اخبار داغ

گفتگوی خواندنی با ورزشکار رشته دفاع شخصی؛

ناشناخته بودن دفاع شخصی در سیستان و بلوچستان/ لزوم بهره گیری سازمان ها از رشته های رزمی در آموزش نگهبانان و رانندگان خود

ناشناخته بودن دفاع شخصی در سیستان و بلوچستان/ لزوم بهره گیری سازمان ها از رشته های رزمی در آموزش نگهبانان و رانندگان خود
دفاع شخصی از جمله رشته هایی است که در طی سال های اخیر از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است به طوری که شمار زیادی علاقمند به آموزش به کار گیری آن در مقاطع مختلف هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  پایگاه خبری اوشیدا؛ تقویت هر رشته ورزشی برای خود سبب افزایش رونق ورزش در جامعه می شود که در این راستا با تقویت رشته ی دفاع شخصی در جامعه نیز می توان به توسعه و پیشرفت ورزش در آن منطقه پرداخت.خبرنگار اوشیدا به سراغ یکی از ورزشکاران دفاع شخصی رفته که در ادامه این گفتگو را خواهید خواند.

نماینده هنرهای رزمی دفاعی ایرانیان در سیستان بزرگ هستم

مهدی بزی الری به خبرنگار اوشیدا گفت: از سال ۱۳۷۸ ورزش کاراته را زیر نظر استاد مصطفی زاهدی شروع کردم و اکنون کمربند مشکی دان سه و داور jc ملی هستم.
وی افزود: تاکنون عناوین متعددی در ورزش کاراته کسب کرده ام که مهمترین آنها چندین دوره قهرمان استان سیستان و بلوچستان، کسب مقام سوم مسابقات بین المللی کرمان در بخش مبارزات آزاد کاراته (جیو کمیته)، کسب مقام سوم مسابقات بین المللی ارومیه و کسب مقام اول مسابقات دفاع شخصی جنوب شرق کشور می باشد.

ورزشکار سیستانی و بلوچستانی عنوان کرد: از بنده در مراسم تجلیل از قهرمانان و نام اوران ورزش سیستان و بلوچستان با اهدای لوح و تندیس در سال ۱۳۸۷ تقدیر بعمل آمده است.
وی با بیان اینکه، از سال ۱۳۸۸ در رشته دفاع شخصی و طی دوره تربیت مربی دفاع شخصی در سپاه سلمان شروع به فعالیت نمودم و بعد از آن با آشنایی با سبک هنرهای رزمی دفاعی ایرانیان در این سبک ایرانی شروع به فعالیت کردم.
بزی الری تصریح کرد: اکنون نماینده هنرهای رزمی دفاعی ایرانیان در سیستان بزرگ هستم و به عنوان مربی دفاع شخصی نیروهای مسلح با ارگان های کشوری و لشکری همکاری مستمر دارم.

وی ابراز داشت: باشگاهی که در حال حاضر در آن کار می کنم باشگاه فرهنگی ورزشی سیوستان واقع در خیابان بعثت ۶ است که در آنجا به تربیت ورزشکاران در ورزش دفاع شخصی سبک هنرهای رزمی دفاعی ایرانیان می پردازم.

مهمترین مشکل این رشته در سیستان و بلوچستان عدم اطلاع از اهمیت فراگیری دفاع شخصی برای حفظ جان و مال خود در برابر خطرات احتمالی است.

ورزشکار سیستانی و بلوچستانی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل این رشته در سیستان و بلوچستان عدم اطلاع از اهمیت فراگیری دفاع شخصی برای حفظ جان و مال خود در برابر خطرات احتمالی است.

بزی الری ادانه داد: اسم دفاع شخصی فراگیری فنون رزمی محض نیست بلکه یک ذهنیت است که چه کاری باید انجام داد تا در معرض خطر قرار نگیریم مردم باید بدانند که یادگیری فنون رزمی یک بخش کوچک از فراگیری دفاع شخصی است و بخش عمده آن بر روی عدم درگیری و چگونگی فرار از درگیری های احتمالی تمرکز دارد.

وی عنوان کرد: انتظار ما از ارگان ها این است که دوره هایی را برای نگهبان ها و رانندگان خود برای فراگیری اصول دفاع و پاسداری از حریم محل انجام وظیفه خود برگزار کنند و باید بدانند که شوکر و افشانه فلفل همیشه برای دفاع کارساز نیست و گاهی باید از روش های دیگری برای دفاع از خود استفاده کرد.

بزی الری تاکید کرد: بسیاری از نگهبان ها و مسئولین حفاظت فیزیکی از تونفا استفاده می کنند ولی استفاده صحیح از آن را نمی دانند و در هنگام درگیری ممکن از آن را به راحتی از دست داده و بر علیه خود بکار گیری می شود که اگر آموزش های کافی برای استفاده از این سلاح کارآمد به آنها داده شود می تواند در انجام وظایف به آنها کمک کند.

انتهای پیام///

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری اوشیدا,
,
, نماینده هنرهای رزمی دفاعی ایرانیان در سیستان بزرگ هستم, نماینده هنرهای رزمی دفاعی ایرانیان در سیستان بزرگ هستم,
,
, اوشیدا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه