اخبار داغ

آیت الله علم الهدی:

با برگزاری بازی ایران و کره در شب عاشورا مخالف نبودم/ سیاسی‎شدن بزرگترین آفت ورزش است

با برگزاری بازی ایران و کره در شب عاشورا مخالف نبودم/ سیاسی‎شدن بزرگترین آفت ورزش است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مسابقه ایران با کره، بنده مخالف برپایی این مراسم نبودم بلکه تاکید من این بود که این مراسم باید با شعائر دینی آمیخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار با مسئولین ورزشی استانی و کشوری اظهار داشت: آنچه که در مورد مسئله ورزش بایستی یادآور شد این است که برنامه‌های فرهنگی در حوزه ورزش کپی و تکراری جای دیگری است که در این نهاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، این در حالی است که فعالیت‌های فرهنگی هر جریان باید با خود جریان سنخیت داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه اثر گذاری فرهنگ زمانی است که فعالیت‌های فرهنگی متناسب با خودش باشد، عنوان کرد: اخلاق و فرهنگ دو مقوله جدا از هم است این در حالی است که مسائل فرهنگی بالاتر از اخلاق قرار می‌گیرند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه فرهنگ باید مجموعه اقداماتی صورت پذیرد که اثرگذاری در جامعه داشته باشد، راه القاء فرهنگ دینی با کلاس و آموزش میسر نمی‌شود بلکه راه اثرگذاری فرهنگی در ورزش با خود ورزش است.

,

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر در دانشگاه بنا بر این باشد که استاد رفتار غربی و غیر دینی انجام دهد، دانشجو در مسیر رفتار دینی قرار نمی‌گیرد، این در شرایطی است که حوزه ورزش عظیم است و به واسطه آن می‌توان فرهنگ را به جامعه تزریق کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه مسائل ارزشی در جامعه بایستی از طریق خواستگاهشان به کشور تزریق شوند، عنوان کرد: اینکه قهرمانی با حجاب اسلامی روی سکو قهرمانی می‌ایستد حرکتی چندین برابر رسانه‌ای و تبلیغاتی حجاب در جامعه به جای می‌گذارد.

,

نماینده ولی فیقه در خراسان رضوی اظهار داشت: قهرمانان و مدال آوران ایرانی اگر محبوبیتی در جامعه کسب می‌کنند به واسطه سبقه دینی‌ای است که دارند، قهرمانان با یک ابالفضل(ع) گفتنشان و یا با سجده بعد از پیروزی‌شان ماموریت خود را چندین برابرانه انجام می‌دهند.

,

آیت الله علم الهدی با انتقاد از سیاست زدگی خاطر نشان کرد: لازمه تحقق دموکراسی مردم سالاری دینی است، ما معتقد به دموکراسی هستیم و بایستی لوازم آن را بپذیریم؛ در کشور سیاست زده همه جریان‌ها در جهت سیاست استخدام می‌شوند و ورزش نیز در جهت سیاست قرار می‌گیرد.

,

وی افزود: بزرگترین آفت و خطری که ورزش را تهدید می‌کند این است که در مسیر سیاست قرار گیرد، این در حالی است که راه نفوذ جریان‌های سیاسی در مسیر ورزش هم همین است، جریان‌های سیاسی از طریق تیم‌ها وارد می‌شوند و جریان سیاسی را در مسیر خود قرار می‌دهند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: زمانی که با هزینه‌ها و بودجه‌ها کل تیم تامین می‌شود، خواه یا ناخواه ورزش در استخدام جریان‌های سیاسی و یا اقتصادی قرار می‌گیرد؛ ورزش نباید مستعمره شود از همین رو بسیج می‌تواند فعالیت‌ها را به دست گیرد و نیرو‌های فرهنگی و زبنده خود را وارد میدان سازد.

,

آیت الله علم الهدی  گفت: مسئله ورزش در جهان امروز وسیله‌ای برای ابراز دشمنی‌ها است، جبهه مقابل ما برآن است که ایران را در صحنه بین المللی بایکوت کند این در حالی است که ورزش ایران جلوه مقاومت در برابر دشمنان است.

,

وی با تاکید بر اینکه ورزش ابزار دفاعی قوی در برابر دشمن است، عنوان کرد: اگرچه دشمن بر آن است که ما را در جریان‌های بین المللی به عقب بزند ولی هیچگاه در ورزش نتوانسته ایران را کنار بزند؛ در مسابقه ایران با کره، بنده مخالف برپایی این مراسم نبودم بلکه تاکید من این بود که این مراسم باید با شعائر دینی آمیخته شود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: شب عاشورا زمانی برای رزم با کفار و دشمنان است، این یک میدان جنگ است و ما به بهترین وجه این مسابقه را که سرشار از شعائر آئینی بود را پشت سر گذاشتیم؛ در این میدان مبارزه باید دست ساپورت چی‌ها سیاسی و اقتصادی برچیده شود.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه