اخبار داغ

هشدار به مسئولین شهری؛

رشد 35 درصدی "تکدی گری" در قم!

رشد 35 درصدی "تکدی گری" در قم!
یکی از شهرهایی که با پدیده زشت تکدی گری دست و پنجه نرم می کند شهر قم است، به طوری که طی سال‌های اخیر تکدی‌گری در قم رشد قریب به ۳۵ درصدی داشته است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت خبری کریمه، چادر مندرسی بر سر و کودک نحیفی بر بغل دارد و با عبور هر عابر پیاده ای دست دراز کرده و طلب کمک می کند تا شاید دل آدمی به رحم آید و سکه ای در کاسه رنگ و رفته و کهنه ای که در مقابلش قرار داده بیندازد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری کریمه،,

این روزها کم نیستند افرادی که این روش را برای کسب درآمد و گذران زندگی خود انتخاب کرده اند! به طوری که اگر سری به خیابان های شهر بزنید در هر گوشه و کناری نمونه هایی از این قبیل خواهید دید که با هر ترفندی قصد تلکه کردن مردم را دارند.

,

البته این موضوع تنها محدود به کسانی که آرام و بی صدا در نقطه ای از شهر نشسته تا حس ترحم مردم را برانگیزند، نیست؛ بلکه افرادی هم هستند که به بهانه تمیز کردن شیشه خودروها و اسفند دود کردن، باب جدیدی از تکدی گری را به روی خود باز کرده اند.

,

در این میان مردم نیز با وجود اینکه تکدی‌گیری یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه محسوب می شود، کمک به متکدیان را به گونه ای وظیفه شرعی و انسانی خود می دانند و همین موضوع موجب رشد روزافزون این گونه از افراد شده است.

,

گفتنی است که این پدیده ناخوشایند اجتماعی در شهرهای بزرگ و شهرهایی که رفت و آمد در آن زیاد باشد، بیشتر به چشم می خورد؛ لذا یکی از شهرهایی که همواره با این معضل دست و پنجه نرم می کند، شهر قم است که روزانه زائران زیادی برای زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت (س)، به این شهر مراجعه می کنند.

,

در همین راستا، احمدرضا شفیعی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم، به ریشه کن کردن پدیده تکدی‌گری در شهر قم اشاره کرد و افزود: در طول سال‌های اخیر با افزایش مهاجرت به شهر قم شاهد افزایش چشمگیر تکدی‌گری در این شهر بوده‌ایم به نوعی که این امر مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده و چهره شهر را مخدوش کرده بود.

,

وی با تأکید بر اینکه طی سال‌های اخیر تکدی‌گری در قم رشد قریب به ۳۵ درصدی داشته است، گفت: با اقدامات و تدابیر شهرداری قم طی یک سال اخیر این مشکل در شهر به حداقل رسیده و در کمتر معبر و خیابانی حضور متکدیان، کارتن خواب‌ها و معتادین مشاهده می‌شود.

,

به هر تقدیر، تکدی گری که این روزها به یک شغل برای افراد تبدیل شده است، قم را وارد یک چالش اجتماعی بزرگ کرده است که مسئولین این شهر را برای رفع این مشکل دچار دردسرهایی کرده است...

,

سوال اینجاست چرا مسئولین شهر قم که مدام دم از جمع آوری و برخورد جدی با متکدیان می زنند، چرا تاکنون اقدام جدی برای رفع این چالش اجتماعی انجام نداده اند؟! که این امر باعث رشد عجیبی در این زمینه شده است...

,

آیا مسئولین این شهر چهره نازیبایی را که متکدیان در گوشه و کنار شهر و پشت چراغ قرمزها و سرچهار راه ها ایجاده کرده اند را نمی بیندد یا چشم و گوش خود را بر این قضیه بسته اند؟!

,

ناگفته نماند که برطرف کردن این معضل علاوه بر تلاش جدی مسئولین، همت جمعی را نیز می طلبد و مردم نیز باید خود از بروز و گسترش این پدیده ناهنجار اجتماعی جلوگیری کنند.

,

چرا که بسیاری از شهروندان را می بینیم که با کمک به این افراد به ظاهر نیازمند! علاوه بر اینکه حق یک نیازمند و مستمند واقعی را در این بین ضایع می کنند، زمینه گسترش روزافزون این دسته از افراد را نیز فراهم می کنند.

,

لذا باید با استفاده از تبلیغات، این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود که برای کمک به فقرا از طریق نهادهای حمایتی اقدام کنند تا پدیده زشت تکدی‌گری کاهش یافته و رو به نابودی برود.

,

خلاصه مطلب آن که باید مردم و مسئولین دست در دست هم دهند تا با کمک و یاری هم، دیگر شاهد چنین صحنه هایی در سطح شهر نباشیم! تا هم آبروی شهرمان در برابر زائران و گردشگران و مسافران حفظ گردد و هم اینکه کمک‌های مردمی در جهت بهبودی وضعیت نیازمندان هزینه شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه