اخبار داغ

شعله های که در نبود دستگاه مهار آتش شعله ور می شوند؛

نبود پایگاه آتش نشانی؛حلقه مفقوده توسعه جازموریان

نبود پایگاه آتش نشانی؛حلقه مفقوده توسعه جازموریان
بخش جازموریان به علت نداشتن تجهیزات و لوازم آتش نشانی در مواقع بروز آتش سوزی، خسارات زیادی را به بار می آورد،وسعت این بخش وسیع است و دورترین روستای آن بیش از ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد که اعزام نیرو و ماشین آلات آتش نشانی از مرکز شهرستان به هر کدام از روستاهای این بخش زمانبر بوده و در عوض شعله های آتش عجول و حریص هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما ، کارشناسان می گویند ایمنی از اساسی ترین نیازهای زندگی بشر بوده و اقدام برای کاهش خسارت ناشی از حوادث آتش سوزی احتمالی، از تدابیر و تلاش های دوراندیشانه انسان در این زمینه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما ,

خسارت های ناشی از حوادث آتش سوزی را می توان با مدیریت صحیح پیشگیرانه و تهیه امکانات لازم برای مقابله با چنین رویدادی به حداقل کاهش داد.

,

برخورداری از لوازم و تجهیزات لازم آتش نشانی از مهمترین عوامل اولیه در کاهش میزان خسارت های احتمالی ناشی از آتش سوزی است و نبود آن موجب گسترش حریق و بروز خسارت های مالی و جانی می شود.

,

جمعیت جازموریان حدود ۵۰ هزار نفر است به علت نداشتن تجهیزات و لوازم آتش نشانی در مواقع بروز آتش سوزی،خسارات زیادی را به بار می آورد. وسعت این بخش وسیع است و دورترین روستای آن بیش از ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد که اعزام نیرو و ماشین آلات آتش نشانی از مرکز شهرستان به هر کدام از روستاهای این بخش زمانبر بوده و در عوض شعله های آتش عجول و حریص هستند.

,

با توجه به محرومیت جامعه روستایی از تشکیلات مدیریت بحران یا گروه های داوطلب امداد و نجات و بروز ۵۰درصد مجموع آتش سوزی های شهرستان در این منطقه، نیاز به احداث پایگاه های آتش نشانی و تجهیزات سبک آتش نشانی کاملا احساس می شود.

,

مدت زمان استاندارد رسیدن امدادگران آتش نشانی به محل حادثه سه دقیقه است که با توجه به طولانی بودن برخی مسیرهای ، کمک به توانمندسازی مناطق روستایی می تواند نقش موثری در کاهش خسارت ناشی از بحران های طبیعی و انسانی ایفا کند.

,

در پی آتش سوزی های مکرر در نخلستانهای روستای چاه بید و همچنین آتش سوزی یک واحد نانوایی در مرکز شهر زهکلوت و نبود خودروی آتش نشانی و خسارات ناشی از آن استقرار یک پایگاه آتش نشانی در بخش جازموریان لازم است.

,

آتش سوزی یک واحد نانوایی در بخش جازموریان در سایه ی نبود امکانات اطفاء حریق مردم و مسئولین شهر زهکلوت با استفاده از امکانات ابتدایی آتش را مهار کردند.

,

 

,

, ,

 

,

لزوم ایجاد پایگاه آتش نشانی در شهر زهکلوت

,

لزوم ایجاد پایگاه آتش نشانی در شهر زهکلوت

,

 

,

حجت الاسلام محمد بامری امام جمعه موقت بخش جازموریان با اشاره به آتش‌سوزی چند روز پیش نانوایی شهر زهکلوت تصریح کرد: این چندمین بار است که اموال اشخاص طعمه حریق شده است که نیاز آتش‌نشانی را در این منطقه ضروری می‌کند.

,

امام جمعه موقت بخش جازموریان تأکیدکرد: مردم جازموریان و شهر زهکلوت از مسئولان تقاضا دارند که آتش‌نشانی مجهز برای شهر زهکلوت قرار دهند، زیرا مسئولان هزینه‌های زیادی را برای انتقال آب این منطقه به مرکز استان کرمان قرار می‌دهند، اما به منطقه جازموریان توجه نمی‌کنند.

,

مسئولان امر باید نسبت به پیگیری احداث پایگاه آتش نشانی در مرکز شهر زهکلوت همت گمارند و در این خصوص از بروز خسارات بسیار به اموال و نخلستانهای مردم جلوگیری کنند.

,

شهر زهکلوت به مرکزیت جازموریان در ۶۵کیلومتری شهرستان رودبارجنوب واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه