اخبار داغ

رئیس منابع طبیعی فریدونشهر:

۲۰۰ پرونده قضایی چرای غیرمجاز دام توسط اداره منابع طبیعی فریدونشهر تشکیل شد

۲۰۰ پرونده قضایی چرای غیرمجاز دام توسط اداره منابع طبیعی فریدونشهر تشکیل شد
حافظی از برخورد شدید با متخلفان چرای دام و تخریب و تصرف اراضی ملی خبر داد و گفت: در سال ۹۵ منابع طبیعی فریدونشهر دچار ۷۰ فقره حریق به مساحت ۲۷۵ هکتار شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار، با بیان این که در سال جاری حدود ۲۰۰ پرونده قضایی برای پیگیری تجاوز به اراضی ملی شامل تخریب مراتع، تصرف اراضی ملی و چرای بدون مجوز دام تشکیل داده ایم، از پیگیری این مسأله در محاکم قضایی تا ابطال حقوق دامداری و مطالبه خسارت از متخلفان تا مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پونه زار,

manabe-tabiee002

, manabe-tabiee002, manabe-tabiee002,

امین حافظی گفت: در سال جاری ۷۰ فقره حریق به مساحت مجموع ۲۷۵ هکتار در منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر اتفاق افتاده است که آمارها نشان می دهد عملکرد این اداره در اطفاء حریق بهبود یافته و به طور میانگین در هر حریق ۳٫۹ هکتار از اراضی دچار آتش سوزی شده است.

,

وی این عملکرد را حاصل حضور نیروهای این اداره در اطفاء بیش از ۹۵ درصد این آتش سوزی ها با وجود گستردگی شهرستان، محدود کردن حریق های بالای ۳۰ هکتار به تنها پنج مورد و استفاده از جوامع محلی، قرق بان ها و مردم با تشکیل تیم های محلی اطفاء حریق دانست.

,

متصدی مراقبت از منابع طبیعی فریدونشهر اقدام دیگر این اداره در رابطه با آتش سوزی های منابع طبیعی را ثبت مختصات هر آتش سوزی، تهیه نقشه تجمیعی پراکنش حریق و در نهایت به دست آوردن نقاط بحرانی برای برنامه ریزی های آتی عنوان کرد.

, ،,

Harigh950426005

, Harigh950426005, Harigh950426005,

حافظی با بیان این که عامل گسترش آتش سوزی مراتع شهرستان گیاهان یک ساله هستند، از افزایش حریق ها در سال هایی سخن گفت که بارندگی نسبتا خوب بوده و موجب رشد این قبیل گیاهان می شود. وی اظهار کرد: از این تعداد حریق ها سه فقره در جنگل های فریدونشهر رخ داده که باعث سوختن ۱۷ هکتار از این پوشش ارزشمند گیاهی شده است.

,

این مدیر جوان در پاسخ به این سوال که آیا به مصوبه جلسه مدیریت بحران شهرستان به ریاست مدیر کل مدیریت بحران استانداری در تیرماه امسال مبنی بر تحویل یک دستگاه خودروی اطفاء حریق به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدونشهر ترتیب اثر داده شد، با اشاره به این که طی ۱۰ سال گذشته از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۴، ۱۱۳۲/۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان فریدونشهر طی ۲۳۶ فقره آتش سوزی طعمه حریق شده است که حدود ۳۰ درصد از آتش سوزی های مراتع کل استان را شامل می شود، به این سوال پاسخ منفی داد.

, ،,

در حاشیه این گفتگو، آمارهای به روز و در دسترس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدونشهر بسیار جالب توجه بود. این آمارها قطعا بازوهای مطمئنی برای تصمیم گیری هر مدیر خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه