اخبار داغ

ادامه خانه به دوشی دانشگاه پیام‌نور خرم‌آباد

سیاست‌های دولت تدبیر نیز به داد اجاره نشینی پیام نور نرسید

سیاست‌های دولت تدبیر نیز به داد اجاره نشینی پیام نور نرسید
اختصاص نیافتن اعتبارات لازم برای تکمیل پردیس پیام نور و تاخیر درافتتاح این مرکز دانشگاهی موجب نارضایتی دانشجویان پیام نور خرم‌آباد شده است چرا که ساختمانهای فعلی دانشگاه پیام نور خرم‌آباد دارای مشکلات فراوانی است و به هیچ وجه در حد و اندازه یک دانشگاه که 6 هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک؛ دانشگاه پیام‌نور ادر سال 85 در استان لرستان فعالیت خود را شروع کرد از آنجایی که ساختمان این دانشگاه در خرم‌آباد دارای مشکلات فراوانی بود سال 89  در جهت بهبود فضای آموزشی و توسعه به دهکده المپیک کمالوند خرم‌آباد منتقل شد اما وضعیت نامناسب این مرکز هرگز نتوانست رضایت خاطر دانشجویان را کسب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک؛,

 

,

محل جدید دانشگاه پیام نور خرم‌آباد در دهکده المپیک از همان ابتدا قرار بود فقط برای چند سال میزبان دانشجویان دانشگاه پیام‌نور باشد چرا که این مکان به هیچ وجه شرایط یک دانشگاه را نداشت ، از طرفی در سال 88نیز  بود که کلنگ احداث پردیس جدید دانشگاه پیام نور خرم‌آباد در منطثقه کهریز به زمین زده شد تا پس از چند سال دانشگاه پیام‌نور برای همیشه آنجا منتقل شود.

,

 

,

اما اجاره نشینی پیام نور بیش از آنچه که انتظار می رفت ادامه پیدا کرد چرا که همانند بسیاری دیگر از پروژه‌های عمرانی مشکلات مالی گریبانگیر پروژه پردیس جدید شد و احداث این پروژه به درازا کشیده شد تا این بلاتکلیفی کماکان ادامه داشته باشد.

,

 

,

در این سالها مسئولان دانشگاه پیام نور لرستان همواره از بهره‌برداری از پردیس جدید در اسرع وقت خبر می‌دادند  اما چیزی که در عمل مشاهده کرده‌ایم خلاف این وعده و وعیدها بوده است و این وعده ها تا کنون رنگ واقعیت نگرفته است .

,

 

,

 این در حالی است که در حدود یک سال گذشته روند تکمیل پردیس جدید دانشگاه پیام نور تقریبا تعطیل شده است و هیچ فعالیتی در آن نمی‌گیرد .

,

 

,

متاسفانه سیاست های دولت یازدهم هم نتوانست موجب به سرانجام رسیدن پردیس پیام نور و تکمیل این پروژه شود چنانکه این پروژه حدود 80 درصد پیسرفت فیزیکی دارد و اگر براساس سیاست های دولت هم به آن نگاه می‌شد باید اعتبارات لازم برای تکمیل آن اختصاص پیدا می کرد .

,

 

,

اختصاص نیافتن اعتبارات لازم برای تکمیل پردیس پیام نور و تاخیر درافتتاح این مرکز دانشگاهی موجب نارضایتی دانشجویان پیام نور خرم‌آباد شده است چرا که ساختمانهای فعلی دانشگاه پیام نور خرم‌آباد دارای مشکلات فراوانی است و به هیچ وجه در حد و اندازه یک دانشگاه که 6 هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند نیست.

,

 

,

لذا با توجه به شرایط موجود و اینکه دولت همواره اعلام می‌کند سیاست اصلی خود را بر تکمیل پروژه های بالای 70 درصد گذاشته است انتظار می رود مسئولان استان لرستان نیز تمام تلاش خود را بکار بگیرند تا با تکمیل پردیس پیام نور شرایط نامساعد موجود را پایان داده تا خانه به دوشی و اجاره نشینی این دانشگاه نیز به پایان برسد.

,

   

,

برای آگاهی بیشتر از وضعیت احداث پردیس پیام‌نور خرم‌آباد با رئیس این دانشگاه گفتگویی انجام دادیم.

,

 

,

داوود ارادتمند در گفتگو با سفیر افلاک با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور خرم‌آباد مشغول تحصیل از هستند، بیان داشت :پردیس کنونی این دانشگاه در مجموع حدود ۳ تا ۴ هزار متر مربع مساحت دارد و متاسفانه شرایط آن  به گونه ای است که ما شرمنده دانشجویان عزیز هستیم.

,

 

,

وی افزود: انشاالله با کمک مسئولین عزیز بتوانیم که هر چه سریعتر پردیس جدید دانشگاه پیام نور خرم آباد را تکمیل کنیم و این امید را به دانشجویان عزیز می دهیم که با افتتاح پردیس جدید بسیاری از مشکلات موجود برطرف خواهد شد و یک فضای آموزشی و فرهنگی مناسب برای دانشجویان فراهم می شود.

,

 

,

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد عنوان داشت: پردس جدید در حال احداث شامل دو ساختمان اختصاصی برای آموزش، یک ساختمان اداری، یک کارگاه مستقل با حدود 9 باب آزمایشگاه، یک سوله ورزشی و یک مهمانسرا وجود است، ضمن اینکه فضای سبز مناسبی نیز در پردیس جدید ایجاد می‌شود که می‌تواند در شادابی و نشاط دانشجویان بسیار موثر باشد.

,

 

,

وی به روند  احداث پردیس دانشگاه پیام نور خرم آباد اشاره نمود و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تغییراتی که در مدیریت ارشد پیام نور لرستان به وجود آمد کارهای خوبی در چند ماه گذشته در پردیس صورت گرفته است به گونه ای که در حال حاضر گازرسانی و آبرسانی آن به طور کامل انجام شده و برق رسانی و روشنایی دانشگاه هم به پایان رسیده است.

,

 

,

ارادتمند گفت:  با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه بودجه خیلی خوبی برای تکمیل ساختمان‌های پردیس جدید از سوی سازمان مرکزی در نظر گرفته شده است و اگر اعتبار لازم در موعد مقرر تامین شود می‌توانیم در یک پروسه چهار ماهه پردیس را به طور کامل تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم.

,

 

,

این مسئول ابراز داشت: راه اندازی تایید پردیس جدید دانشگاه پیام نور خرم آباد مزایای بسیار خوبی خواهد داشت که مهمترین و اولین بحث رضایتمندی دانشجویان است.

,

 

,

وی ادامه داد: از دیگر مزایای پردیس جدید می‌ توان به دسترسی مناسب به مرکز شهر، امکانات رفاهی مناسب ،فضای آموزشی مناسب تر و بهتر نسبت به پردیس فعلی ،وجود آزمایشگاه های با کیفیت، محوطه سازی مناسب و فضای سبز زیبا اشاره نمود.

,

 

,

رئیس دانشگاه پیام نور خرم آباد اظهار داشت: در صورت تکمیل پردیس جدید میتوانیم دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور خرم آباد را هم به این محل انتقال دهیم که این موضوع موجب ترغیب دانشجوهای کارشناسی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور میشود.

,

 

,

منوچهر ططری رئیس دانشگاه پیام نور استان لرستان نیز در این زمینه در گفتگو با سفیر افلاک عنوان داشت :متاسفانه مشکلات مالی و کمبود اعتبارات که گریبانگیر بسیاری از ادارات است باعث شده تا تکمیل پردیس پیام نور خرم آباد نیز به تعویق بیافتد و با توجه به کمبود اعتبارات پیمانکاران این پروژه دست از کار کشیده‌ و آن را در موعد مقرر تکمیل نکرده اند.

,

 

,

وی افزود: حدود یک سال است که پیمانکاران دست از فعالیت کشیده‌اند و بر این اساس ما درخواست کردیم این پروژه از طریق ماده ۴۸ تعیین تکلیف شود تا بتوانیم آن را برای تکمیل به پیمانکاران دیگر تحویل دهیم.

,

 

,

ططری به میزان پیشرفته فیزیکی پردیس خرم آباد اشاره نمود و اظهار کرد: در مجموع کل این پروژه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تک تک ساختمان های موجود نیز حداقل ۷۵ درصد پیشرفت دارند.

,

 

,

‫ وی خاطرنشان کرد: باید قسمت های باقی مانده را جهت تکمیل به پیمانکاران جدید واگذار کنیم و این موضوع پس از اینکه ماده ۴۸ صورت بگیرد سریعا پیگیری می شود.

,

 

,

این مسئول ابرازداشت: با اقداماتی که در این چند ماهه انجام دادیم  توانستیم شبکه های آبرسانی و شبکه گاز پردیس دانشگاه پیام نور خرم آباد به طور کامل تکمیل کنیم و طی روزهای آتی نیز عملیات ایجاد شبکه فاضلاب شروع می شود تا پس از آن محوطه سازی هم صورت بگیرد.

,

 

,

رئیس دانشگاه پیام نور خرم آباد گفت: خوشبختانه با پیگیری های که انجام دادیم توانستیم قول ۸۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز را برای تکمیل پردیس خرم آباد از سازمان بگیریم و امیدواریم حدود ۲۰ درصد از اعتبار دیگر را نیز پس از شروع عملیات تکمیل تامین کنیم.

,

 

,

وی به طلب دانشگاه پیام نور خرم آباد از اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان اشاره نمود و تصریح کرد: پس از برآوردی که کارشناسان انجام دادند با توجه به هزینه هایی که دانشگاه پیام نور در محل فعلی این دانشگاه که در حقیقت دهکده ورزشی و متعلق به اداره کل ورزش و جوانان است انجام داده است، این نتیجه حاصل شد که دانشگاه پیام نور ۲ میلیارد در دانشگاه فعلی هزینه کرده است و اداره ورزش و جوانان باید آن را به دانشگاه بپردازد.

,

 

,

ططری ادامه داد: پس از رایزنی‌های طولانی مقرر شد مقداری از این دو میلیارد تومان به جای اجاره ساختمان ها در این چند سال به اداره کل ورزش و جوانان داده شود اما در مجموع اداره ورزش و جوانان باید حدود یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان به دانشگاه پیام نور بابت هزینه هایی که انجام داده بپردازد.

,

 

,

وی ابراز داشت: اداره کل ورزش و جوانان لرستان تاکنون این مبلغ را به دانشگاه پیام نور نداده است و اعلام کرده است که این مقدار اعتبار در استان وجود ندارد و این موضوع باید در سطح وزارتخانه ورزش و جوانان و سازمان مرکزی پیام نور حل و فصل شود.

,

 

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان لرستان در پاسخ به خبرنگار سفیر افلاک مبنی بر اینکه زمان مشخصی برای افتتاح پردیس پیام نور خرم آباد در نظر گرفته شده است یا خیر بیان کرد: ما نمی‌توانیم قول بدهیم که پردیس جدید چه زمانی افتتاح می‌شود چرا که این موضوع بستگی به تامین اعتبارات دارد اما تمام سعی ما بر این است که بتوان در سال ۹۵ این پروژه را به اتمام برسانیم.

,

 

,

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار لرستان در راستای تکمیل پردیس پیام نور خرم آباد عنوان کرد: استاندار قول تامین منابع لازم برای تکمیل محوطه سازی پردیس جدید را به ما داده است اما با این وجود تامین اعتبارات بستگی به شرایط بودجه ای استان نیز دارد چرا که مشکل کمبود اعتبارات در سراسر کشور وجود دارد.

,

 

,

ططری در پایان خاطرنشان کرد: از همه مسئولین استان تقاضا داریم تا جایی که می توانند در بخش بودجه به ما کمک کنند تا هرچه سریعتر پردیس جدید پیام نور خرم آباد را افتتاح کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه