اخبار داغ

جانشین فرمانده ناجا در ارومیه:

ارتقای توان کلانتری‌ها اولویت ناجا در سال 95/ تمرکز اصلی در مرزها مبارزه با باندهای بزرگ قاچاق است/ خودروسازان کیفیت پایین خودروها را رفع کنند

ارتقای توان کلانتری‌ها اولویت ناجا در سال 95/ تمرکز اصلی در مرزها مبارزه با باندهای بزرگ قاچاق است/ خودروسازان کیفیت پایین خودروها را رفع کنند
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ارتقای توان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در محورهای مختلف ماموریت و اولویت اصلی ناجا در سال‌جاری است، گفت: در بخش مرزی نیز تمرکز اصلی ما بر مقابله با قاچاق کالا و به‌خصوص مبارزه با باندهای بزرگ قاچاق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، سردار اسکندر مومنی صبح امروز در جریان سفر خود به آذربایجان‌غربی، در گفت‌و‌گو با اصحاب رسانه با اشاره به اهداف این سفر اظهار کرد: هدف اصلی از این سفر بررسی وضعیت امنیتی استان از لحاظ انتظامی و مرزی است که شامل پیگیری اولویت‌های ماموریتی همانند مقوله مبارزه با قاچاق کالا، امنیت اخلاقی و اجتماعی، سرقت، تصادفات و نیز مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: در سال‌جاری هدف اصلی و عمده نیروی انتظامی ارتقای توان پاسگاه‌ها و کلانتری‌های کشور است که در 3 بعد ارتقای توانمندی تجهیزاتی، برخورد پرسنل با مردم و نیز افزایش توان حرفه‌ای نیروها پیگیری می‌شود.

,

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در ادامه با اشاره به لزوم همکاری مجلس و دولت برای بهبود وضعیت خدمات‌دهی ناحا، عنوان کرد: امیدواریم مجلس و دولت به‌منظور تامین بودجه لازم برای تحقق اهداف نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند تا در کنار عوامل درون سازمانی به تربیت اصولی نیروها نیز پرداخته شود.

,

وی، آذربایجان‌غربی را یکی از استان‌های برتر در مقوله تحقق اولویت‌های ناجا در سال‌جاری نام برد و گفت: در این استان با توجه به مرزی بودن شاهد امنیت پایدار و مطلوبی هستیم که تمام این‌ها در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی مامورین انتظامی سطح استان است.

,

مومنی، با بیان این نکته که موفقیت‌های چشمگیری در مقوله‌های مختلف انتظامی داشتیم، تصریح کرد: افزایش 13 درصدی کشفیات مواد مخدر، کاهش تصادفات رانندگی، کاهش درگیری و شرارت، کاهش قتل و نیز رشد شاخص‌های امنیتی جزو اصلی‌ترین ماموریت‌های انتظامی است که خوشبختانه موفقیت‌های مطلوبی به حساب می‌آید.

,

وی، همچنین در مورد مقابله با تردد عابرین غیرمجاز از مرزها بیان داشت: اولویت نخست ما در این خصوص انسداد مرزها به روش الکترونیکی و فیزیکی است که در این راستا تجهیز پاسگاه‌ها و ایجاد برجک و پاسگاه‌های جدید در دستور کار قرار دارد.

,

اشراف کامل اطلاعاتی در مرزها و مقابله با هرگونه مشکل امنیتی از دیگر مواردی بود که جانشین فرمانده نیروی انتظامی به آن اشاره داشت و ابراز کرد: امنیت مطلوب مرزی در سایه تلاش مرزداران است و در آذربایجان‌غربی و دیگر استان‌ها این مورد به خوبی نمود دارد.

,

وی، در خصوص پلاک‌های خودروها و نیاز برخی خودروها به بازبینی در استاندارد، گفت: متاسفانه قوانین مربوط به استاندارها قدیمی است و نیاز به بازبینی دارد تا برخی خودروسازان مکلف به ارتقای ایمنی و همچنین خودداری از تولید خودروهایی با کیفیت 40 سال پیش شوند.

,

مومنی، آماری از وضعیت کشته‌شدگان تصادفات رانندگی در سطح کشور نیز ارائه کرد و اظهار داشت: در سال 85 تلفات رانندگی در کشور 28 هزار نفر بود که در حال حاضر این رقم به 16 هزار نفر رسیده است.

,

وی اضافه کرد: البته این رقم با مقایسه تعداد خودروهای موجود در کشور بهتر ملموس می‌شود چراکه در حال حاضر 19 میلیون خودرو در کشور وجود دارد که این رقم در سال 85 حدود 7 میلیون خودرو بوده است.

,

مومنی در خصوص عوامل اصلی تصادفات رانندگی هم بیان کرد: عامل انسانی مهم‌ترین دلیل کاهش تصادفات در کشور بوده که این امر را مدیون آموزش‌های همگانی و نیز تلاش رسانه‌ها برای هستیم. اما در خصوص خودروسازان و کیفیت پایین خودروها همچنان دچار ضعف‌هایی هستیم که باید توسط خودروسازان رفع شود.

,

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در پایان اشاره‌ای به مقوله کولبران نیز داشت و خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی در مرزها بر روی باندهای بزرگ قاچاق کالا است چراکه در این خصوص باید چنین نگاه کرد که یک باند بزرگ قاچاق به اندازه صدها و شاید هزاران کولبر توان جابجایی کالا را داشته باشد بنابراین توجه به باندهای بزرگ قاچاق می‌تواند تاثیر بهتری در وضعیت امنیت و نیز اشتغال کشور داشته باشد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه