اخبار داغ

نویسنده کتاب «کودک و حرم»:

باید کودکان را با زبان خودشان با فرهنگ عاشورا آشنا کنیم

باید کودکان را با زبان خودشان با فرهنگ عاشورا آشنا کنیم
یک فعال فرهنگی و کارشناس کودک و خانواده گفت: کودکان باید با زبان خودشان با فرهنگ عاشورا آشنا شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدامیر فیض آبادی در گفتگو با صبح توس، در خصوص کتاب «کودک و محرم» که به انتشار نقاشی‌های کودکان شیعه و سنی از واقعه عاشورا اختصاص دارد؛ گفت: انتشار کتاب «کودک و محرم» از سوی شهرداری مشهد، کاری بسیار زیبا، نفیس و ارزشمند بود. اینکه کودکان  بتوانند با زبان نقاشی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ایده بسیار جالبی بود. وی افزود: کار انجام شده یک نگاه جدید و ایده‌ای خلاقانه بوده است، چیزی که در اشاعه فرهنگ عاشورا کم داریم و اگر امروز بخواهیم عاشورا را به بچه ها معرفی کنیم نیاز به چنین ایده های جدیدی داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


استاد مباحث تربیتی فرزندان با اشاره به اینکه این طرح به نوعی نگاه به عاشورا از زاویه عبدالله‌ها، رقیه‌ها و قاسم‌ها است، بیان کرد: کتاب «کودک و محرم» دیدگاه ویژه سربازان کوچک اسلام نسبت به یک رویداد تاریخی و دینی است. این کتاب برای کارشناسان فرهنگی ما حرف های زیادی برای گفتن دارد.

,
,


فیض آبادی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند با کودک باید با زبان کودکی ارتباط برقرار کرد و این کتاب با کودک به زبان خودش سخن می گوید و بی واسطه ترین زبان سخن وری و نقل تاریخ عاشورا است و به ما کمک می کند که بتوانیم مفاهیم و معارف را بهتر به کودکان بیان کنیم.

,
,


وی خطاب به مسئولان گفت: مسئولان باید از این ایده های خلاقانه و بسیار ارزشمند بیشتر از گذشته حمایت کنند و اگر مسئولان حمایت های ویژه و کامل را داشته باشند ذهن خلاق جوانان برای انتشار نهضت عاشورا، بیداری امت های اسلامی و رساندن پیام هل من ناصر ینصرنی حسین زمان می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

,
,


وی با بیان اینکه دغدغه امروز، بیان روشن پیام کربلا است؛ افزود: اگر ما تصویر، سخن وری و زبان کودک را در کنار یکدیگر قرار دهیم قطعا بهترین مدل برای جوامع اهل مطالعه در کشورهای غربی و اروپایی است و در این کشورها مطالعه کتاب و خرید کتاب جزء سبد زندگی آنها است و می توانیم کلام، زبان و پیام خودمان را که همان کلام، زبان و پیام عاشورا است را به گوش آنها برسانیم و یاری گر امام حسین(ع) و بیداری جهان در بحث ظلم و ستم علیه مظلومان به ویژه کودکان باشیم.

,
,

 

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه