اخبار داغ

به دلیل 8 ماه حقوق معوقه؛

85 نفر از کارگران سامان کاشی بروجرد دست از کار کشیدند

85 نفر از کارگران سامان کاشی بروجرد دست از کار کشیدند
کارگران سامان کاشی بروجرد 8 ماه است حقوق دریافت نکرده اند و 85 کارگر این کارخانه دست از کار کشیدند و تصمیم گرفتند بر سر کار نروند، شاید اینگونه کسی صدای پُر از درد آنها را شنیده و برای رفع مشکلات کارگران تلاشی صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد چند سالی است نفس صنایع و کارخانه های شهرستان بروجرد به شماره افتاده است، بی رونقی و تعطیلی کارخانه ها یکی پس از دیگری مشاهده شده و کارگران زیادی قربانی این مشکلات می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد ,

 

,

 مشکلاتی مانند عدم سرمایه در گردش، کمبود نقدینگی، تهیه مواد اولیه، حقوق معوقه مانند خوره به جان کارخانه های بروجرد افتاده و گرچه گفته می شود حدود 50 درصد صنایع بروجرد نیمه تعطیل و تعطیل هستند اما هم اکنون به نظر می رسد بحران در کارخانه های بروجرد به حدی است که این رقم بسیار بالاتر رفته است.

,

 

,

 سامان کاشی بروجرد یکی از کارخانه های این شهرستان است که زمانی در تولید انواع کاشی حرف اول را می زد اما چند سالی است بی رونقی در این واحد به اوج خود رسیده به طوری که سالها پیش این کارخانه با 400 کارگر فعال بود و به دلیل مشکلات 180 کارگر را اخراج کرد.

,

 

,

 متاسفانه این واحد با 220 کارگر ناله کنان فعالیت داشت و با حداقل ظرفیت کار می کرد اما کارگرانی که مشغول به کار بودند، حقوق نداشتند و 8 ماه بدون حقوق زندگی کردند که صبرشان لبریز شد و 85 کارگر سرانجام دست از کار کشیدند و به سازمان تامین اجتماعی برای برقراری بیمه بیکاری مراجعه کردند.

,

 

,

 "کامران فرشید" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: کارخانه سامان کاشی به دلیل مشکلات سرمایه در گردش، کمبود نقدینگی، تهیه مواد اولیه و عدم پرداخت چند ماه حقوق کارگران مدتی است با مشکلاتی روبروست.

,

 

,

 وی اضافه کرد: هم اکنون این کارخانه با 135 کارگر فعالیت می کند که سالها پیش این واحد دارای 400 کارگر بود و طی چند سال حدود 270 کارگر را اخراج کرده است.

,

 

,

 به گفته وی کارگران این کارخانه 8 ماه است که حقوق نگرفته اند و 85 کارگر که توان تحمل این شرایط را نداشتند دست از کار کشیدند و به تامین اجتماعی مراجعه کردند.

,

 

,

 "قدرت اله سعادتی" رئیس تامین اجتماعی بروجرد گفت: آمار بیکاری روز به روز در شهرستان بروجرد در حال افزایش است و هم اکنون یکهزار و 68 کارگر بیمه بیکاری دریافت می کنند.

,

 

,

 وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته حدود 800 کارگر از کار اخراج شده و بیمه بیکاری دریافت کرده اند.

,

 

,

 به گزارش بازتاب بروجرد نیاز است توجه جدی و ویژه ای بر روی واحدهای تولیدی شهرستان بروجرد صورت گیرد تا سامان کاشی هم مانند کاشی جم و زاگرس خودرو تعطیل نشود و شاهد احیا و رونق دوباره در این صنایع باشیم.

,

 

,

 انتهای پیام/  

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه