اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مطرح کرد:

تولید تمامی محصولات زراعی باید به واسطه نشا صورت بگیرد

تولید تمامی محصولات زراعی باید به واسطه نشا صورت بگیرد
ابراهیمی‌پاک با اشاره به اینکه ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش سبزی و صیفی هستند، عنوان کرد: یا توجه به این شرایط می‌توان با استفاده از نشا با کاهش مصرف آب شاهد افزایش بهره‌وری از زمین باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نگاه آبیک؛ پیش از ظهر امروز علی ابراهیمی پاک سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در حاشیه افتتاحیه فاز نخست شرکت دانش بنیان نهال گستر رویان در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به اهمیت توسعه گلخانه در سطح استان قزوین، اظهار داشت: با توجه به شرایط تغییر اقلیمی که در دنیا در حال اتفاق افتادن است باید از منابع آب و خاکی استفاده بهینه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آبیک,

وی توسعه گلخانه‌ها را یکی از راه‌های حفظ و بهره‌برداری بالا از منابع آب و خاک دانست و اظهار داشت: با توجه به کاهش منابع آبی باید از گلخانه‌های که به ۳ دسته سبزی و صیفی، گل و گیاه و تولید پایه نشاء و پیوند تقسیم می‌شود، استفاده بهینه کرد.

,

ابراهیمی‌پاک  با اشاره به اینکه ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش سبزی و صیفی هستند، عنوان کرد: یا توجه به این شرایط می‌توان با استفاده از نشا با کاهش مصرف آب شاهد افزایش بهره‌وری از زمین باشیم.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت توجه به دانش و استفاده آن در کشاورزی، مطرح کرد: اگر بتوانیم کشت نشاء را توسعه دهیم بین ۲ تا ۳ برابر آب را کاهش یافته و در مصرف آب صرفه جویی می‌شود .

,

این مسؤول با تأکید بر اهمیت استفاده از دانش بنیادی در افزایش بهره‌وری، یاد آور شد: در سطح استان قزوین در سال گذشته با توسعه گلخانه های نشاء سبز و صیفی توانستیم مصرف آب گوجه فرنگی را از ۱۱ هزار متر مکعب به ۵۹۰۰ متر مکعب برسانیم تا ۴۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب انجام شده است.

,

وی با تاکید بر اهمیت لزوم توسعه گلخانه تولید نشا ءدر رشد و توسعه بخش کشاورزی گفت : با توجه به کمبود آب ، آبیاری سطحی مقرون به صرفه نیست بلکه با توسعه آبیاری تیپ و نوین و کشت نشایی می تواند مصرف آب را کاهش دهد .

,

ابراهیمی پاک در پایان تاکید کرد: با استفاده از روش دانش بنیان می‌توان کشاورزی را اقتصادی کرد و با وجود استفاده کم از آب میزان بیشتری از محصول بهره‌برداری کرد بنابراین باید توجه ویژه‌ای به توسعه کشت گلخانه‌ای داشته باشیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه