اخبار داغ

متن جوابیه مخابرات به یک خبر دانا

متن جوابیه مخابرات به یک خبر دانا
در پی انتشار گزارشی در شبکه اطلاع رسانی دانا با تیتر دولت برای رفع کسری بودجه خود سراغ جیب مردم رفت/ 900 میلیارد پول مشترکین ثابت در جیب مخابرات/ تنها یک رقم از هزینه های قبض تلفن باز می گردد! دفتر روابط عمومی و امور بین الملل مخابرات جوابیه ای را صادر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی انتشار گزارشی در شبکه اطلاع رسانی دانا با تیتر دولت برای رفع کسری بودجه خود سراغ جیب مردم رفت/ 900 میلیارد پول مشترکین ثابت در جیب مخابرات/ تنها یک رقم از هزینه های قبض تلفن باز می گردد! دفتر روابط عمومی و امور بین الملل مخابرات جوابیه ای را صادر کرده است که متن این جوابیه در زیر آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دولت برای رفع کسری بودجه خود سراغ جیب مردم رفت/ 900 میلیارد پول مشترکین ثابت در جیب مخابرات/ تنها یک رقم از هزینه های قبض تلفن باز می گردد! ,

مدیرمسئول محترم سایت دانا
با سلام؛
احتراماً دستور فرمائید توضیحات زیر در پاسخ به مطلب مندرج در آن سایت مورخ 1/8/95 که با عنوان «900 میلیارد پول مشترکین ثابت در جیب مخابرات» درج شده، طبق قانون مطبوعات منتشر شود.

فقط 20 درصد از مشترکین تلفن ثابت مشمول حداقل کارکرد شده اند
قبض های صادر شده این دوره برای تلفن های ثابت براساس مصوبه 6-237 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده است که به شرکت مخابرات اجازه داده برای تلفن های بدون کارکرد حداقلی اعمال کند.
شرکت مخابرات طبق مصوبه مذکور  حداقل کار کرد 200 دقیقه درون استانی برای تلفن های روستایی و 330 دقیقه درون استانی برای تلفن های شهری را اعمال نموده است.
بر این اساس، در این دوره برای مشترکان روستایی برای دو ماه ١٨٠٠ تومان معادل٤٠٠ دقیقه مکالمه شهری و برای سایر مناطق ٢٩٧٠ تومان معادل ٦٦٠ دقیقه مکالمه شهری در قبوض اعمال شده است . لذا مشترکینی که به طور ماهانه در شهرها کمتر از ٣٣٠ دقیقه و درروستاها کمتر از٢٠٠ دقیقه مکالمه شهری داشته اند مشمول این موضوع گردیده اند .
به عبارت دیگر، عدد 2970 تومان در قبوض فقط برای حدود 3 میلیون تلفن شهری بدون کارکرد و 1800 تومان برای حدود 3 میلیون تلفن روستایی بدون کارکرد در دو ماه است.
بنابراین ادعای سایت دانا غلط است، زیرا از حدود 30 میلیون مشترک تلفن ثابت، حدود 24 میلیون مشترک مشمول حداقل کارکرد نیستند و به عبارتی، فقط حدود 20 درصد از مشترکین تلفن ثابت که هیچ کارکردی ندارند، مشمول حداقل کارکرد می شوند. سایر مشترکین ممکن است هزینه ای معادل 10 تا 15 درصد از این مبلغ را بپردازند.
یعنی از 3 میلیون مشترک روستایی در هر دوماه 1800 تومان و از 3 میلیون مشترک شهری، هر دو ماه 2970 تومان اخذ می شودکه جمع این ارقام بسیار کمتر از رقم 900 میلیارد ریال ادعایی سایت دانا است و شاید به 90 میلیارد ریال هم نرسد.
شایان ذکر است؛ هزینه های مخابرات در سال های اخیر افزایش سرسام آوری داشته و این در حالی است که حدود 13 سال تعرفه های مخابراتی هیچ گونه افزایشی پیدا نکرد. اما تعرفه خدمات تمام شرکت ها همانند آب ، برق، گاز و... به تناوب در سال های اخیر متناسب با تورم افزایش یافته است.
از سویی افزایش درآمد مخابرات نیز صرف سرمایه گذاری و توسعه شبکه تلفن ثابت می شود که طی سال های اخیر به علت افزایش نیافتن تعرفه ها با فشار سنگینی مواجه بوده و نوسازی شبکه تلفن ثابت یکی از اصلی ترین زیرساخت های لازم برای توسعه کشور است. چرا که توسعه تلفن ثابت یک بحث ملی است و پیش بینی شده است تا پایان سال 97، بیش از 7000 میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری شود.
در پایان لازم به ذکر است ارائه اطلاعات نادرست و مغشوش و همچنین، طراحی پوستر از داده های اشتباه و بازنشر آن در کانال های تلگرامی و خبری مختلف، امری ناپسند تلقی شده و انتظار داریم مدیریت محترم این سایت مانع از چنین اقداماتی شود.

,
,
,
,
, فقط 20 درصد از مشترکین تلفن ثابت مشمول حداقل کارکرد شده اند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


داود زارعیان
مدیر کل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل

,
,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه