اخبار داغ

واکنش آمریکا به سخنان نخست وزیر ترکیه؛

به «ی.پ.گ» سلاح و مهمات نمی‌دهیم!

به «ی.پ.گ» سلاح و مهمات نمی‌دهیم!
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعای بن علی ییلدیریم مبنی بر تامین سلاح و مهمات شاخه سوری پ.ک.ک توسط آمریکا را نفی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری روزانه خود خطاب به ترکیه عنوان کرد که تمام نیروهای مؤتلفه در مبارزه با داعش در سوریه، باید هدف یکسانی را دنبال نمایند و از همه می‌‌خواهند که بر هدف مشترک یعنی نابودی داعش متمرکز شوند و به دنبال این نیستند که چه کسی کجا را بگیرد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود تمام کشورهای ائتلافی در مبارزه با داعش، از جمله آمریکا و ترکیه و حتی نیروهای سوری باید به صورتی موازی و در راستای برنامه ریزی ائتلاف عمل کنند و بیش تر از پرداختن به نیروهای شبه نظامی خارج از برنامه، نسبت به نابودی داعش متمرکز شوند چون، اقداماتی خارج از محوریت نابودی داعش، در رسیدن به هدف نابودی داعش، مؤثر نخواهد بود.

,

کربی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد واکنش وی نسبت به اظهارات مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با این مضمون که در توئیتی پرسیده بود: "آیا آمریکا با همکاری با گروهک ی.پ.گ سعی دارد به یک گروهک تروریستی میدان بدهد؟ آیا می‌‌خواهد یک دولت ترور تشکیل بدهد؟ آیا می‌‌خواهید بلوک ترور ایجاد کند؟" عنوان نمود که چیزی در این ارتباط نشنیده و نخوانده است و قبل از این که اصل مطلب را بررسی نکند اظهار نظر نخواهد کرد.

,

وی در ادامه گفت: "چیزی که مسلم می‌‌باشد این است که رئیس ائتلاف علیه داعش، آمریکا هست و برای نابودی داعش از زمان، انرژی، قدرت و مهارت خود سرمایه گذاری می‌‌کند و برای اثبات ثمره تلاش هایش در مبارزه با ترور، اسنادی در دست دارد".

,

تامین کننده تسلیحات ی.پ.گ آمریکا نیست

, تامین کننده تسلیحات ی.پ.گ آمریکا نیست,

کربی در پاسخ به یادآوری سخنان بن علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه، مبنی بر تامین شدن سلاح و مهمات گروهک ی.پ.گ، شاخه سوری پ.ک.ک، توسط آمریکا، و استفاده پ.ک.ک از این تسلیحات بیان کرد، آمریکا به گروه های کردی که در زیر عنوان ی.پ.گ در سوریه متحد شده اند، هیچ گونه سلاح و یا مهمات نمی‌‌دهد.

,

وی با تاکید این نکته که چندین بار از همان کرسی اعلام شده است که تامین تسلیحات ی.پ.گ توسط آمریکا کذب می‌‌باشد، از پ.ک.ک به عنوان گروهی تروریستی یاد کرد!

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه