اخبار داغ

ظلمی که دولت ها به خوزستان روا داشتند

گزارشی مستند که اظهارات آیت الله حیدری را تائید می کند

گزارشی مستند که اظهارات آیت الله حیدری را تائید می کند
هاشمی با اشاره به اقدامات دولت‌های مختلف درباره تونل انتقال آب بهشت‌آباد عنوان می‌کند:در هشت سال دولت قبل خیلی ضرر کردیم و این طرح‌ها همه ناتمام باقی ماند.مدت‌ها بود که طرح‌های انتقال آب به کرمان نیمه‌تمام مانده بود و باروی کار آمدن دولت یازدهم نقشه آب یازدهم تکمیل شد.بررسی سخنان آیت‌الله حیدری و تطبیق آن‌ها با اظهارات مسئولان در سال‌های مختف نشان می‌دهد که او هیچ‌گاه با این مسئله به‌عنوان یک موضوع سیاسی برخورد نکرده است و فقط تبعات خطرناک اجتماعی و فرهنگی را گوشزد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب:خبرنگاری سوم خرداد امسال پروژه بهشت‌آباد را سیاسی خواند و از استاندار کرمان خواست که دراین‌باره توضیح دهد، استاندار در برابرش سکوت می‌کند اما معاونش پاسخ می‌دهد: در استان کرمان این آب را برای کشاورزی و صنعت نمی‌خواهیم. آقای رئیس‌جمهور هم در خوزستان به مردم گفته بودند که آب را برای آشامیدن حتی اگر از تهران هم مجبور شویم، انتقال می‌دهیم...» حرف‌های سیف الهی توسط استاندار کرمان قطع می‌شود؛ رزم حسینی از معاونش می‌خواهد سکوت کند تا فضا جنجالی نشود و کارها چراغ خاموش پیش برود. همه سکوت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

 

,
آیت الله حیدری آیت الله محسن حیدری
, آیت الله حیدری آیت الله محسن حیدری,

در خوزستان اما صداها به خروش می‌آید. همه و همه سعی می‌کنند که با صدایی ملایم اعتراض کنند تا با دولت به مشکل برنخورند. از بین اعتراضات فقط صدای یک نفر رساتر است. آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با صدایی رسا فریاد می‌زند: مسئولان خوزستانی درباره پروژه انتقال آب از خوزستان چرا ساکت نشسته‌اند؟ نمایندگان استان چرا این موضوع را فریاد نمی‌زنند؟ این ظلم است به مردم به خوزستان.

,

 

,

وی دولت را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: آیا می‌خواهید خوزستان را به خاک سیاه بنشانید؟ مگر مردم خوزستان همان‌هایی نیستند که در برابر صدام ایستادگی کردند و حالا باید همه عقب‌ماندگی‌های جنگ را تحمل کنند؟ محیط‌زیست خوزستان امروز آلوده است و جوانان استان بیکار هستند.

,

 

,

امام‌جمعه موقت بابیان اینکه درد فراوان است، عنوان می‌کند: ما از این تریبون ناراحتی خودمان را اعلام می‌کنیم. دولت سازندگی، دولت اصلاحات و دولت تدبیر و امید در غصب آب‌های خوزستان مسابقه دادند و دولت فعلی از آن دو دولت ظالمانه‌تر با مردم خوزستان رفتار کرد.

,

 

,

اما آیت‌الله چه می‌گفت؟ حرفش و خطابش به خاطر کدام درد بود؟ اصلاً درد چیست که متوجه شویم درمان دارد یا ندارد؟ در سال 90 وزارت نیرو اعلام کرد در هفته دولت طرح بهشت‌آباد کلنگ زنی می‌شود. در پی اعلام خبر کلنگ زنی طرح انتقال آب بهشت‌آباد نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس تحصن کردند. نمایندگان خوزستان هم در اعتراض به این طرح تهدید به استعفای دسته‌جمعی را مطرح کردند و بهشت‌آباد به‌صورت موقت، تا بررسی مجدد متوقف شد. اما این پایان ماجرا نبود. در سال 92 شورای عالی امنیت ملی کشور با احداث تونل برای انتقال آب در این طرح مخالفت کرد درحالی‌که پیش‌ازاین قرار بود این پروژه با احداث تونلی به طول 64 کیلومتر اجرا شود.

,

 

,
معصومه ابتکار آلودگی هوا اهواز
, معصومه ابتکار آلودگی هوا اهواز,

مجوزی صادر نشده

,

 

,

دلیل مخالفت شورای امنیت ملی هم گزارش‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در سال ۱۳۸۶، مرکز پژوهش‌های مجلس در سال ۱۳۸۷ و سازمان مدیریت منابع آب ایران به‌عنوان متولی آب کشور بود که به این طرح اشکالات فراوانی گرفته و آن را تأیید نکرده بودند.

,

 

,

رئیس سازمان محیط‌زیست دولت یازدهم هم چند باری به این طرح اشاره‌کرده است؛ معصومه ابتکار می‌گوید: ما همچنان پیگیر مسئله هستیم. شرایط پروژه‌ها باهم متفاوت است، اگر مسئله آب شرب باشد شرایط متفاوت است، اگر انتقال با لوله و محدود باشد یا کانال باشد، شرایط متفاوتی دارد. اما درهرصورت، همه این‌ها منوط به ارزیابی محیط‌زیستی است. هنوز به پروژه انتقال آب از بهشت‌آباد به هیچ‌کدام از سه استان مجوز محیط‌زیست داده نشده است.

,

 

,
هاشمی رفسنجانی دنیا آخرت آب باقیات صالحات آب کارون
, هاشمی رفسنجانی دنیا آخرت آب باقیات صالحات آب کارون,

هاشمی: در 8 سال دولت قبل خیلی ضرر کردیم

,

هاشمی رفسنجانی 23 تیرماه امسال در نشست شورای آب کرمان می‌گوید: در دولت من 30 میلیارد مترمکعب آب برای خوزستان مهار شد و می‌بینید هرروز جلوی کارون صف می‌بندند که می‌خواهید با این زحمت‌ها مقداری آب به این استان انتقال دهید. وی با اشاره به اقدامات دولت‌های مختلف درباره تونل انتقال آب بهشت‌آباد عنوان می‌کند: در هشت سال دولت قبل خیلی ضرر کردیم و این طرح‌ها همه ناتمام باقی ماند.

,

استاندار کرمان نیز می‌گوید: مدت‌ها بود که طرح‌های انتقال آب به کرمان نیمه‌تمام مانده بود و باروی کار آمدن دولت یازدهم نقشه آب یازدهم تکمیل شد.حبیب الله بیطرف انتقال آب کارون در دولت خاتمی

, حبیب الله بیطرف انتقال آب کارون در دولت خاتمی,

تغییر اسناد بالادستی نظام برای انتقال آب به یزد

,

حبیب الله بیطرف یکی از عوامل اصلی انتقال آب از سرچشمه رودهای خوزستان به فلات مرکزی است. او با روی کار آمدن دولت هاشمی رفسنجانی به عنوان معاون وزیر نیرو مشغول به کار شد و در سال‌های ۷۳ تا ۷۶ عهده دار اجرای طرح‌های سد و نیروگاه کارون 3 و 4 شد.

بیطرف پس از انتخاب همشهری‌اش به عنوان رئیس دولت اصلاحات به عنوان وزیر نیرو به مجلس معرفی شد و توانست برای ۸ سال از مجالس پنجم و ششم که اکثریت اصلاح طلب و کارگزاران، آن را تشکیل داده بودند، رأی اعتماد بگیرد.

بیطرف ۲۸ اسفندماه ۹۱ در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد می‌گوید که چگونه با کمک علی اکبر اولیاء، طرح آمایش سرزمینی استان یزد را که در آن، فقط بر ظرفیت جهانگردی و صنایع دستی برای این استان تأکید شده بود، تغیر داده و با تحمیل هزینه‌های گزاف اجتماعی و مادی بر کشور و ویران کردن خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان، آب سرچشمه کارون و خرسان و دز را به یزد منتقل می‌کند تا امکان ایجاد صنایع و کارخانه‌های پرمصرفی همچون فولاد و سرامیک سازی در یزد فراهم شود.

وی اذعان می‌کند که به محض در دست گرفتن سکان وزارت نیرو در سال 76 و در دولت اصلاحات موضوع انتقال آب از سرشاخه رودهای خوزستان را به عنوان یک دغدغه شخصی دنبال کردم. در واقع مأموریت اصلی آقای بیطرف در وزارت نیرو، همان انتقال آب به یزد بود که با حمایت همه جانبه محمد خاتمی و و یزدی‌های کابینه این طرح به سرانجام رسید. طرحی که مخالفت‌های فراوان مردم خوزستان و چهارمحال و بختیاری برای توقف آن راه به جایی نبرد، اما همچون آتشی در زیر خاکستر سرانجام در اسفند ماه ۹۱ بخشی از نمود اجتماعی خود را نشان داد و سبب اعتراض گسترده مردم اصفهان و انهدام خط لوله انتقال آب به یزد شد.

,
,
,
,
,
,
,

به گزارش رهیاب، بررسی سخنان آیت‌الله حیدری و تطبیق آن‌ها با اظهارات مسئولان در سال‌های مختف نشان می‌دهد که او هیچ‌گاه با این مسئله به‌عنوان یک موضوع سیاسی برخورد نکرده است و فقط تبعات خطرناک اجتماعی و فرهنگی را گوشزد می‌کند. در واقع آیت الله حیدری با موضوع انتقال آب کارون به عنوان یک موضوع ملی برخورد می‌کند اما سران اصلاحات و کارگزاران در دولت‌های پنجم، ششم، هفتم، هشتم و یازدهم موضوع انتقال آب را به عنوان یک دغدغه شخصی و استانی پیگیری می‌کنند و با نفوذ خود منافع ملی را در خطر انداخته‌اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه