اخبار داغ

رتبه نخست برداشت آلوی استان در دستان تویسرکانی ها+تصاویر

رتبه نخست برداشت آلوی استان در دستان تویسرکانی ها+تصاویر
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: از هر هکتار باغ آلو 20 تا 25 تن آلو برداشت می شود و همین امر سبب شده رتبه نخست برداشت آلوی استان در دستان کشاورزان شهرستان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ تویسرکان شهرستانی خوش آب و هوا است و انواع باغات میوه در آن نشان دهنده آب و خاک مناسب آن برای پرورش محصولات متعدد کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

باغداران تویسرکانی با برخورداری از 500 هکتار باغ آلو سالانه به طور متوسط در حدود سه هزار تن آلو از باغات خود برداشت کرده و روانه بازار می کنند.

,

به گفته «مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان، از هر هکتار باغ آلو 20 تا 25 تن آلو برداشت می شود و همین امر سبب شده رتبه نخست برداشت آلوی استان در دستان کشاورزان شهرستان باشد.

,

عمده این محصول در روستاهایی از جمله کهنوش، وردآور، شهرستانه و ابرلاق سفلی تولید شده و باغداران علاوه بر عرضه آن به بازار به صورت تازه، از فروش فرآوری های آن به صورت خشک نیز بهره مند می شوند.

,

با این وجود نبود یک مرکز یا کارخانه مناسب برای تولید محصولات جانبی از مشکلات همیشگی باغداران و کشاورزان در راستای برون رفت شهرستان از رکود اقتصادی است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه