اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن خبر داد:

اهدای هدایای رهبر معظم انقلاب به مادران باردار بردسکنی

اهدای هدایای رهبر معظم انقلاب به مادران باردار بردسکنی
مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: توزیع هدایای مقام معظم رهبری شامل ۲۰۰ سبد کالا حاوی چهارده قلم مواد غذایی است که بعلت شامل بودن مواد غذایی از گروههای مختلف و مورد نیاز در این دوره های حساس زندگی، دارای ارزش غذایی بالایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض شهر، محمد حسین زاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن روز گذشته در مراسم اهدای هدایای مقام معظم رهبری به زنان باردار بردسکنی اظهار داشت: سومین مرحله هدایای مقام معظم رهبری جهت گروه هدف شامل زنان روستایی مبتلا به سوء تغذیه در خانوارهای نیازمند با بارداری نوبت اول و شیرده توزیع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

وی ادامه داد: توزیع هدایای مقام معظم رهبری شامل ۲۰۰ سبد کالا حاوی چهارده قلم مواد غذایی است که بعلت شامل بودن مواد غذایی از گروههای مختلف و مورد نیاز در این دوره های حساس زندگی، دارای ارزش غذایی بالایی می باشد که این سبدهای کالا با حضور نمایندگان بنیاد علوی، کارشناس شهرستان، نمایندگان مراکز بهداشتی درمانی و خانوارهای معرفی شده در بین زنان باردار و شیرده و خانوارهای نیازمند توزیع شد.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن به بیان اهمیت تغذیه مادران در دوران بارداری و شیردهی پرداخت و گفت: تغذیه عامل حیاتی دوران بارداری است که از یک سو بر سلامت و تندرستی مادر و جنین و از سوی دیگر بر نتیجه بارداری مؤثر است.

,

حسین زاده افزود: تغذیه کافی و صحیح دوران بارداری علاوه بر تأمین رشد کافی و ایجاد ذخایر غذایی در جنین، باعث تشکیل ذخایر معدنی در بدن مادر می شود، بنابراین انتخاب مناسب مواد غذایی، برای رشد و نمو مناسب جنین امری حیاتی است.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن هدف کلی طرح را ارتقاء سطح سلامت تغذیه ای زنان باردار نیازمند عنوان کرد و افزود : با اجرای این طرح توسط بنیاد علوی و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شاهد ارتقاء سطح آگاهی های بهداشتی و تغذیه ای دردوران بارداری، بهبود وضعیت تغذیه زنان باردار نیازمند درطول بارداری و پس از آن،پیشگیری از تولد نوزاد با وزن کم، تقویت آمادگی زنان برای دوران شیردهی،پیشگیری از اختلال درروند رشد نوزادان وکودکان و تقویت حمایت های روحی وروانی زنان باردارنیازمندبوده ایم.

,

وی در خصوص اهمیت تغذیه مادر شیرده گفت: مصرف مواد مغذی به مقدار لازم و کافی در دوران شیردهی مادر را در تداوم شیردهی موفقیت آمیز خود کمک می کند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن خاطرنشان کرد: تغذیه مناسب مادر در این دوران برای حفظ سلامت و نگهداری ذخایر غذایی مادر و اعتماد به نفس او و تامین نیازهای نوزاد ضروری است و در صورت تغذیه نادرست و ناکافی در دوران شیردهی مادر بیش از شیرخوار متضرر می شود و با عوارضی همچون پوکی استخوان ، مشکلات دندانی ، کم خونی و غیره مواجه می شود.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه