اخبار داغ

بسیج دانشجویی استان مرکزی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور:

بیش از ۳۷۰ واحد صنعتی در استان تعطیل شده/ آیا آماری از رشد صعودی و غم‌انگیز سرطان‌ها در اراک به دست‌تان رسیده است؟

بیش از ۳۷۰ واحد صنعتی در استان تعطیل شده/ آیا آماری از رشد صعودی و غم‌انگیز سرطان‌ها در اراک به دست‌تان رسیده است؟
بسیج دانشجویی استان مرکزی در آستانه سفر رئیس جمهور به این استان در نامه‌ای خطاب به وی اعلام کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده توسط مسئولین بیش از ۳۷۰ واحد صنعتی در استان تعطیل شده و حقوق‌ به تعویق افتاده و مطالبات کارگران، مشکلاتِ معیشتی جدی برای آنها بوجود آورده‌است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ در آستانه سفر استانی ریاست جمهور به استان مرکزی بسیج دانشجویی این استان نامه ای خطاب به حسن روحانی منتشر کرده که به شرح زیر است:

 جناب آقای رئیس جمهور سلام

 مطالبه گری از مسئولان و طرح دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات همواره از اصلی ترین توصیه های رهبر معظم انقلاب از تشکل های دانشجویی بویژه تشکل های انقلابی بوده است، همچنین نظر به منویات مقام معظم رهبری همه جامعه موظف به حمایت و پشتیبانی از دولت محترم هستند؛ لکن نقد دلسوزانه همراه با ارائه پیشنهادات منطقی و معقول نه تنها اثر تخریبی ندارد؛ بلکه به رشد و بالندگی هر چه بیشتر نقد شونده کمک خواهد کرد.از همین رو و با توجه به شرایط خاص موجود و روندی که در طی بیش از ۳ سال ریاست شما در راس مجموعه اجرایی کشور بر مردم و نظام گذشته است مطالبی را خدمتتان عرض می نماییم.

اصلی ترین وعده شما در انتخابات که اتفاقا اصلی ترین دلیل رای آوردن شما نیز بود، بهبود وضعیت اقتصادی مردم در ازای مذاکرات هسته ای با آمریکا بود. حضرتعالی در روز اعلام توافق برجام تاکید کردید: «امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق، در روز اجرای توافق، تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی هم به صورتی که در قطعنامه بوده، لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق و حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می‌شود» اکنون و با گذشت بیش از۲۷۰ روز از اجرای برجام (implementation day) مردم از شما می پرسند پس رفع تحریم ها چه شد؟ گشایش اقتصادی که وعده داده بودید چه شد؟

 مگر بنا نبود ثمره اعتمادِ شما به آمریکا، بهبودِ وضعیت جیب و سفره مردم باشد؟ مگر قرار نبود برجام، آفتاب تابان و معجزه و دور کننده سایه جنگ از سر کشور و حل کننده حتی مشکل آبِ خوردن باشد؟ مردم مبتنی بر وعده های شما مبنی بر گشایش اقتصادی پس از مذاکرات،در حالی به انتظار رفع تحریم ها و بهبود وضعیت اقتصادی نشسته بودند که ناگهان مسئله فیش های نجومی آنها را در بهت و حیرت فرو برد. طنز تلخی که مردم با آن مواجه بودند این بود که نامِ دارندگانِ فیش های نجومی و مال مردم خورها، از بین جریانِ منتسب به اصلاحاتی درآمد که منتقدان را دلواپس و کاسبان تحریم می نامیدند.

شما ادعا کردید مشکل نقل و انتقال بین المللی بانکی(سوئیفت) حل شده پس چرا سفیر کره جنوبی رسما اعلام می‌کند که هزینه‌های اداره سفارتِ کشورش در ایران را با چمدان به داخل ایران می‌آورد!؟

شما مدعی هستید که فروش نفت ما افزایش داشته اما آیا پول آن را می توانید به کشور و چرخه اقتصادی تزریق کنید و یا این پول نیز به مابقی اموال بلوکه شده ایران می پیوندد؟ این در حالیست که طرفی که شما به او اعتماد کردید پس از برجام مکرر نسبت به نقض آن اقدام نموده است. اما عکس العمل های مسئولین صرفا در حد حرف باقی مانده و هیچ عمل انقلابی صورت نگرفته و یا گزارش آن به مردم داده نشده است. البته مشخص است که هیچ عقل سلیمی فشارهای ایمیلی را اقدام انقلابی ارزیابی نمی کند.

تلاش مجموعه اطرافیان و مشاوران شما برای ایجاد دوقطبی با بزرگان نظام به هیچ وجه قابل فهم و درک نیست اینکه علی الدوام در نطق های خود، سخنانی ۱۸۰درجه مخالف این بزرگان را طرح می کنید، مطمئنا در وهله اول خود شما از آن ضرر می کنید. پیشنهاد می کنیم در چینش مشاورین و نویسندگان نطق های خود تجدید نظر جدی بفرمائید. این مردم تجریه دولت مردانِ در سایه و قلم به دستانِ مزدوری را که به اسم آزادی مقابل دین می ایستادند را فراموش نکردند، هنوز کوی دانشگاه و فتنه۸۸ را، توهین به مقدسات و امام حسین علیه السلام را، توهین به رسول ا... را، توهین به مراجع و علمای دینی را، توهین به امام خمینی را، ضدیت با حجاب و ارزشها را، توهین به ارکان حاکمیتی نظیر شورای محترم نگهبان و دبیر مومن و انقلابی و با بصیرت آن را و صدها بحران امنیتی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را که افرادی که خود را منتسب به اصلاحات و سازندگی و انحرافی می دانستند، برای این کشور به میراث گذاشته اند فراموش نکرده اند.

متاسفیم از اینکه بگوییم این گمان که بیان این قبیل سخنان جهت رد گم کردن و انحراف افکار عمومی مردم از مطالبات اقتصادی است، تقویت شده است. تحرکاتِ افعی‌های سبز رنگی که ظاهرا چند سالی است آفتاب به تنشان تابیده در مطبوعات و رسانه های زنجیری! سند این مدعاست.

وعده های دائم شما مبنی بر مقابله و برخورد با مفسدین اقتصادی قابل ستایش است؛ لکن با حلوا حلوا دهان شیرین نمی شود. گوش مردم خیلی وقت است حساسیت خود را نسبت به این ادبیات از دست داده است. چرا باید اطرافِ برخی از مدیران دولتی و متاسفانه نزدیکان شما مین گذاری شده باشد تا کسی جرات نکند به حریم آنها وارد شود؟ مردم امروز می پرسند؛ چرا سخنگوی محترم دولت شما یک مفسد اقتصادی را ذخیره نظام می نامد؟ مگر نشنیده اید امیر المومنین علیه السلام در نامه به زیاد بن ابیه، جانشین فرماندار بصره، راجع به خیانت به بیت المال هشدار می دهد و می فرماید: « به خدا سوگند مى‏ خورم، اگر به من گزارش کنند که در اموال عمومى خیانت کردى، کم یا زیاد، چنان بر تو سخت گیرم که کم بهره شده و در هزینه عیال، در مانده و خوار و سرگردان شوى» اگر امثال این مفسدِ اقتصادی ذخیره نظام اند پس تکلیف بابا رجب ها و مدافعانِ حرمی که با بذل جان خود در کیلومترها دورتر از وطن پدید آورنده محیط و جغرافیایی امن برای مردم شده اند چه می شود؟

حضرتعالی در کسوت روحانیت هستید، مردم انتظار دارند به جای رد گم کردن و آدرسِ غلطِ تخلفات گذشته را دادن، حداقل با ادبیات امیرالمومنین علیه السلام با مفسدین اقتصادی سخن بگویید، آنجایی که در نکوهش یکی از فرمانداران که از بیت المال سوء استفاده کرده بود فرمودند: «دشمنت بى پدر باد، گویا میراث پدر و مادرت را به خانه مى‏ برى! سبحان اللّه‏! آیا به معاد ایمان ندارى و از حسابرسى دقیق قیامت نمى ‏ترسى؟ اى کسى که در نزد ما از خردمندان به شمار مى ‏آمدى! چگونه نوشیدن و خوردن را بر خود گوارا کردى در حالى که مى‏ دانى حرام مى ‏خورى! و حرام مى‏ نوشى! چگونه با اموال یتیمان و مستمندان و مؤمنان و مجاهدان راه خدا، کنیزان مى‏ خرى و با زنان ازدواج مى کنى؟ که خدا این اموال را به آنان وا گذاشته و این شهرها را به دست ایشان امن فرموده است. پس، از خدا بترس و اموال آنان را باز گردان و اگر چنین نکنى و خدا مرا فرصت دهد تا بر تو دست یابم، تو را کیفر خواهم کرد که نزد خدا عذر خواه من باشد و با شمشیرى تو را مى ‏زنم که به هر کس زدم وارد دوزخ گردید. سوگند به خدا اگر حسن(ع) و حسین (ع)چنان مى ‏کردند که تو انجام دادى، از من روى خوش نمى ‏دیدند و به آرزو نمى‏ رسیدند تا آن که حق را از آنان باز پس ستانم و باطلى را که به دستم پدید آمده نابود سازم»

استان مرکزی روزی بعنوان استانی صنعتی شناخته می شد اماامروز کسانی بر مسند برخی از این صنایع تکیه زدند که منافع اقتصادی و حزبی خود را بر منفعت تولید ملی و کارگران مومن و زحمت کش ترجیح می دهند. بر اساس آمارهای اعلام شده توسط مسئولین بیش از ۳۷۰ واحد صنعتی در استان تعطیل شده است. حقوق های به تعویق افتاده و مطالبات کارگران، مشکلاتِ معیشتی جدی برای آنها بوجود آورده است. اعتراضات و تجمعات به روالی عادی درآمده و گویا مسئولین نیز به آن عادت کرده اند. وضعیت محیط زیست و فعالیت آلاینده ها به جایی رسیده که دیگر مسئله مرگ و زندگی در میان است.آیا آماری از رشد صعودی و غم انگیز سرطان ها و سقط جنین ها و... در اراک به دستتان رسیده است؟ مدیریت غیر بومی و بی کفایت برخی صنایع، داد مردم و کارکنان را درآورده است. این در حالی است که با توجه به ظرفیت های موجود در استان در صورت وجود مدیران متخصص و متعهد آینده بسیار روشنی در انتظار مردم خواهد بود. سیاست زدگی عده ای از اعضای هیئت مدیره یک کارخانه مهم و خاص در اراک که اتفاقا دارای رسانه نیز می باشد نگرانی های امنیتی، فرهنگی و اقتصادی را تشدید ساخته است. پول های مجهول المقصدی که به اسم ورزش توسط این افراد خرج می شود به دغدغه ای برای دلسوزان تبدیل شده است. حضور مشاوران نزدیک به یک روحانی حامی فتنه در استان موجب تعجب و تاسف نیروهای مومن و ارزشی شده است. کیست که نداند فتنه۸۸ ربطی به تفاوت در سلیقه سیاسی ندارد و انتساب افراد مرتبط به آن کم از خیانت نیست.

 ورود برخی دانشگاه ها به بازی های سیاسی و حضور چهره های رادیکالی که بعضا افکارشان در تضاد با آرمان های انقلاب بوده و به همین دلیل احزابی که در آن عضویت داشته اند منحل شده اند، تمرکز علمی و فضای آرامِ آموزشی را به هم ریخته است. دراین میان حمایت یکی از منسوبین وزارت علوم در برخی دانشگاه های اراک از فتنه گرانی که بارها مورد نکوهش مردم و رهبر معظم انقلاب قرار گرفته اند تعجب و تاسف نخبگان را برانگیخته است نزدیکی به ایام انتخابات ریاست جمهوری و لزوم پرهیز از استفاده ابزاری از فضای دانشگاه و جامعه دانشگاهی ضرورتی است که متاسفانه در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نادیده انگاشته شد. این در حالیست که رهبری معظم انقلاب نیز در دیدار با اعضای هیئت دولت صراحتا فرمودند«درگیر حواشی هم نشوید؛ چون این ماه‌هایی که در پیش داریم، ماه‌هایی است که بتدریج با چالشهای انتخاباتی همراه میشود؛ یعنی همین‌طور تبلیغات انتخاباتی، حرفهای انتخاباتی، مسائل سیاسی [پیش می‌آید]؛ مخالفین یک چیز میگویند، موافقین یک چیز میگویند؛ اینها نباید شما را مشغول کند، یعنی اصلاً توجّه به این مسائل نکنید، کار خودتان را بکنید. بهترین تبلیغ برای دولتی که در رأس کار است، عمل او است.» همچنین اقدامات غیر منتظره مانند حذف غیر محترمانه برخی از روسای عالم و ارزشی در سطح استان نیز سبب نگرانی دل بستگان به انقلاب و نظام را فراهم آورده است.

رکود تورمی، بیکاری جوانان، حذف مدیران لایق، میدان ندادن به جوانان و پیرمرد گرایی، تخریب و تضعیف روح اعتماد به نفس در حوزه تولیدات داخلی، ناکارآمدی و سیاسی کاری مسئولین، پایین آمدن رشد علمی کشور از مشکلات اساسی و محوری است که باید به آنها پرداخته شود.مردم این سرزمین مردمی امتحان پس داده اند. کدام ملتی را پیدا می کنید که در برابر دیکتاتوری چون محمدرضا که حامیانی چون آمریکای جهانخوار داشت، تنها و تنها با توکل بر خدا و اعتماد به بزرگ مردی چون امام روح ا... قیام کند و برای دفاع از عقیده اش از بذل جان و مال و فرزند و آبرو دریغ نکند، زیر بار چرخ توسعه آقایان له شود و دم بر نیاورد، انحراف دولت مردان خود را به اسم آزادی و توسعه سیاسی ببیند و از مسیر منحرف نشود، دلبستگی او به فردی که زمانی خدمتگذار و انقلابی و در خط ولایت بود و بعد ها از مسیر خارج شد او را فریب ندهد.

خدمت به اینچنین مردمی که در سایه سار زلال ولایت قدم در راه ظهور نهاده اند و به مصداق آیه قرآن لا یَخافونَ لَومَةَ لائِم (از سرزنش سرزنش کنندگان نمی هراسند) هستند لیاقت می خواهد و سعادت. تلاش در راستای کمک به پیمودن این راه تنها در پناه ولایت مطلقه فقیه و گوش سپردن و عمل به منویات الهی ایشان امکان پذیر است. مولفه های طرح شده در منظومه فکری ایشان کاملا مشخص، شفاف، دارای راه های اجرایی معین و قابل اجراست. بیایید و برای یکبار هم که شده به عنوان شخصی که مردم به او اطمینان کرده اند به این مولفه ها(اقتصاد مقاومتی، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، عدالت اجتماعی، انقلابی عمل کردن، عمل نکردن به خواست دشمن(جهاد کبیر)) در عمل پاسخ درخور بدهید.

بسیج دانشجویی استان مرکزی

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه