اخبار داغ

ارتقا کیفیت زندگی با ایجاد محیط های بدون مانع و تسهیل دسترسی برای همه

ارتقا کیفیت زندگی با ایجاد محیط های بدون مانع و تسهیل دسترسی برای همه
رئیس بهزیستی کامیاران گفت: همه شهروندان باید قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌ ها و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاهوخبر؛ رئیس بهزیستی کامیاران خواستار مناسب سازی هرچه بیشتر اماکن اداری وعمومی برای معلولین برطبق قانون جامع حمایت از حقوق این قشر از شهروندان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهوخبر,

حبیب الله ابراهیمی صبح امروز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: قانون به صورت روشن موارد حمایتی را درباره معلولین جامعه بیان داشته و نهادهای اداری و خدماتی باید براین اساس،برای تسهیل هر چه بیشتر دسترسی معلولین به خدمات موجود دراماکن دولتی وعمومی، خود را با این قانون وفق دهند.

,

رئیس بهزیستی درباره مناسب سازی برای معلولین تشریح نمود: مناسب سازی یعنی ایجاد محیط های بدون مانع و یا تسهیل دسترسی برای همه؛ این یکی از راهکارهای ارتقا کیفیت زندگی برای کلیه افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت است.

,

وی افزود: همه شهروندان باید قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌ ها و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.

,

ابراهیمی درباره نشست های برگزار شده با مدیران ادارات و بانکها درکامیاران خاطرنشان کرد: نشست هایی برای متبین نمودن این قانون و ضرورت رعایت واجرای آن توسط تمامی ادارات دولتی و نهادها و خصوصا بانک ها تاکید شده که تاکنون قدم عمده ای از طرف این دستگاه ها برداشته نشده است.

,

رئیس بهزیستی اضافه کرد: البته ما واقف هستیم که قوانین موجود در زمینه ساخت وساز بانک ها، ممکن است خود از جمله موانع قانونی جهت رعایت و انجام استاندارد سازی در این اماکن باشد که باید از طریق مجامعه قانونگذاری فکری اساسی صورت گیرد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه