اخبار داغ

فضایی مجازی با تأثیرات حقیقی؛

بستر نوظهوری که محتوای مناسب می خواهد/ لزوم استفاده از فرصت های زیر پوستی فضای مجازی

بستر نوظهوری که محتوای مناسب می خواهد/ لزوم استفاده از فرصت های زیر پوستی فضای مجازی
فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی بستر جدیدی است که کارشناسان بر اهمیت استفاده مناسب از آن تأکید می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبریه، فضای مجازی بستری است که زمینه ساز ظهور تغییرات در  اطلاع رسانی به ویژه از طریق رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبریه,

 

,

برخی آمار از متوسط حضور30 دقیقه ای کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی خبر می دهند و این یعنی فضایی با چنین استقبالی نیازمند بررسی و توجه عمیق تری است.

,

 

,

آنچه که در این شرایط اهمیت دارد، جریان سازی خبری و فرهنگی از طریق شبکه های مجازی توسط کاربران ایرانی برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران است. پس شناخت و استفاده از این مهم اهمیت زیادی در رشد و اعتلای فرهنگ و سبک زندگی اسلامی مردم دارد و اگر این جبهه خالی بماند سبک زندگی غربی، اضمحلال اخلاقی نسل جوان و نفوذی همه جانبه را از سوی دشمنان خواهیم داشت.

,

 

,

باید نظارت و مدیریت بطور کارشناسانه صورت بگیرد

, باید نظارت و مدیریت بطور کارشناسانه صورت بگیرد,

 

,

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار صبریه  اظهار داشت: تاثیرگذاری فضای مجازی قابل کتمان نیست وجهت دهی به افکار و ذهن ها نیز در این فضا به سادگی صورت می گیرد.

, صبریه ,

 

,

نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی ادامه داد: در این فضا باید نظارت و مدیریت بطور کارشناسانه صورت بگیرد تا به ساماندهی فضای سایبری دست پیدا کنیم.

,

 

,

حسینی کیا افزود: در خصوص ساماندهی فضای مجازی باید در دو حوزه کاری تولید محتوا و نظارت تلاش و اقدام انجام دهیم که مثمر ثمر باشد.

,

 

,

, ,

 

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اوقاف، حوزه علمیه و ادارات مختلف باید در تولید محتوا و خوراک فضای مجازی فعال باشند و در این راستا جهاد انجام بدهیم.

,

 

,

وی افزود: نظارت و کنترل فضای مجازی از خانه تا جامعه باعث آسودگی خیال و کاهش آسیب های ممکنه در خانه و اجتماع می شود.

,

 

,

فضای مجازی باید در ابعاد فرهنگی و اجتماعی کاربردی شود

, فضای مجازی باید در ابعاد فرهنگی و اجتماعی کاربردی شود, فضای مجازی باید در ابعاد فرهنگی و اجتماعی کاربردی شود,

 

,

رسول زرگوش کارشناس مدیریت رسانه در گفتگو با خبرنگار صبریه  اظهار داشت: تولید محتوا، شناخت بسترهای فرصت و محدودیت و پیام کاربردی در فضای مجازی برای استفاده از قابلیت ها و فرصت ها، بسیار راهگشا است.

, صبریه ,

 

,

وی با اشاره به فرصت های فضای مجازی ادامه داد: رفع حساسیت زایی در مشکلات، فرم دهی به سبک رفتاری، جهت دهی به سبک زندگی و اشتغال زایی از بسترهایست که برای ما قابل استفاده و اهمیت است.

, وی با اشاره به فرصت های فضای مجازی ادامه داد: رفع حساسیت زایی در مشکلات، فرم دهی به سبک رفتاری، جهت دهی به سبک زندگی و اشتغال زایی از بسترهایست که برای ما قابل استفاده و اهمیت است.,

 

,

زرگوش افزود: آموزش استفاده از کارکردهای مثبت فضای مجازی با توجه به سرعت بالای اطلاع رسانی بدور از تنش ها می تواند به جای ابزاری خطرناک و آسیب زا  به وسیله ای برای رسیدن به اهداف تبدیل شود.

,

 

,

, ,

 

,

وی یادآور شد: خالی گذاشتن صحنه فضای مجازی و عدم کنترل بر آن افزایش پیامدهای منفی، رشد اطلاعات دروغین و تغییر هویت کاربران را به عنوان کمترین آسیب های ممکنه به دنبال دارد.

,

 

,

زرگوش در پایان گفت: بهره گیری از فناوری های مجازی برای ایجاد کسب و کار و رشد اقتصادی علاوه بر رونق چرخه اقتصاد باعث کاربردی کردن این فضا به نفع منافع شخصی می شود. علاوه بر این در ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز باید فضای مجازی کاربردی شود.

,

انتهای پیام/م

,

انتهای پیام/م

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه