اخبار داغ

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران:

تنها مهندسین ایرانی در حادثه کرکوک به شهادت نرسیدند/ مناطق تصرف شده پس گرفته شد

تنها مهندسین ایرانی در حادثه کرکوک به شهادت نرسیدند/ مناطق تصرف شده پس گرفته شد
نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران شهادت افرادی از جمله کارگران و مهندسین ایران پس از حمله تروریستی به کرکوک را تسلیت گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، حمله اخیر تروریست های داعش به کرکوک کردستان عراق در روزهای گذشته منجر به شهادت و زخمی شدن افرادی از جمله تعدادی مهندس ایرانی شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

 

,

ناظم دباغ در گفتگو با  مرصاد، با اشاره به اینکه تنها کارگران و مهندسین ایرانی در این حادثه به شهادت نرسیده اند آن ها نیز جزو دیگر کسانی هستند که در کردستان عراق شهید شده اند، اظهار داشت: به عنوان حکومت اقلیم کردستان تسلیت می گوییم و نگران این اتفاقات نیز هستیم.

,  مرصاد،,

 

,

وی افزود: حمله تروریست ها باعث شد که از پیشمرگان و مردم هم شهید و زخمی بشوند ولی خوشبختانه توانستند کاملا کنترل کرکوک را به دست بگیرند و آن جا که داعش تصرف کرده بود را از دست داعش بگیرند.

,

 

,

, ,

 

,

نماینده اقلیم کردستان عراق گفت: حکومت اقلیم کردستان واقعا برای این واقعه شهادت مهندسین و کارگران ایران نگران است زیرا آن ها جزء کسانی هستند که بازسازی عمرانی منطقه کردستان و کرکوک شرکت کردند.

,

 

,

دباغ در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار این حوادث تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه اینگونه است که پیشمرگان بایستی به دنبال برنامه جدید برای امنیت منطقه باشند.

,

 

,

وی افزود: اینگونه نیست که هدف تعدادی مهندسین ایران بوده اند که آن ها را شهید کرده اند بلکه مسئله حمله به منطقه دوبز و کرکوک و این مناطق بوده است. اما مهندسین و کارگرانی که آن جا بودند گفتند که تنها آنها نبوده اندکه شهید و زخمی شده اند بلکه نزدیک به 12 نفر شهید و بیش از 15 زخمی داشتیم و در کل نزدیک به 30 نفر تلفات داشتیم که تعدادی از آن ها ایرانی نیستند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه