اخبار داغ

سراسیمگی آک پارتی؛

از ترور سیاست‌مداران تا مسلح سازی سیاست‌گران

از ترور سیاست‌مداران تا مسلح سازی سیاست‌گران
در پی حمله به عضو حزب حاکم ترکیه، دولت اقدامات امنیتی فوق العاده برای سیاسیون اتخاذ کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، دیروز عصر، سلجوق یای، عضو حزب عدالت و توسعه ترکیه و رئیس شاخه جوانان حزب مورد هدف حمله 3 فرد ناشناس قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در حمله رخ داده، این افراد به خانه وی در شهرستان «مرادیه» استان «وان»، مواد منفجره دست ساز پرتاب نموده و به سرعت متواری گشته‌‌اند.

,

بعد از وقوع این حادثه که منجر به خسارات مالی در دیوارهای خانه شد، نیروهای امنیتی به محل اعزام شده، تدابیر امنیتی اتخاذ کرده و عملیاتی را در راستای به دام انداختن مهاجمان آغاز نمودند.

,

رئیس آک پارتی در شهرستان «مرادیه» به همراه فرماندار و رئیس مدیریت امنیت شهرستان، با حضور در محل حادثه، خطاب به عاملان این حمله گفت که ترسی از تهدیدات و حملات گروهک پ.ک.ک ندارند و نباید فراموش کنند که در این شهر کسی بی‌‌صاحب نیست و منطقه‌‌ای عشیرتی را مورد هدف قرار داده‌‌اند!

,

در پی این حمله خبری در رسانه‌‌ها مبنی بر دستور صدور مجوز استفاده از سلاح، اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در اطراف محل کار و منازل سیاسیون و همچنین انتصاب چندین محافظ برای هر یک از این افراد، منتشر شد.

,

انتشار این خبر باعث اعتراض برخی از افراد شد که مدعی بودند خون سیاسیون رنگین‌‌تر از مردمی نیست که هر روز زندگی خود را زیر تهدیدها و آتش حملات گروهک استقلال طلب پ.ک.ک به سر می‌‌برند و از این تصمیم با عنوان «مسلح سازی» اعضای حزب حاکم یاد کردند که واکنش‌‌های زیادی را به خود جلب نمود.

,

با ظهور واکنش‌‌های تند به دولت، وزارت امور داخلی ترکیه در ساعات اولیه بامداد امروز، بیانیه‌‌ای در توصیف امر با این مضمون صادر کرد که خبر مسلح سازی اعضای حزب کذب می‌‌باشد و دولت در راستای تامین امنیت مردمی که در شرق و جنوب شرق آناتولی مشغول  فعالیت‌‌های سیاسی می‌‌باشند و در معرض تهدیدات شدید نیروهای تجزیه طلب پ.ک.ک قرار دارند، اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد که برای دستیابی بدین منظور، افزایش تدابیر امنیتی امری طبیعی و ضروری است.

,

در این اطلاعیه، همچنین ابراز شده است که تامین امنیت جانی و حفاظت از سیاستمدارانی که با امانت خود به قانون و نیروهای امنیتی به فعالیت های سیاسی می‌‌پردازند، یکی از وظایف اصلی دولت است.

,

پیش از این نیز خبر حمله گروهک پ.ک.ک به دفاتر حزب حاکم در شهرهای مختلف و تهدیدات دریافتی اعضای حزب، چندین بار در رسانه‌‌ها منتشر شده بود که حاشیه‌‌های جنجالی را به دنبال داشته است.

,

اما بنا به گفته منتقدان امر، اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در اطراف اعضای حزب در حالی که مردم بی‌‌دفاع زیر آتش و تهدید پ.ک.ک هستند و همچنین تهدید سران حزب به راه انداختن جنگ طایفه‌‌ای در منطقه جو حاضر در این مناطق را متشنج تر خواهد کرد.

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه