اخبار داغ

فرماندار مشگین‌شهر خبر داد؛

انهدام شبکه بزرگ توزیع مواد مخدر در مشگین‌شهر/ سرای محله در مشگین‌شهر ایجاد می‌شود

انهدام شبکه بزرگ توزیع مواد مخدر در مشگین‌شهر/ سرای محله در مشگین‌شهر ایجاد می‌شود
فرماندار مشگین‌شهر از انهدام شبکه توزیع انواع مواد مخدر در مشگین‌شهر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اورامی، صبح امروز جلسه هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان مشگین‌شهر در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اورامی,

 

,

در این جلسه ابراهیم امامی فرماندار مشگین‌شهر با بیان اینکه اعتیاد یکی از تهدیدات اساسی جامعه است گفت: این بحران کل دنیا را در بر گرفته که عمده دلایل گسترش آن مسئله بیکاری است.

,

 

,

وی افزود: متاسفانه 60 درصد زندانیان کشور را عوامل توزیع و مصرف مواد مخدر تشکیل داده‌اند و دولت سالانه میلیاردها ریال برای مبارزه با این بحران هزینه می‌کند و این امر به ضرر اقتصاد کشور است؛ لذا لازم است این بحران به صورت تخصصی بررسی و در جهت رفع آن اقدام شود تا از گسترش بیشتر آن جلوگیری شود.

,

 

,

وی تاکید کرد: در مهر ماه سال جاری بیش از 22 کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف و یک باند عمده در شهرستان مشگین‌شهر متلاشی شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: در حین کشفیات مواد مخدر در شهرستان مشگین‌شهر تاکنون بالغ بر 20 دستگاه خودرو توقیف و به مرکز استان انتقال داده شده است.

,

 

,

امامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌بایست در آگاه سازی و ارائه راهکار برای مقابله با گسترش مواد مخدر در جامعه به عنوان مغز متفکر وارد عرصه شوند گفت: وظیفه دانشگاه تنها تدریس و ارائه مدارک دانشگاهی نیست بلکه باید در جامعه نیز وارد عرصه شده و گفتمان سازی کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سه محله شهرستان طرح سرای محله اجرا می‌شود که در این خصوص 750 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته که در محله‌های کوی ولایت، امام رضا و شهرک کلانتر مکانی برای این منظور احداث  می‌شود.

,

 

,

فرماندار مشگین‌شهر گفت: به منظور رسیدن به راهکار علمی و اصولی از پایان نامه‌هایی که در این راستا ارائه شود تا 25 میلیون ریال حمایت می‌شود.

,

 

,

علیرضا یزدان دوست دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: جلسات آینده در قالب نقشه راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی همچون مبارزه با مواد مخدر برگزار و عملکرد کلیه دستگاه‌ها در این راستا به صورت تخصصی بررسی و ارزیابی می‌شود و طبق برنامه پیش می‌رود.

,

 

,

سعادتی مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد واحد مشگین‌شهر در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد مشگین‌شهر طرح پژوهشی و فرهنگی در خصوص علل گرایش جوانان به مواد مخدر را  آغاز کرده و راهکارهای مقابله با آن توسط اساتید مجرب در حوزه‌های روان شناسی و جامعه شناسی به صورت تخصصی بررسی می‌شود.

,

 

,

وی تاکید کرد: این طرح جهت تصویب به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد کشور ارسال شده تا به تصویب برسد و در این راستا تحقیقات میدانی نیز آغاز شده است.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه