اخبار داغ

"گداهای توریست" سهم صحنه از حضور خارجی ها + تصویر

"گداهای توریست" سهم صحنه از حضور خارجی ها + تصویر
حضور گداهای خارجی در شهر صحنه یکی از معضلاتی است که در این شهر توریستی دیده می شود و چهره آن را نازیبا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از امروله، تکدی گری به عنوان یک معضل اجتماعی و فرهنگی در اکثر شهرهای کشور و بویژه شهر صحنه یک واژه آشنا و بعضا تکراری است که متاسفانه با وجود جلسات متعدد، ارائه راهکارها و ... هنوز این آسیب ریشه کن نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , امروله،, ,

 

,

متکدیانی که از سایر استان ها و حتی کشورهای مجاور وارد شهر توریستی صحنه شده اند کارشان به جایی رسیده است که با شهروندانی که کمک نمی کنند برخورد فیزیکی انجام داده! و بعضا دیده می شود مردان و پسران لباس زنانه به تن کرده در نقش متکدی زن در شهر می چرخند و کسب درآمد می کنند.

, ,

 

,

نهادها و ارگان‌های بسیاری در شهرستان صحنه در امر جمع‌آوری متکدیان و مقابله با تکدی گری مرتبط هستند.  فرمانداری، نیروی‌ انتظامی‌، بهزیستی‌، کمیته‌ امداد امام‌ خمینی‌(ره‌)، اداره‌ کار و امور اجتماعی‌ و شهرداری‌ دستگاه‌های دخیل در امر مبارزه‌ با تکدی‌ گری و جمع‌آوری‌، شناسایی‌ و تعیین‌ وضعیت‌ افراد بی‌سرپرست‌، گمشده‌، متواری‌، در راه‌ مانده‌ و موارد مشابه‌ هستند.

,

 

,

, ,

 

,

در واقع نگاهی دقیق‌تر به تکدی گری در جامعه نشان می‌دهد که این مسأله یکی از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بوده که در مرز تبدیل‌شدن به بحران است و نسبت ضعف و قوت آن در جامعه به طور مستقیم با مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مرتبط است.

,

 

,

شهر صحنه به دهکده توریستی متکدیان تبدیل شده است

, شهر صحنه به دهکده توریستی متکدیان تبدیل شده است,

 

,

یک جامعه شناس در گفتگو با امروله اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث رشد معضل تکدی می شود مسئله فرهنگ اجتماعی است چرا که برخی از مردم از این افراد از سر دلسوزی حمایت می کنند.

,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: کمک مردم به این افراد در واقع یک محرک برای اشاعه این شغل کاذب است که یک متکدی بدون هیچ گونه زحمتی به امرار معاش می پردازد چون این فرد می داند که هرگاه در سطح خیابان‌ها و معابر شهر حاضر شوند کسی هست که به آن‌ها کمک و حمایت کند پس هیچ چیز او را از این کار منصرف نمی‌کند.

, .,

 

,

این جامعه شناس خاطر نشان کرد: در شهر صحنه میزان متکدیان بومی آن نسبت به افرادی که از استان ها و حتی کشورهای مجاور آمده اند کمتر است.

,

 

,

علی عرفانی در پایان گفت: تکدی گری نیز در واقع دستخوش فعالیت برخی افراد سودجو شده که با جمع آوری زنان و کودکان به هر بهانه‌ای آن‌ها را مجبور به تکدی گری می‌کنند.

, .,

 

,

دستگاه های زیادی برای جمع آوری متکدیان شهر صحنه دخیل هستند

, دستگاه های زیادی برای جمع آوری متکدیان شهر صحنه دخیل هستند,

 

,

جمال فرزادی پور رئیس شورای اسلامی شهر صحنه در گفتگو با امروله اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از متکدیان فعال در شهر صحنه، بومی منطقه نیستند و این امر هشدارهای جدی را به همه مسئولان  و ادارات  می‌دهد.

, .,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: همچنین حضور پرتعداد اتباع خارجی و روند روزافزون مهاجرپذیری صحنه، پدیده تکدی گری در این منطقه را افزایش داده است که باید به راه حل جدی اندیشیده شود.

, .,

 

,

فرزادی پور خاطر نشان کرد: شهروندان باید بدانند که 90 درصد متکدیان نیازمند واقعی نیستند اما تکدی گری، شغل و حرفه آنها شده و از این راه درآمد زیادی کسب می کنند.

, .,

 

,

رئیس شورای اسلامی شهر صحنه در پایان با تاکید بر اینکه مردم به متکدیان کمکی نکنند، گفت: همانطور که میبینیم این امر در بسیاری از استان های کشور به صورت یک فرهنگ درآمده است.

,

 

,

تاکنون متکدیان بسیاری از سطح شهر صحنه جمع آوری و تحویل بهزیستی شده اند

, تاکنون متکدیان بسیاری از سطح شهر صحنه جمع آوری و تحویل بهزیستی شده اند,

 

,

کیومرث اسدی شهردار صحنه در گفتگو با امروله عنوان کرد: ما تا کنون متکدیان بسیاری را از سطح شهر صحنه جمع آوری و تحویل بهزیستی داده ایم که آنها را پس از بررسی به عنوان مددجوی خود جذب کند.

,  ,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: تا کنون جلسات بسیار متعددی برای این معضل برگزار شده است که صورت جلسات آن موجود است.

,

 

,

اسدی خاطر نشان کرد: باید مکانی برای جمع‌آوری و نگهداری متکدیان در نظر گرفته‌شده و آموزش‌های لازم و اقدامات فرهنگی بر روی آنان انجام شود، در غیر این صورت با جمع‌آوری مقطعی گدایان، مشکلی حل نخواهد شد.

, .,

 

,

شهردار صحنه در پایان گفت: معضل تکدی گری یک موضوعی است که هماهنگی همه دستگاه ها را طلب می کند.

,

 

,

جمع آوری و سازماندهی متکدیان اتباع بیگانه با اداره بهزیستی نیست

, جمع آوری و سازماندهی متکدیان اتباع بیگانه با اداره بهزیستی نیست,

 

,

پرگل محمودی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان صحنه در گفتگو با امروله عنوان کرد: جمع آوری و سازماندهی متدکیان اتباع بیگانه با اداره بهزیستی شهرستان صحنه نیست و وظیفه اصلی ما حمایت از متکدیان تبعه ایرانی است.

,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: متکدیانی که به این اداره تحویل داده می شوند در صورت داشتن فاکتور های لازم از حمایت های این اداره بهره مند و به صورت مددجو سازماندهی می شوند.

,

 

,

محمودی خاطر نشان کرد: مسئولیت شناسایی و جمع‌آوری متکدیان با شهرداری و هماهنگی آن با نیروی انتظامی است و در میان افراد جمع‌آوری شده چنانچه کودک یا معلول و افراد مرتبط با جامعه هدف بهزیستی وجود داشت آن‌ها را تحویل گرفته و در مراکز متعلق به بهزیستی نگهداری می‌کنیم.

, .,

 

,

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان صحنه با بیان اینکه جمع‌آوری متکدیان یک موضوع بین بخشی است و تنها با اراده یک سازمان حل نمی‌شود، گفت: با مددجویانی که تحت پوشش این اداره هستن در صورت مشاهده هر گونه تکدی گری برخورد می شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه