اخبار داغ

دستگاه تصفیه پساب های صنعتی در دانشگاه یاسوج ساخته شد

دستگاه تصفیه پساب های صنعتی در دانشگاه یاسوج ساخته شد
عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج که موفق به ساخت دستگاه تصفیه پساب های صنعتی شده است، گفت: این دستگاه با نام کامل «راکتور فتوکاتالیستی بسترچرخشی برای تصفیه پساب» توسط دکتر محمودرضا رحیمی و همکاران ساخته و گواهی نامه ثبت اختراع از سازمان ثبت اسنادکشور دریافت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،  محمود رضا رحیمی در تشریح هدف ساخت این دستگاه گفت: شناسایی پسماندهای مختلف حاصل از فرایندهای متفاوت صنعتی در نمونه های محیطی شامل آب های زیرزمینی، سطحی و فاضلاب های شهری به یک نگرانی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی ادامه داد: این پسماندها با وارد شدن در زنجیره غذایی انسان و توده های زیستی تاثیرات مخربی بر سلامتی انسان و محیط زیست وارد می کند.

,

رحیمی افزود: روش های متداول مانند حذف بیولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی این گونه پساب‌ها راندمان کافی در این زمینه ندارند که ناشی از مقاومت زیاد برخی از آلاینده های موجود در پساب است.

,

وی تصریح کرد: این دستگاه یک ایده نوین بوده که به عنوان یک راه حل جایگزین به ویژه در زمینه تصفیه آب و فاضلاب معرفی می شود.

,

عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه یاسوج تاکید کرد: اساس و مکانیسم این روش، تولید رادیکالهای آزاد ناشی از فعالیت کاتالیست در حضور نور است که با حمله به گونه های آلاینده محیطی موجب تخریب آنها می شود.

,

این مخترع مزایای این طرح را شامل کاهش هزینه های ساخت، تعمیر و نگهداری به دلیل حذف سیستم سرمایشی و بکارگیری نور ال ای دی به جای لامپ پر مصرف فرابنفش، کاهش اثرات مخرب زیست محیطی با حذف تابش نور فرابنفش و جایگزینی آن با نور آبی و افزایش راندمان تصفیه پساب در مقایسه با دستگاههای مشابه عنوان کرد.

,

گفتنی است دکتر رحیمی ریاست دانشگاه یاسوج را عهده دار بوده و پیش از این نیز چندین اختراع را به ثبت رسانده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه