اخبار داغ

گزارشی از وضعیت خانواده های ایثارگر در دانشگاه ها؛

فارغ التحصیلی بدون مدرک!/ دانشجویانی که سرگردانند

فارغ التحصیلی بدون مدرک!/ دانشجویانی که سرگردانند
در برخی دانشگاه های استان ایلام ارائه مدرک تحصیلی منوط و مشروط به شرایط خاصی است و گاها تا بعد از یکسال خبری از مدرک دانشجویان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، یکی از موضوعاتی که همواره ذهن جوانان را به خود به خصوص در ایام جوانی و حتی در کودکی مشغول می کند تحصیل و ادامه آن است؛ در واقع این موضوع آن چنان از اهمیت وافری برخوردار است که کودکان و حتی کسانی که اولین سال تحصیلی خود را در کلاس های درس سپری می کنند از سایر دانش آموزان دیگر سوال می کنند که در آینده دوست دارید در چه رشته ای فعالیت داشته باشید یا اینکه دوست دارید در چه حرفه ای مشغول به کار شوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

این موضوعات تا آنجا پیش می رود تا محصلان از همان سال اول کمر همت را برای ادامه درس تا رسیدن به هدف خود طی کنند و بعد از سپری کردن مقاطع مختلف تحصیلی برای اجرایی کردن هدف خود کار را ادامه دهند.

,

در واقع همه این شرایط به خصوص در ایام دانشگاه که سختی ها خاص به خود را تا قبل از سایر مقاطع تحصیلی دارد باعث شده تا عزم دانشجویان و افرادی که موفق به تکمیل تحصیل خود می شود جزم شود تا از این طریق برای تأمین امرار معاش خود و خانواده ای که تشکیل می دهند تأمین نمایند.

,

اما در برخی دانشگاه های استان ایلام شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد و طرز نگاه این دانشگاه ها در قبال ارائه مدرک تحصیلی منوط و مشروط به شرایط خاصی می شود.

,

فرزندان ایثارگر و شهدا در این دانشگاه ها به گونه ای دیگر احساس تعلق فرزندی به این گونه خانواده ها را نمی کنند یعنی شرایط به گونه ای رقم خورده که حتی با وجود اتمام تحصیل این دانشجویان اما هنوز که هنوز مدرک تحصیلی این افراد داده نشده است.

,

ماجرا از انجا شروع می شود که حق شهریه این قشر دانشجویی (فرزندان ایثارگر) را بنیاد شهید متقبل می شود و دانشگاه نیز در قبال پرداخت مبلغ از سوی بنیاد شهید تنها نسبت به ارائه مدرک تحصیلی دانشجو اقدام می کند.

,

ارائه مدرک تنها به شرط اخذ شهریه

, ارائه مدرک تنها به شرط اخذ شهریه,

همین موضوع خود باعث ایجاد یکسری مشکلات برای دانشجویان شده است؛ در این راستا محمدی، یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی شماره یک ایلام (پارسیان) در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار اظهار کرد: بنده فارغ التحصیل دانشگاه علمی کاربردی شماره یک شهر ایلام و فرزند جانباز هستم که متأهل و دارای دو فرزند می باشم.

,

وی گفت: بنده نزیدک به یکسال است از این دانشگاه فارغ شده ام اما خبری از مدرک تحصیلی نیست و علیرغم مراجعات زیاد برای اخذ مدرک اما تاکنون موفق به انجام این کار نشده ام.

,

این دانشجوی فارغ التحصیل افزود: دانشگاه اعلام می کند تا بنیاد شهید هزینه شهریه را به دانشگاه واریز نکند از ارائه آن امتناع می ورزند از طرفی به بنیاد شهید نیز که مراجعه می کنیم اعلام می کنند که با مشکل بودجه مواجه هستند.

,

محمدی ادامه داد: همگی این شرایط در حالی است که قرار است ظرف ماه های آینده آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ایلام برگزار شود و اگر در این امتحانات قبول شوم و مدرک با این مشکل ادامه داشته باشد تکلیف بنده چه خواهد بود؟

,

وی بیان کرد: درخواستی که داریم این است که مسئولان در دو طرف ماجرا نسبت به رفع این مشکل اهتمام ورزند حال یا بیتاد شهید زودتر بودجه این قبیل شهریه را تأمین کند یا اینکه دانشگاه نسبت به ارئه مدرک با ضمانت بیناد شهید اقدام کند.

,

این دانشجوی فارغ التحصیل عنوان کرد: این شرایط باعث شده تا حتی برخی دانشجویان خانواده های ایثارگر قید بنیاد شهید را زده و از جیب خودشان برای دریافت مدرک تحصیلی هزینه کنند و پول شهریه را خودشان بپردازد.

,

محمدی گفت: این باعث شده تا دانشجویان نتوانند با راحتی تمام به رشته های خود ادامه دهند و باید این مشکل در توجه مسئولان امر قرار گیرد.

,

مشکل تأمین بودجه شهریه تا پایان امسال برطرف می شود

, مشکل تأمین بودجه شهریه تا پایان امسال برطرف می شود,

"کریم دارایی"، معاون فرهنگی بیناد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار اظهار کرد: دانشگاه مربوطه یک دانشگاه خصوصی بوده که هزینه های خود را از طریق شهریه های دانشجویان تأمین می کند و در حقیقت چاره ای جز اخذ شهریه ها را ندارد.

,

وی گفت: از طرفی بنیاد شهید نیز متعهد است تا تمام هزینه های مربوط به شهریه دانشجویان خانواده های ایثارگر را پرداخت نماید.

,

این مسئول افزود: مشکل اصلی بنیاد شهید در این راستا بودجه بوده و قرار است برای رفع این گونه مشکلات با رایزنی های انجام گرفته مدیر کل اموزشی بیاد شهید به استان ایلام سفر کند.

,

معاون فرهنگی بیناد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ادامه داد: البته این مشکل خاص استان ایلام نیست و در کل کشور نیز این مشکل وجود دارد اگر چه در برخی دانشگاه ها از جمله آزاد این مشکل وجود ندارد.

,

دارایی بیان کرد: چنانچه هر دانشجوی خانواده ایثارگری نسبت به پرداخت هزینه های خود نیز اقدام کند بنیاد شهید هزینه شهریه را به دانشجو پرداخت می نماید.

,

وی تأکید کرد: تا پایان امسال این مشکل برطرف خواهد خواهد شد.

,

پیگیری های خبرنگار ایلام بیدار با مسئولان دانشگاه علمی کاربردی شماره یک ایلام تاکنون بی نتیجه مانده است.

,

براین اساس بایستی شرایطی در نظر گرفته شود تا در این میان دانشجوی فارغ التحصیل از امتحانات استخدامی جا نماند و این با مدیریت دو طرف قابل حل است.

,

انتهای پیام/ی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه