اخبار داغ

زنگ خطر دپوی زباله ها در لرستان؛

طلای کثیفی که عیار ندارد+تصاویر

طلای کثیفی که عیار ندارد+تصاویر
دفع نامطلوب و غیر استاندارد زباله ها در شهرستان کوهدشت، یکی از مشکلات مهم در حوزه محیط زیست به شمار می آید؛ به طوری که بارها اعتراض شهروندان و فعالان محیط زیست این شهرستان را به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل آسوبان، دپوی زباله ها در شهرستان کوهدشت در حالی با بدقوارگی چهره ی بصری شهر روبرو است که این روزها گلایه های برخی از شهروندان را به همراه دارد؛ به طوری که دفع نامناسب و رهاسازی آن ها در طبیعت اعتراض انجمن های محیط زیست این شهرستان را نیز به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آسوبان,

دفع نامناسب زباله در کانال روباز و پر از زباله در خیابان منتهی به بهشت زهرا در یکی از محلات کوهدشت، باعث نارضایتی شهروندان از خدمات شهری شده است.

,

شهرداری کوهدشت

, شهرداری کوهدشت,

ساکنان این منطقه و برخی از شهروندان کوهدشت با انتقاد از عملکرد شهرداری، خواستار توجه جدی مدیریت شهری به این مسئله هستند؛ به طوری که بوی تعفن و آزاردهنده کانال روباز در این محله نارضایتی و گله‌مندی این شهروندان را جلوه گر است.

,

در محله‌هایی دیگر از شهر کوهدشت چاله‌هایی به چشم می‌خورد که سبب دست اندازها شده و به هنگام فصل بارش با عبور خودرویی، آب چاله را به صورت شهر پرتاب می کند.

,

یکی از ساکنان می‌گوید: شرایط موجود در این محله نشان می‌دهد که این محله از سوی مدیریت شهری فراموش شده است.

,

شهرداری کوهدشت

, شهرداری کوهدشت,

وی با ابراز تأسف از آلودگی محیط شهری و بیان بوی بد زباله افزود: بوی بد ناشی از روباز بودن کانال، سلامت ما را تهدید می‌کند.

,

یکی دیگر از شهروندان ساکن این محله اظهار کرد: طول کانال، روباز بودن آن و نبود یک راه ارتباطی، عبور و مرور کودکان و کهن سالان را با سختی روبرو کرده است.

,

این خانم خانه‌دار بیان داشت: فرزندان ما از حداقل امکانات رفاهی محروم هستند و بازی در کوچه ها، تنها سرگرمی آن‌ها شده است.

,

این در حالی است که تنظیف و نگاهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی و مجاری آب‌ها و فاضلاب و تنقیه قنوات مربوط به شهر و تأمین آب و روشنایی به وسایل‌ممکنه، در ماده ی 55 از فصل ششم قوانین شهرداری ها به عنوان یکی از وظایف شهرداری معرفی شده است.

,

شهرستان کوهدشت، به عنوان سومین شهرستان پرجمیعت استان لرستان، دارای سازمان مدیریت پسماند نیست و استفاده بهینه از طلای سیاه در این شهرستان وجود دارد و زباله ها به صورت سنتی جمع آوری شده و در محلی روباز در نزدیکی روستای خوشناموند و به صورت غیراصولی دفع می شود.

,

شهرداری کوهدشت

, شهرداری کوهدشت,

بنابر اظهارات، رئیس اداره حفاظت محیط زیست کوهدشت در سال 94، روزانه 80 تن زباله در کوهدشت تولید می‎شده و این زباله ها هم چنان به 15 کیلومتری شهر منتقل می‎شوند.

,

زباله های شهرستان کوهدشت، حدود 10 سال است که تنها در این مکان دپو شده و نیز دفن غیراصولی آنها، باعث خطرات احتمالی و آلودگی محیط زیست شده و اعتراض انجمن های زیست محیطی این شهرستان را همواره به دنبال دارد.

,

حجم عظیم زباله، شیرابه را نصیب زمین های کشاورزی و مردم روستا کرده و با وجود هشدارهای سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست و تشکیل زنجیره های انسانی اما، مردم این منطقه طی سال‌های گذشته رنج‌های زیادی را متحمل شده‌اند.

,

مردم دهستان خوشناموند در اعتراض به بحران زیست محیطی ناشی از سایت دفن زباله های شهر کوهدشت در روز هوای پاک در اردیبشهت 95، تجمع اعتراضی برگزار و زنجیره ای انسانی تشکیل دادند. آن ها در این تجمع با حمل نوشته هایی خواستار توجه مسئولین به حفظ محیط زیست منطقه و سلامت خود شده بودند.

,

شهرداری کوهدشت

, شهرداری کوهدشت,

یکی از فعالان محیط زیست شهرستان کوهدشت در این خصوص به خبرنگار آسوبان می گوید: محل دفن زباله های کوهدشت در میان بکرترین جنگل های کوهدشت قرار دارد و فاقد هر گونه طرح مطالعاتی و ارزیابی زیست محیطی در جانمایی آن است.

, آسوبان ,

محمد امرایی خاطرنشان کرد: به دلیل باز بودن فضای فضای سایت دفن زباله کوهدشت و محصور نبودن آن هر روز تعدادی از افراد که عمدتاً گرفتار اعتیاد هستند؛ اقدام به تفکیک زباله در محل می کنند.

,

شهرداری کوهدشت

, شهرداری کوهدشت,

این عضو انجمن مردم نهاد آوای اردیبهشت با بیان اینکه مکان قرارگیری سایت دفن زباله در ورودی شهر از سمت خرم آباد می باشد؛ اظهار کرد: بوی مشمئزکننده و دود حاصل از سوزاندن زباله ها نه تنها مردم روستاهای نزدیک محل بلکه رهگذران را نیز سخت می آزارد و سلامتی آنها را به خطر می اندازد.

,

وی بیان داشت: هم چنین مکان دفع زباله ها در کوهدشت، باعث انتقال بسیاری از بیماری های خطرناک به ساکنین منطقه خوشناموند، برآفتاب و حتا قرعلیوند می شود.

,

محمد امرایی

, محمد امرایی,

این فعال محیط زیست با تأکید بر اینکه مکانیابی نادرست سایت دفن زباله باعث نابودی و به خطر افتادن جنگل های منطقه و زیستگاه های جانوری شده است؛ تصریح کرد: دفن زباله به روش غیراصولی و غیر بهداشتی، رها کردن زباله ها در طبیعت، انتقال زباله های کشتارگاه ها از دیگر معضلات زیست محیطی سایت دفن زباله کوهدشت است؛ به طوری که جولانگاه سگان ولگرد شده و باعث انتقال بیماری های عفونی از طریق همین جانوران به نقاط مسکونی شده است.

,

امرایی با تأکید بر اینکه مکانیابی و جانمایی سایت دفن زباله کوهدشت، غیربهداشتی و نامناسب است؛ تصریح کرد: حجم عظیم زباله ها در این سایت، باعث انتقال شیرابه های خطرناک حاصل از کوه زباله ها به درون سفره های آب زیر زمینی منطقه شده و جان  انسان ها را به خطر اندازد.

,

شهرداری کوهدشت

, شهرداری کوهدشت,

بنابراین گزارش، انباشته شدن زباله های شهری و بیمارستانی در سایت دفن زباله ی کوهدشت از بروز معضلات زیست محیطی در طبیعت حکایت دارد. انباشتی که روزانه صدها تن زباله به زباله های فعلی اضافه می کند.

,

این زباله ها به جای اینکه دفن شوند؛ دپو شده و شیرابه های آنها با جریان پیدا کردن در منطقه وارد آب های سطحی شده و با نفوذ در خاک، آب های زیرزمینی را آلوده می کنند و نیز فرسایش خاک و نابودی حیات وحش را به دنبال دارد.

,

در این رابطه بخوانید:

,

زباله هایی که در خیابان دفع می شود+ عکس

, زباله هایی که در خیابان دفع می شود+ عکس,

 کوهدشت در پشت چراغ قرمز معضلات شهری

,  کوهدشت در پشت چراغ قرمز معضلات شهری,

خواب عمیق شهرداری/ پیراهن مفرغ و بلوط در سال "نو"، "کهنه" است

, خواب عمیق شهرداری/ پیراهن مفرغ و بلوط در سال "نو"، "کهنه" است,

زباله هایی که روی کاغذ شهرداری دفع می شود

, زباله هایی که روی کاغذ شهرداری دفع می شود,

خواب عمیق شهرداری/ لرستان، "جوجه اردک زشتی" که "قو" نیست

, خواب عمیق شهرداری/ لرستان، "جوجه اردک زشتی" که "قو" نیست,

وعده های ناتمام یک شهر/ دستی که روی کوهدشت کشیده نمی شود

, وعده های ناتمام یک شهر/ دستی که روی کوهدشت کشیده نمی شود,

پای لنگ شهرداری در خدمات شهری 

, پای لنگ شهرداری در خدمات شهری ,

خواب عمیق شهرداری/ وقتی شهرداری، سنگ تمام نمی گذارد

, خواب عمیق شهرداری/ وقتی شهرداری، سنگ تمام نمی گذارد,

بوستان هایی که گُل ِزباله می کارند

, بوستان هایی که گُل ِزباله می کارند,

سرازیری زباله ها در شهر/ سلامت شهروندان ارزشی ندارد

, سرازیری زباله ها در شهر/ سلامت شهروندان ارزشی ندارد,

آشغال های بی سطل/ دود زباله ها تنفس را بی هوا می کند

, آشغال های بی سطل/ دود زباله ها تنفس را بی هوا می کند,

خواب عمیق شهرداری/ یک خیابان که یادگار هزار بن بست است

, خواب عمیق شهرداری/ یک خیابان که یادگار هزار بن بست است,

بازی زباله ها/ شهری که خودنمایی نمی کند

, بازی زباله ها/ شهری که خودنمایی نمی کند,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه