اخبار داغ

خاله صونا پس از سالها به آرزویش رسید/ کاش ذخایر نظام به فکر محرومین بودند

خاله صونا پس از سالها به آرزویش رسید/ کاش ذخایر نظام به فکر محرومین بودند
خانه ای که ستون چوبی کوچکی تنها تکیه گاه سقف پوسیده آن است و اراده خدا تنها ضامن سلامتی آن پیرزن. شاید آنقدر که تحمل غم تنهایی برایش سنگین است ترس هر لحظه از ریزش سقف خانه ویرانه اش آزارش نمی دهد اما تنها خواسته اش از مسئولانی که شاید گذرشان سالی یکبار هم به آنجا نیفتد، سقفی امن بود برای گذران سالها و شاید روزهای پایانی تنهایی اش.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جلفانیوز، خاله صونا پیرزنی تنها که به تصویر کشیدن قسمتی از شیرین ترین لحظه های زندگی اش، ما را به روستای زیبای کمار سفلی کشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلفانیوز,

با گذر از جاده هایی سرسبز و پرپیچ و خم، به روستایی می رسیم زیبا و دورافتاده که تنها هدیه مردمانش لبخند رضایت است و تنها داشته ات در برابر آنان احساس مسئولیت و انجام وظیفه.

,

خاله صونا سالهاست که تنها در اتاقکی کوچک و نمور روزگار می گذراند و تنها دلواپسی اش، برف زمستان است و سوز سرما.

,

خانه ای که ستون چوبی کوچکی تنها تکیه گاه سقف پوسیده آن است و اراده خدا تنها ضامن سلامتی آن پیرزن. شاید آنقدر که تحمل غم تنهایی برایش سنگین است ترس هر لحظه از ریزش سقف خانه ویرانه اش آزارش نمی دهد اما تنها خواسته اش از مسئولانی که شاید گذرشان سالی یکبار هم به آنجا نیفتد، سقفی امن بود برای گذران سالها و شاید روزهای پایانی تنهایی اش.

,

اما امروز دستان جهادگری او را به تنها خواسته اش رسانده است. وقتی وارد کلبه تنهایی اش شدیم، با دیدن چهره هایی آشنا برق شادی در چشمانش نمایان شد و لبهایش آرام آرام به دعا گشوده شد.
چهره جوانانی جهادگر که شاید از خواسته های زیادی گذشته بودند تا تنها خواسته پیرزنی تنها را به انجام برسانند.

,
,

خاله صونا، حالا بعد از چندین سال به آرزوی خود رسیده است و صاحب خانه ای هرچند کوچک اما امن شده است.
او حالا نه ترسی از سرمای زمستان دارد و نه ترسی از ریزش سقف کاشانه اش. روزهای تنهایی اش را با آرامش می گذراند و شبها با خیالی آسوده سر بر بالین می گذارد.
بسیجی های جهادگر حوزه سیدالشهدای سپاه ناحیه جلفا نیز لبخند رضایت بر لبانشان نقش بسته و خوشحالند از اینکه پیرزنی تنها را به تنها خواسته زندگی اش رسانده اند.
و خیرینی که خود نبودند اما نقشی که در نشاندن لبخند بر لبان این پیرزن تنها داشتند کمتر از جوانان جهادگر نبود.

,
,
,
,

خاله صونا لبخند به لب برای همه دعا می کند و با قد خمیده اش آرام آرام وارد خانه جدیدش می شود….

,

فرمانده حوزه سیدالشهدا که با همکاری خیرین و بسیجیان جهادگر شهرستان توانسته اند قدمی دیگر در راستای خدمت به محرومان بردارند در اینباره می گوید:
بسیج به عنوان تکیه گاه اصلی نظام اسلامی و حامی مردم مستضعف و رنج کشیده تمام دنیا وظیفه دارد که هر کجا ظلم و محرومیتی ببیند با حرکت جهادی خود، زیر چتر ولی امر مسلمین جهان این ظلم یا محرومیت را رفع نماید حال این ظلم ممکن است توسط رژیم صهیونیستی و مزدوران وهابیش در کشورهایی همچون عراق و سوریه باشد که جهادی نظامی را می طلبد یا در داخل کشور جهاد سازندگی و رفع محرومیت محرومان؛ از مصادیق آن در شهرستان به ریشه کنی فلج اطفال توسط بسیجیان عزیز در سالهای گذشته و همچنین انواع فعالیت ها در عرصه های جهاد اقتصادی که در زیر مجموعه اقتصاد مقاومتی تعریف میشود می توان اشاره کرد و در کنار این اقدامات بحث محرومیت زدایی بعنوان تکلیف اصلی بسیج در سرلوحه اقدامات این سازمان مقدس قرار دارد.

,
,

جواد آقابیگی بیان کرد: متاسفانه در سالهای گذشته با حذف نهاد مقدس جهاد سازندگی که وظیفه رفع محرومیت از نقاط محروم را برعهده داشت این وظیفه خطیر نیز در قالب بسیج سازندگی به بسیج محول گردید و هم اکنون بسیج سازندگی با تعامل با ادارات مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) در صدد رفع محرومیت از نقاط محروم کشور می باشد که در شهرستان ما نیز بسیج سازندگی سپاه جلفا در صدد رفع محرومیت در نقاط محروم شهرستان می باشد که این امر توسط حوزه های مقاومت بسیج به منصه اجرا گذاشته می شود.

,

وی افزود:منزل مسکونی خاله صونا یکی از چند ده پروژه محرومیت زدایی بسیج سازندگی حوزه سیدالشهدا بود که در صدد است تا دردی از آلام مردم زجر کشیده و مستضعف را که به فرموده امام راحل انقلاب از آن آنهاست کم نماید .

,

آقابیگی ادامه داد: در این پروژه جوانان بسیجی و جهادگر حوزه سیدالشهدا (ع) طی چندین.روز کاری توانستند خانه ای ایمن برای ایشان تهیه نمایند که تشکر ویژه ای را از آنان می طلبد .

,

فرمانده حوزه سیدالشهدا با بیان اینکه ما بسیجیان در لبیک گویی به فرامین امام خامنه ای در هر عرصه ای که لازم باشد وارد کار جهادی خواهیم شد، اظهار کرد:  اما نکته مهم اینست که ای کاش کسانی که خود را ذخایر نظام میدانند و دل در گرو رضایت کدخدا دارند هم یکدهم از حقوق های نجومی خود را صرف محرومیت زدایی کنند .

,

وی تصریح کرد: ای کاش بدانند که رضایت مردم محروم انقلابی قدرتی به ارمغان می آورد که با آن میتوان دهها کدخدا را شکست داد و این مهم در دوران هشت ساله دفاع مقدس و مقاومت ملتها منطقه در برابر خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه دیده شده است .
آقابیگی در پایان عنوان کرد: از زحمات و پشتیبانی های مسئول محترم بسیج سازندگی و فرمانده محترم سپاه ناحیه جلفا نهایت تشکر را داشته و دست بوس همه بسیجیانی هستم که با تبعیت از امر ولایت در زدودن چهره کریه محرومیت آستین غیرت و همت را بالا زدند.

,
,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه