اخبار داغ

مطالبه شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد تهران؛

چرا وزارت علوم بر فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی دانشگاه آزاد نظارت ندارد؟

چرا وزارت علوم بر فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی دانشگاه آزاد نظارت ندارد؟
شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد تهران بزرگ در نامه ای خطاب به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخواست کرد از وزیر علوم سوال شود که چرا بر فعالیتهای فرهنگی و سیاسی دانشگاه آزاد نظارت ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ، شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد تهران بزرگ در نامه ای خطاب به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خواست کرد که در جلسه روز سه شنبه این هفته علت عدم نظارت وزارت علوم بر فعالیتهای فرهنگی و سیاسی دانشگاه آزاد را جویا شوند. متن این نامه به شرح زیر است:

اعضای محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

بدین وسیله اقدام جمعی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیگیری طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را اقدامی سنجیده و بجا میدانیم، هر چند با حد نصاب نرسیدن تعداد امضاء ها فعلا طرح استیضاح متوقف شده است. لذا با توجه به اینکه قرار است در جلسه سه شنبه مورخ 4 آبان سوالاتی پیرامون عملکرد وزیر محترم علوم از ایشان پرسیده شود ، اعلام میداریم:

طبق اظهارات معاون محترم فرهنگی وزیر علوم (دکتر ضیاء هاشمی) در همایش خط امام سال 95 (ویژه مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور)، وزارت علوم هیچ گونه نظارتی بر فعالیت های فرهنگی و سیاسی دانشگاه آزاد ندارد و حتی آن را وظیفه خود نمی داند. درحالی که دانشگاه آزاد اسلامی طبق قوانین  باید تابع وزارت علوم باشد و این وزارتخانه نیز باید بر تمام شئون دانشگاه آزاد نظارت داشته باشد. متاسفانه در سه سال گذشته شاهد اقداماتی همچون به کار گیری افراد حامی فتنه ، جاسوسان و محکومین امنیتی همچون احسان مازندرانی،عیسی کلانتری، عبدالحسین هراتی و ... ، سخت گیری شدید نسبت به تشکل های انقلابی، صدور بخشنامه های غیرقانونی، تسامح و تساهل از نوع لیبرالی در حوزه فرهنگی، سیاسی و رسانه ای در دانشگاه آزاد بوده ایم که در سایه بی توجهی و بی مسئولیتی و عدم نظارت وزارت علوم این فجایع فرهنگی اتفاق افتاده است و فضای فرهنگی دانشگاه آزاد روز به روز ولنگار تر می شود.

لذا ما دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای محترم کمیسیون آموزش تقاضا داریم با توجه به مسائلی که مطرح کردیم در جلسه سه شنبه مورخ 4 آبان  از وزیر محترم علوم علت عدم نظارت بر دانشگاه آزاد را مطالبه نمایید و بسیج دانشجویی را از نتیجه آن جلسه مطلع سازید.

و من الله توفیق

شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد تهران بزرگ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه