اخبار داغ

جشنواره غذاهای ایرانی در روستای قباق تپه کبودراهنگ برگزار شد

جشنواره غذاهای ایرانی در روستای قباق تپه کبودراهنگ برگزار شد
همزمان با گرامیداشت شهدای پنجم آبان کبودراهنگ، و روز نکوداشت کبودراهنگ جشنواره غذاهای ایرانی در روستای قباق تپه شهرستان کبودراهنگ برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کورنگ  به همت دهیاری و بسیج خواهران پایگاه مقاومت فاطمیه روستای قباق تپه  همزمان با گرامیداشت شهدای پنجم آبان کبودراهنگ،  و روز نکوداشت کبودراهنگ جشنواره غذاهای ایرانی در این روستا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کورنگ  ,

دکتر محمد علی بهرامی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کبودراهنگ  در آیین افتتاحیه جشنواره غذاهای ایرانی در جمع بانوان روستای قباق تپه با اشاره به نقش کلیدی بانوان و دختران جامعه در سلامتی افراد  اظهار داشت:اهمیت نقش تغذیه در سلامت افراد جامعه بر کسی پوشیده نیست و هرکسی به اندازه آگاهی خود از این نقش بی بدیل اطلاع دارد ولی این که افراد چقدر به این موضوع اهمیت می دهند موضوع بسیار مهم تری است که ما باید با برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه بر ارتقاءآگاهی افراد جامعه به ویژه بانوان  و دختران جامعه بر اهمیت این موضوع  تاکید نمائیم.

,

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم با  تهیه غذاهای سالم آینده ای سالم برای فرزندان خود بسازیم افزود:بانوان و دختران نقش سلامتی ما را برعهده دارند لذا ما برای بهبود وضعیت تغذیه افراد جامعه، لازم است ابتدا سعی در افزایش آگاهی و بهبود نگرش مادران نسبت به تغذیه داشته باشیم.

,

دکتر بهرامی هدف از برگزاری این جشنواره را استفاده از الگوی  غذاهای سالم ایرانی  عنوان کرد و خاطر نشان کرد:اولین گام جهت برنامه ریزی تغذیه ای خانواده انتخاب غذا می باشد  و چنانچه این مرحله به خوبی و به طور صحیح انجام نشود، افراد جامعه هرگز نخواهند توانست از سلامت کامل و مقاومت کافی در برابر بیماری ها برخوردار شوند و به این ترتیب جامعه ای رنجور، ناتوان، آسیب پذیر و غیرفعال را تشکیل خواهند داد.

,

الگوی غذایی سنتی کشورمان بسیارسالم تر، مفیدتر و ارزان تر از الگوی غذایی متداول امروزی می باشد.

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه