اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه خبر داد:

تولید یکصد و پنجاه تن عسل در فیروزکوه/ 15 درصد عسل استان تهران در فیروزکوه تولید می شود

تولید یکصد و پنجاه تن عسل در فیروزکوه/ 15 درصد عسل استان تهران در فیروزکوه تولید می شود
بعد از کسب رتبه اول شهرستان فیروزکوه در تولید گردو و انار در استان تهران این بار، زنبورداران شهرستان فیروزکوه با احتساب تولید کنندگان بومی و غیر بومی موفق به تولید یکصد و پنجاه تن عسل در طول یکسال شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود ایلکا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه در گفتگو با پایگاه خبری دیمه نیوز اظهار کرد: شهرستان فیروزکوه بعنوان مهمترین قطب کشاورزی استان تهران بوده که در همین زمینه افتخاراتی از قبیل کسب رتبه اول در تولید انار و گردو داشته که حاصل ممارست و تلاشهای فراوان کشاورزان شهرستان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دیمه نیوز,

وی گفت: تمهید فضای مناسب برای سالم پروری محصولات کشاورزی در شهرستان، اصلی مهم بوده که جهاد کشاورزی شهرستان همواره به آن توجه و اهتمام داشته است.

,

ایلکا افزود: به یاری خدا شاهد آن بودیم که در بحث زنبورداری و تولید عسل بار دیگر شهرستان فیروزکوه سرآمد شده و با تولید بیشت یکصد و پنجاه تن عسل در طول یکسال نام شهرستان فیروزکوه را با تولید این محصول در سطح استان و کشور طنین انذار کنیم.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه این شهرستان دارای مراتع و کشتزارهایی با گل های مطبوع می باشد است گفت: از میان یکصد و پنجاه تن عسل تولید شده در شهرستان هفتاد تن توسط زنبورداران بومی و و مابقی توسط زنبورداران غیر بومی تولید شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: فیروزکوه با تولید این مقدار از عسل سهم 15 درصدی از تولید عسل استان را دارا است و عسل تولید شده در شهرستان فیروزکوه دارای خاصیت درمانی و دارویی است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه بیان داشت: با استقبال مناسب زنبورزداران شهرستان، در سال 95 حدود 1300 فروند ملکه اصلاح نژاد شده در بین زنبورداران سطح شهرستان توزیع شد تا با این اقدام میزان تولید عسل شهرستان افزایش یابد.

,

وی با اشاره به اینکه فیروزکوه دارای پتانسبل و ظرفیت بیشتری برای تولید عسل است گفت: امیدواریم در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل شده است، مسئولین مرتبط و زنبورداران همت بیشتری به خرج داده تا به واسطه آن بتوانیم سهم عسل تولید در شهرستان را در سال آتی هم به بیش از یکصد و پنجاه تن برسانیم.

,

وی حمایت از کشاورزان و زنبورداران را اصلی مهم در جهت ترغیب آنان به افزایش تولید دانست و تصریح کرد: به همین منظور برنامه هایی برای اسکان زنبورها در مناطق مستعد، پرداخت تسهیلات کم بهره و حمایت تعاونی زنبورداران، برگزاری دوره های آموزشی ترویجی زنبورداران در دستور کار این نهاد است.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه