاه ناظر و متولی امر مطبوعات، کمترین نظارت و کنترل را بر این خانه داشته؛ که در صورت وجود آن چنین اختلافات و افشاگری‌هایی صورت نمی‌گرفت.

,
,


انتهای پیام/م

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه