اخبار داغ

شاخص های وزیر ارشاد از دید هنرمندان و بازیگران سینما؛

مجید اخشابی: وزیر ارشاد باید دانش تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد/ منوچهر والی زاده: وزیر ارشاد باید به دقت از فرهنگ کشور مراقبت کند

مجید اخشابی: وزیر ارشاد باید دانش تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد/ منوچهر والی زاده: وزیر ارشاد باید به دقت از فرهنگ کشور مراقبت کند
هنرمندان و بازیگران سینما از دید خود شاخص هایی را برای وزیر فرهنگ و ارشاد دانسته اند که در این بین مراقبت از فرهنگ اسلامی کشور شاخصی بود که بیشتر هنرمندان از آن نام بردند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از عملکرد ضعیف علی جنتی در وزارت ارشاد و استعفا از سمت خود، رییس جمهور سید رضا صالحی امیری را برای تصدی وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد تا از مجلس رای اعتماد بگیرد. حال اینکه علی جنتی تا چه میزان در این جایگاه موفق عمل کرده و صالحی امیری در 6 ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری چه عملکردی از خود برجای می گذارد سوالی است که ذهن اهالی فرهنگ را به خود جلب کرده است.
 
در این بین اما بدون شک جلوس بر جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد نیازمند توانایی ها و لازمه هایی است که در این گزارش بازیگران سینما و هنرمندان کشور شاخص هایی را نام برده اند که وزیر ارشاد باید داشته باشد.



**وزیر ارشاد باید رسم سربازی نظام را در جبهه فرهنگی بجا آورد


کورش زارعی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر راه دانادر تشریح شاخصه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: مهمترین شاخصه وزیر ارشاد که با تمامی وزرای دولت باید مشترک باشد توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه وزیر ارشاد باید دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری را بشناسد و جبهه نرم دشمن را هم ببیند و بشناسد، گفت: حوزه فرهنگ نسبت به سایر حوزه ها از حساسیت بالایی برخوردار است.

بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: مقام معظم رهبری نسبت به فرهنگ و هنر با هشدار ولنگاری فرهنگی، دغدغه های زیادی دارند و وزیر ارشاد باید به آن گوش فرا دهد.

زارعی با تأکید براینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سرباز کشور و انقلاب اسلامی باشد، اضافه کرد: وزیر ارشاد باید رسم سربازی نظام را در جبهه فرهنگی بجا آورد و نیاز های جدی جامعه را در سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به این نکته که از مسؤلان گرفته تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید خدمت گذار نظام جمهوری اسلامی و جامعه باشد، اظهار کرد: وزیر ارشاد باید اهداف مقدس نظام به ویژه در حوزه فرهنگ را جامه عمل پوشانده و عمل گرا باشد.


**وزیر ارشاد باید دانش تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد


مجید اخشابی هنر مند موسیقی کشورمان نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر راه دانا با بیان شاخصه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: وزیر ارشاد باید دانش تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه در حوزه آکادمیک داشته باشد.

وی ادامه داد: این تخصص به دیدگاه های وزیر ارشاد رشد تخصصی می بخشد تا بتواند تصمیمات کلان و درست و منطقی بگیرد.

هنرمند موسیقی کشورمان با تأکید بر اینکه وزیر ارشاد باید در اجرای برنامه های حوزه فرهنگ و هنر با برخورداری از اقتدار لازم، پیگیر و در این راستا پشتکار داشته باشد، تصریح کرد: وزیر ارشاد باید تعامل خوبی با هنرمندان در شاخه های مختلف و در مجموع جامعه هنر داسته باشد.

اخشابی با اشاره به این نکته که وزیر ارشاد باید از اندیشه، نظر و دیدگاه هنرمندان در جریان مشورت و همفکری استفاده کند، اضافه کرد: وزیر ارشاد باید علم مدیریت داشته باشد زیرا این رفتارها کار گشا خواهد بود اگر خدمات و مدیریت را توأمان داشته باشد.


**وزیر ارشاد باید به دقت از فرهنگ کشور مراقبت کند

منوچهر والی زاده هنرمند دوبلاژ کشورمان نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر راه دانا در معرفی شاخصه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مدیریت قوی داشته باشد و مراقب رفتارهای مسؤلان حوزه های مختلف باشد.

وی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به دقت از فرهنگ کشور مراقبت کند و مواظبت خوبی از حوزه های مختلف فرهنگی داشته باشد.

هنرمند دوبلاژ کشورمان با بیان اینکه وضع سینما و حوزه های دیگر به ویژه دوبلاژ خوب نیست، تصریح کرد: متأسفانه سینما، موسیقی و به ویژه دوبلاژ از مشکلاتی اساسی رنج می برند.

والی زاده با اشاره به این موضوع که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به فکر جامعه هنر باشد، اضافه کرد: همه می دانیم که مسؤلیت وزارت خانه سخت است و باید از تمام توان خود استفاده کند و در نهایت وزیر ارشاد هوای دوبلاژ را بیشتر داشته باشد.


**وزیر ارشاد باید ابعاد مختلف فرهنگ و هنر را بهتر بشناسد


محمد صادقی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر راه دانا تشریح شاخصه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: وزیر ارشاد باید در حوزه فرهنگ و هنر متخصص باشد و  ابعاد مختلف هنر را بهتر بشناسد.

وی ادامه داد: وزیر ارشاد باید بر روی ابعاد مختلف فرهنگ و هنر و در مجموع فضای فرهنگی در کشور تسلط داشته باشد و باید گروه ها و محدودیت های حوزه فرهنگ و هنر را بشناسد.

صادقی با تأکید براینکه وزیر باید صدمات و منافع را در بدنه فرهنگ و هنر بشناسد، تصریح کرد: وزیر ارشاد باید برنامه ریزی دقیق و تخصصی را در شاخه های مختلف فرهنگ و هنر بطلبد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در خاتمه با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ساختار و محتوای گروه ها را بشناسد، گفت: باید روش اعتلای فرهنگ کشور را در پیش بگیرد و پیشرفت را در قله اهداف خود قرار دهد.


**برنامه های موسیقی مقاومت و هنز اسلامی توسط جنتی تعطیل شد


محمد گلریز هنرمند موسیقی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر راه دانا در تشریح شاخصه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: وزیر ارشاد از ارکان مهم در بدنه مدیریت کشور است وزیر ارشاد باید یک کار اساسی در حوزه فرهنگ انجام دهد.

وی با بیان اینکه وزیر ارشاد باید به خط مشی نظام جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری و به ویژه فرهنگ اسلامی و ایرانی پایبند باشد، گفت: وزیر هم باید مانند سایر مسؤلان در تنگناهای مسیرِ مدیریت منویات مقام معظم رهبری را در دستور کار قرار دهند.


این هنرمند موسیقی ادامه داد: رهبر انقلاب به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دغدغه اساسی دارند و تذکرات ایشان بیشتر بر روی هنر انقلابی است.

وی به عنوان دبیر سابق جشنواره موسیقی مقاومت با بیان اینکه متأسفانه اثری ارزشی در دوره مدیریت جنتی انجام نشد، تصریح کرد: جنتی تمام برنامه های موسیقی مقاومت و هنر اسلامی را کنسل کرد.

گلریز با تاکید بر اینکه وزیر ارشاد باید به فرهنگ و هنر انقلابی توجه ویژه ای داسته باشد، خاطرنشان کرد: بستر موسیقی ایران باید محل انتشار سروده های انقلابی باشد.


انتهای پیام/پ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
, **وزیر ارشاد باید رسم سربازی نظام را در جبهه فرهنگی بجا آورد,
,
, ,
, راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, **وزیر ارشاد باید دانش تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد
,
, ,
,
, راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
, **وزیر ارشاد باید به دقت از فرهنگ کشور مراقبت کند,
, ,
, راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
, **وزیر ارشاد باید ابعاد مختلف فرهنگ و هنر را بهتر بشناسد,
,
, ,
, راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
, **برنامه های موسیقی مقاومت و هنز اسلامی توسط جنتی تعطیل شد
,
, ,
,
, راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه