اخبار داغ

گزارشی از معضل انباشت زباله در کوچه های میرجاوه :

زباله‌های سرگردان زخمی کهنه بر چهره کوچه پس کوچه های میرجاوه

زباله‌های سرگردان زخمی کهنه بر چهره کوچه پس کوچه های میرجاوه
این روزها انباشت زباله در کوچه ها و پس کوچه ها شهر، موجب آزار مردم میرجاوه شده و اکثر مردم از انباشت زباله در کوچه و پس کوچه های شهر گله دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از لادیز؛ فرآیند مدیریت مواد زاید جامد شهری از ملزومات هر شهر است که بی توجهی به آن می تواند برای هر شهری و حتی ساکنان روستاهای اطراف شهر مشکل آفرین باشد.زمین‌های خالی که اتفاقا در گوشه و کنار خیابان‌های میرجاوه نیز کم نیست، به محلی برای انباشت زباله بدل شده اند، به هر گوشه از کوچه پس کوچه های میرجاوه که بنگریم، تلی از زباله خودنمایی می‌کند و کوچه های شهر به زباله دان‌هایی بدل شده‌اند که چهره شهر را نازیبا کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لادیز؛,

پیش از این مردم محله برفی  که از محله های حاشیه شهرستان میرجاوه است از مشکل عدم جمع آوری زباله ها و بی توجهی مامورین شهرداری گله مند بودند و به خبرنگار لادیز بیان داشتند: زباله ها درون کوچه ه ارهاشده است و کارگران شهرداری زباله های این محله را جمع آوری نمی کنند و عدم جمع آوری این پس مانده ها نمای بسیار زشتی به این کوچه ها بخشیده است، بوی نامطبوع زباله ها که ناشی از بی توجهی برخی از مردم و ریختن زباله در گوشه و کنار محل است گذر از این کوچه و خیابان ها را غیر قابل تحمل می کند.

, لادیز,

 مردم این محله به شدت از بی‌مسئولیتی شهرداری در این زمینه انتقاد می کنند و این در حالی است که انباشت زباله‌ها در مناظق مسکونی باعث ابتلای شهروندان به انواع بیماری‌ها می‌شود و در این میان کودکان آسیب پذیرترین قشر هستند.

,

 

,

, ,

 

,

"عزیزاحمدریگی" شهردار میرجاوه در این باره به خبرنگار لادیز بیان داشت: این محله درحوزه خدمات شهری نبوده و دارای کد روستایی است ، پس ازحل مشکل این محله، شهرداری می تواند به ارائه خدمات بپردازد، اما علی رغم مشکلات این محل و مشکل اعتباری شهرداری،  گاهی کار پاکسازی معابر این محله انجام می شود.

, لادیز,

این روزها مشکل انباشت زباله تنها محدود به مردم محله برفی نیست و اکثر مردم میرجاوه از انباشت زباله در کوچه و پس کوچه های شهر گله دارند و معتقدند که انباشت زباله، زمینه را برای ایجادبیماریهای خطرناک فراهم می کند، زباله های انباشت شده در کوچه ها و پس کوچه ها موجب آزار مردم و ایجاد بوی نامطبوع و هجوم حشرات شده است و باگذری از کوچه و پس کوچه های شهر، شاهد زباله های انباشته شده در گوشه و کنار خواهید بود که چهره زشتی به این شهر بخشیده است.

,

مردم میرجاوه به شدت از عدم رسیدگی شهرداری در این زمینه ناراضی هستند و دلیل این عدم رسیدگی را عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران شهرداری میرجاوه می دانند، این در حالی است که انباشت زباله‌ها در مناظق مسکونی باعث ابتلای شهروندان به انواع بیماری‌ها می‌شود و کودکان بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند.

,

 

,

, ,

شهردار میرجاوه  پیش از این در گفت و گو با خبرنگار لادیز درباره عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری، اذعان کرد: کارگران قشر سخت کوش و فهیم جامعه هستند که در هر شرایطی در انجام وظایف خود کوتاهی نمی کنند اما حقوق 4 ماهه کارگران تاکنون به تعویق افتاده است و مشکلات اقتصادی شهرداری باعث عدم پرداخت به موقع حقوق معوقه کارگران شهرداری است، وقتی شرایط اقتصای شهرداری آنقدر نامساعد است که در حقوق کارگران مانده ایم چگونه سایر امورشهر را انجام دهیم.

, لادیز,

وی افزود: شهرداری میرجاوه با مشکل تامین منابع مالی مواجه است و اوضاع اقتصادی شهرداری میرجاوه خوب نیست چراکه میرجاوه شهرستانی مرزی است که درآمد آن وابسته به مرز و گمرک است که از این منابع نیز چیزی عاید شهرداری میرجاوه نمی شود.

,

با وجود تمام مشکلات شهرداری، مردم میرجاوه انتظار دارند مسئولان شهرستان برای حل این مشکل تدبیری بیندیشند تا بیشتر از این شاهد رها سازی زباله ها در سطح  شهر نبوده و در شهری عاری از زباله زندگی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه