اخبار داغ

طغیان رودخانه‌های طارم در اثر بارش شدید باران+تصاویر

طغیان رودخانه‌های طارم در اثر بارش شدید باران+تصاویر
سامانه بارشی چند روزی است که میهمان هوای زنجان بوده و این سامانه سبب طغیان رودخانه ها به ویژه رودخانه قزل اوزن که شاهرود در منطقه طارم به شمار به حساب می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار برگ زیتون، تنوع آب و هوایی استان زنجان سبب شده که این منطقه چهارفصل بوده و ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری طبیعی داشته باشد به سبب شرایط خاص آب و هوایی منطقه؛ طارم استان زنجان را هندوستان ایران می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

چشمه های آب معدنی، رودخانه های متعدد دایمی و فصلی، جنگل ها و آبشارهای زیبای داخل جنگل ها، روستاهای ییلاقی و زیبایی که در دره های ارتفاعات طارم واقع شده اند؛ این منطقه را به پر جاذبه ترین ناحیه طبیعی استان زنجان تبدیل کرده است.

,

تفاوت آب و هوایی در نواحی مختلف استان زنجان را می توان به خوبی در یک زمان در قسمت های شمالی، مرکزی و جنوبی استان مشاهده کرد که مهم ترین منبع آب های سطحی در استان زنجان رودخانه های دایمی و فصلی هستند.

,

رودخانه قزل اوزن، یکی از رودهای دایمی این استان است که این رودخانه علاوه بر اهمیت اقتصادی بالایی که دارد به دلیل پرآبی، زیبایی و طولانی بودن مسیر خود یکی از مهم ترین روخانه های زنجان است که در زمینه جاذبه های گردشگری نیز اهمیت زیادی دارد. به برکت آب فراوان، باغ های زیبا و سرسبز بسیاری در مسیر این رودخانه به وجود آمده که منظره بسیار زیبایی به حومه شهر زنجان داده است.

,

گفتنی است با بارش بارانهای پاییزی شاهد پرآبی رودخانه قزل اوزن هستیم که بعنوان شریان حیاتی شهرستان طارم محسوب شده با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم این شهرستان کشاورزی و دامداری است وجود این موهبت الهی در اقتصاد این شهرستان تأثیر بسزایی دارد.

,

img_5859

, img_5859, img_5859,

img_5862

, img_5862, img_5862,

img_5867

, img_5867, img_5867,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه