اخبار داغ

وزیر بهداشت در ساوه:

ارتقا خدمات درمانی نیازمند کمک خیرین سلامت است/ جذب سرمایه گذاران خارجی برای تامین تخت های بیمارستانی

ارتقا خدمات درمانی نیازمند کمک خیرین سلامت است/ جذب سرمایه گذاران خارجی برای تامین تخت های بیمارستانی
وزیر بهداشت گفت: ارتقا خدمات درمانی با جذب خیرین سلامت و هدایت خیرین بخش های دیگر به این سمت و سوی امکان پذیر است چراکه بودجه به تنهایی پاسخگوی این مسئله نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده رئیس جمهور در سفری نیم روزه به شهرستان ساوه پس از ادای احترام به مقام والای شهدای ساوه و بازدید از بیمارستان خیرساز ۱۷ شهریور، بیمارستان مدرس و مرکز جامع سلامت جوادالائمه (ع) پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،, نارخبر،,

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار نارخبر، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان گفت: در بازدیدی که از مراکز درمانی این شهرستان صورت گرفت شاهد تلاش همکارانم بودم اما در مجموع با توجه به افزایش جمعیت ساوه و ظرفیت های آن نیازمند افزایش مراکز درمانی و ارتقا خدمات  هستیم.

, نارخبر،, نارخبر،,

وی با اشاره به مشکلات دولت در تامین بودجه حوزه درمان افزود: ارتقا خدمات درمانی با جذب خیرین سلامت و هدایت خیرین بخش های دیگر به این سمت و سوی امکان پذیر است چراکه بودجه به تنهایی پاسخگوی این مسئله نیست.

,

وزیر بهداشت با بیان ضرورت گستردگی خدمات گفت: ساخت مرکز جامع خدمات سلامت در مسکن مهر شهرستان ساوه که حاصل تلاش خیرین سلامت است قابل تقدیر است؛ اما می بایست در بودجه سنواتی به ارائه تمامی خدمات به ساکنین این مناطق توجه شود.

,

وی با تاکید بر صنعتی بودن استان مرکزی و وجود کارخانجات متعدد، نبود بیمارستان سوانح و سوختگی در این استان را کمبود دانست.

,

جذب سرمایه گذاران خارجی برای تامین تخت های بیمارستانی

, جذب سرمایه گذاران خارجی برای تامین تخت های بیمارستانی, جذب سرمایه گذاران خارجی برای تامین تخت های بیمارستانی,

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود تخت بیمارستانی  ابراز امیدواری کرد با متقاعد کردن سرمایه گذاران خارجی، شاهد راه اندازی یک هزار تخت بیمارستانی در استان مرکزی باشیم.

,

هاشمی با اشاره به تغییر کاربری املاک برای تامین منابع ادامه داد: بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در این استان کمبود داریم و اطمینان دارم که مسئولان استانی و محلی با تغییر کاربری  و استفاده از املاک وزارت بهداشت به  ارتقای خدمات بهداشتی درمانی در این استان کمک می کنند.

,

وی در پاسخ به این پرسش که مردم چه زمانی می توانند دستاوردهای سفر را لمس کنند، گفت: من در این سفر هیچ قول و وعده ای نداده ام؛ مردم آنچه را که لمس می کنند در قالب اجرای طرح تحول سلامت است زیرا علاوه بر بیمه شدن افراد فاقد پوشش بیمه و کاهش هزینه های درمانی، تجهیزات و فضاهای بیمارستانی نیز نوسازی و بازسازی شده اند.

,

وزیر بهداشت با بیان اینکه مهم است که مردم بدانند تمام تلاش خود را می کنیم، ادامه داد: امکانات و داشته های موجود پاسخگوی انتظارات مردمی نیست و از این بابت از مردم عذرخواهی می کنم اما شرایط حوزه سلامت در مقایسه با دو سه سال گذشته تفاوت بسیار زیادی کرده  ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه