اخبار داغ

ترامپ:

ایرانی‌ها را هدف بگیرید!

ایرانی‌ها را هدف بگیرید!
دونالد ترامپ گفت:«در صورتی که من رئیس جمهور شوم، برنامه ایران برای گروگان گرفتن شهروندان آمریکایی و باج گرفتن در مقابل آزادی آن ها، ادامه نخواهد یافت[!]»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه آمریکایی "بریت بارت" (Breit Bart) با انتشار گزارشی به انعکاس اظهارات ضد ایرانی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پرداخته است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,

ترامپ اخیرا با انتشار مطلبی در توییتر خود مدعی شده که ایران شهروندان آمریکایی را گروگان گرفته و در مقابل آزادی آن ها پول گزافی درخواست کرده است. وی چندی پیش نیز از هدف گرفتن نیروی دریایی ایران سخن به میان آورده بود.     
 
بریت بارت نوشت: «دونالد ترامپ گفت در صورتی که من رئیس جمهور شوم، برنامه ایران برای گروگان گرفتن شهروندان آمریکایی و باج گرفتن در مقابل آزادی آن ها، ادامه نخواهد یافت.   
 
ترامپ با انتشار مطلبی در توییتر خود عنوان کرد: "ایران یک بار دیگر این کار را انجام داده و دو نفر از مردم ما را [گروگان] گرفته و برای آزادی آن ها پول گزافی درخواست می کند. در صورتی که من رئیس جمهور شوم این اتفاق نخواهد  افتاد."   
 
ترامپ همچنین پیش از این تاکید کرده است که در صورتی که رئیس جمهور شود، سپاه پاسداران ایران دیگر نخواهد توانست کشتی های آمریکایی را تهدید کند و در صورت وقوع چنین اتفاقی، با پیامدهای شدیدی مواجه خواهد شد. او در جمع هواداران خود در ایالت فلوریدا عنوان کرد: "وقتی آنها با قایق‌های کوچک‌شان دور ناوشکن‌های زیبای ما می‌پلکند، دارند دست به کاری می‌زنند که قاعدتا نباید اجازه آن را داشته باشند؛ به آنها شلیک خواهیم کرد."»   
 
اما نکته قابل توجه در اظهارات ترامپ، ادعای درخواست "پول گزاف" توسط ایران برای آزادی دو جاسوس های آمریکایی یعنی سیامک نمازی و پدر اوست. این ادعا در حالی صورت می پذیرد که چنین موضوعی به هیچ وجه از سوی مقامات ایران عنوان نشده است.   
 
به نظر می رسد ترامپ که پیش از این نیز در موارد مختلف -از جمله دیدن فیلمی با کیفیت از پیاده کردن پول های نقد آمریکایی در فرودگاهی در ایران- ادعاهای بی اساسی را مطرح کرده و حتی مجبور به عقب نشینی از گفته های خود شده بود، اینبار تحت تاثیر برخی گزارشات بی اساس رسانه های آمریکایی، چنین ادعایی را مطرح کرده است. در روزهای اخیر بسیاری از رسانه های آمریکایی با استناد به گزارش یکی از پایگاه های خبری ایران، مدعی شده بودند  که ایران از آمریکا درخواست باج کرده است.   
 
پایگاه آمریکایی "بلیز" (Blaze) با انتشار گزارشی تحت عنوان "ایران برای آزادی گروگان های آمریکایی ابراز تمایل کرد؛ البته در صورتی که آمریکا پول های بیشتری بفرستد" عنوان کرد: «چند روز پس از محکوم شدن یک تاجر ایرانی آمریکایی و پدر او به ده سال زندان در ایران، مقامات ایرانی می گویند که مایل به آزاد کردن آن ها تنهابه یک شرط هستند: اینکه آمریکا میلیاردها دلار به عنوان باج برای آزادسازی آن ها پرداخت نماید.»  
 
پایگاه خبری شبکه "فاکس نیوز" آمریکا (Fox News) نیز با انتشار گزارشی تحت عنوان "ایران به دنبال میلیاردها دلار باج برای آزادی گروگان های آمریکایی است" مدعی شده بود: «بر اساس گزارشات منتشر شده توسط رسانه های دولتی ایران، این کشور به دنبال آن است که در ازای آزادی گروگان های آمریکایی که هنوز در زندان های ایران هستند، میلیاردها دلار دیگر از ایالات متحده دریافت نماید. این موضوع می تواند گفتگوها و انتقادات درباره تصمیم دولت اوباما در اوایل سال جاری [میلادی] برای پرداخت 1.7 میلیارد دلار پول نقد به ایران را تشدید نماید.»
 
اما همانطور که جام نیوز پیش از این در گزارشی به این موضوع پرداخته است، تمامی این فضاسازی ها درباره انتظار ایران برای دریافت "باج" از آمریکا با استناد به خبری که توسط مشرق منتشر شده صورت می گیرد. این در حالی است که موضوع گزارش مشرق، فعالیت های نمازی ها برای براندازی در ایران است و در انتهای گزارش با اشاره به اهمیت این جاسوسان برای آمریکا اشاره شده است که آمریکایی ها برای آزادسازی این جاسوسان به باج دادن به جمهوری اسلامی روی خواهند آورد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

منبع:جام نیوز

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه