اخبار داغ

رئیس حوزه هنری استان کردستان؛

همکاری و هم افزایی بین هنر و دانشگاه مهمترین عامل توسعه است

همکاری و هم افزایی بین هنر و دانشگاه مهمترین عامل توسعه است
رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت : همکاری و هم افزایی متولیان فرهنگی و دانشگاهی عامل اصلی توسعه استان و از اصول اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، امین مرادی صبح امروز در اولین نشست بررسی راهکارهای همکاری دانشگاه هنر ومعماری دانشگاه کردستان با هنرمندان ومسئولین  واحدهای تخصصی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در محل دانشگاه هنر ومعماری دانشگاه کردستان  برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از مدیران ارشد ملی و استانی و رئیس دانشگاه کردستان در فعالیت مستقل دانشکده هنر ومعماری و جذب دانشجو در رشته های هنری با اعلام این موضوع گفت :فرهنگ راهگشاترین عامل توسعه در تمامی دوران ها و  هنر مهمترین و مؤثرترین ابزار برای انتقال پیام و اهداف مترقی نظام در کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اقتصاد مقاومتی گفت : اقتصاد مقاومتی زمینه دست یابی کشور را به تکنو لوژی و فن آوری های روز مهیا خواهد نمود و کشور را از وابستگی  فنی و تکنولوژیکی به کشورهای استعمارگر بی نیاز خواهد نمود که قطعاً تحقق بخشی به آن نیاز عزم و اقدام جدی و عمل نمودن تمامی آحاد جامعه به مؤلفه های آن می باشدنه صرفاً تکرار شعاری عنوان سال.

,

 

,

وی با اشاره به جایگاه اقتصاد هنر در توسعه فرهنگی این امر گفت : پتانسیل های ارزنده و استعدادهای درخشان هنری استان در این زمینه می تواند به عنوان یار اصلی توسعه بخشی  بر اساس سند چشم انداز رارقم بزند که این امر مستلزم تعامل ، همکاری و هم افزایی متولیان هنری و فرهنگی با دانشگاهیان و اساتید  می باشد .

,

 

,

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت : وضعیت با ثبات و امنیت امروز ایران اسلامی بهترین فرصت برای تحقق بخشی سیاستهای اصولی تدوین شده در سند چشم انداز 1404 می باشد و در این بین هنرمندان با نگرش والایی که دارند بهترین پتانسیل کشورمحسوب می گردند.

,

 

,

مرادی با تقدیر وتشکر از دکتر ایراندوست رئیس دانشگاه هنر و معماری دانشگاه کردستان افزود: استان کردستان ظرفیت بسیار بالایی در جهت تبدیل شدن به قطب توریسم هنری را دارد و می توان با برنامه ریزی های لازم در این زمینه چشم اندازی بسیار روشنی را در کوتاه مدت و میان مدت برای استان ترسیم نمود.

,

 

,

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در این زمینه افزود: جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت ، برگزاری جشنواره بین المللی فیلم ، جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ، جشنواره فرهنگ و اقوام ایرانی ، مراسم پیرشالیار، جاذبه های طبیعی و گردشگری، یادمان های دلاورمردی فرزندان این آب و خاک در استان ، آیین ها و رسوم مربوط به آداب دینی و باورهای زیبای مردم استان همه و همه می تواند استان را به قطب توریسم فرهنگی وهنری تبدیل نماید .

,

 

,

وی با اعلام آمادگی در جهت همکاری گسترده حوزه هنری با دانشگاه بر تنظیم تفاهم نامه همکاری تأکید نمود وگفت : قطعا تعامل دانشگاهیان آشنا به مباحث فرهنگی وهنری با هنرمندان استان نوید بخش تحول گسترده تر در موفقیت های ارزنده هنری استان را درپی خواهد داشت .

,

 

,

دراین نشست سه ساعته که معاون فرهنگی وهنری و مسئولین واحد های تخصصی حوزه هنری و تعدادی از اساتید دانشکده هنر ومعماری دانشگاه کردستان نیز حضور داشتند از بخش های مختلف و امکانات دانشگاه هنر ومعماری نیز بازدید و زمینه های همکاری فی مابین بررسی گردید و مقرر شد موارد مورد توافق د رقالب یک تفاهمنامه همکاری فی مابین حوزه و دانشگاه منعقد و اجرایی گردد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه