اخبار داغ

یادداشت

بازی فوتبال و خونریزی برای هیچ!

بازی فوتبال و خونریزی برای هیچ!
هر موقع صحبت از ایران و ایرانی و منش پهلوانی می شود ،یادمان به رستم و سهراب و جوانمردی پوریای ولی و مردم داری جهان پهلوان تختی و … می افتد و نام ورزشگاههایمان هم مزین به نام این اساطیر گذاشته ایم و هنچنین نام قهرمانان اصلی کشورمان یعنی شهدای بزرگوار ۸سال دفاع مقدس اما…
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باغملک نیوز :متاسفانه جامعه ورزش ما، خصوصا فوتبال و علی الخصوص فوتبالیست های ماپول حرفه ای میگیرند  " ولی نه حرفه ای بازی میکنند ونه حرفه ای فکر و نه حرفه ای رفتار "

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باغملک نیوز,

  مرتبا شاهد این هستیم که بازیکنان بعداز هرخطای عمد و غیرعمدی که داور مسابقه اعلام خطا می کند بازیکنان به طرف داور رفته و اعتراض میکنند وآن هم باحرکاتی توأم باخشونت کلامی مانند پرخاشگری و…..

,

فرهنگ ورزش ما هنوز نتوانسته  بستر سازی کرده و آستانه تحمل ورزشکاران و به تبع آن تماشاگران رابالا ببرد در واقع تحمل باخت را نداریم، درحالی که شاهد هستیم دربازیهای اروپایی خواه در سطح تیم های ملی یا باشگاهی بعد از باخت تماشاگران فقط و فقط تیم خود را تشویق می کنند و از طرفی درطول مسابقه تماشاگران تمام انرژی خود را صرف تشویق تیم محبوب خود خواهند کرد.

,


متاسفانه بعد از بازی پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان شاهد درگیری و زد و خورد عده ای تماشاگر، تماشاگری که همه آنها خوزستانی بودند، بوده ایم که عده ای زخمی و روانه بیمارستان شده اند که دربین آنها نوجوانانی بودند که خانواده های آنها باهزاران امید و آرزو بچه های معصوم و این آیندگان را به مکان پاک که می شود گفت بعد ازمساجد و مدارس بهترین مکانی است برای پرورش نسل آینده کشور فرستاده ولی متاسفانه بعضی از آنها بامصدومیت روبرو شده وخون آلود به خانه برگشتند.

,
,


در این بین چه کسانی مقصر هستند وچه کسانی باید جوابگو باشند؟ آیا پول های بادآورده و بی حساب وکتاب؟،آیا بازیکنانی که می بایست به موقع بخوابند؟ ولی تادیر وقت!!؟ آیا مسئول غیر ورزشی که پست ورزشی می گیرد وبا لابی گری به این پست رسیده ،وآیا های دیگر…

,
,


به نظرم جامعه ورزش ما دراین خصوص باید چاره اندیشی کند، وتلاش نماید و از تمام پتانسیل خود دراین خصوص بهره ببرد (از اهل فن،پیشکسوتان،قهرمانان ،مذهبیون و… همه وهمه دست در دست هم بگذاریم تا دیگر شاهد این چنین مسائل شرم آور نباشیم.

,
,


متاسفانه خلاء فرهنگی درجامعه ورزشی ما موج می زند. زمانی که شاهد بگو مگوهای مربیان تراز اول مملکت هستیم و نتوانستیم در این مورد کاری کنیم ، زمانی که مربیان شناخته شدهٔ کشور به خاطر مسئله کوچک پاشون به دادگاه باز میشود؛ زمانی که حرمت اسطوره ها شکسته میشود، زمانی که بازیکن  علیه مربی و دیگر کادر باشگاه مصاحبه میکند و… باید شاهد چنین مسائل و سرایت آن به سکوهای تماشاگران باشیم که عده ای درخون خود بغلطند.

,
,


البته این بد اخلاقی تنها مختص فوتبال نیست چرا در رشته های دیگر هم مشاهده شده است  و حتی حضور در سالن های سینما و تئاتر. چرا اکثریت مردم ما از حضور دختران و خانم ها واهمه و وحشت دارند و تنها آیتمی که باعث شده که کشور ما در تصاحب میزبانی جام ملتهای آسیا عقب بمانیم همین موضوع حضور دختران و خانم ها در ورزشگاه ها بوده که فیفا بر روی آن برای کشورهایی که میخواهند میزبانی این گونه مسابقات را بگیرند انگشت تأکید گذاشته  آری بروز چنین اتفاقاتی و برخوردهای دوراز شأن و منزلت ایرانی اسلامیِ کشور ما باعث شده  خوشبین ترین خانواده ها هم به حضور دخترانشان در ورزشگاه اعتماد نکنند.

,
,


و این واقعیت جامعه ورزش ماست
 

,
,
,

    وشما هموطن عزیز چگونه است که، نظام و فرهنگ و رفتار کشورمان را اسلامی و برگرفته  قرآن حکیم میدانیم اما دریغا که در مرحله عمل در این میادین حتی نتوانستیم از کشورهایی که ما آنها را دشمنان اسلام خطاب کنیم رعایت وشئونات حضور در ورزشگاهها را یاد بگیریم چرا که دراین کشورها چنین اتفاقاتی یا به کلی منسوخ شده و یا خیلی به ندرت اتفاق میوفتد وباید گفت که خداوندا  آخر و عاقبت همه مارا ختم به خیر بفرما .
 

,
,


پــــرویــــز بـــابـــادی
دانشجوی دکتری جامعه شناسی ورزش

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه